Piątek, 19 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Kroplówka dla komunikacji. Lepiej nie będzie? [GALERIA]

Data publikacji: 13 października 2022 r. 10:01
Ostatnia aktualizacja: 13 października 2022 r. 20:37
Kroplówka dla komunikacji. Lepiej nie będzie?
Fot. Dariusz GORAJSKI  

Komunikacja miejska w Szczecinie jest w coraz gorszej kondycji. Wiedzą o tym pasażerowie, jak i odchodzący z pracy kierowcy oraz motorniczowie. Początek października przyniósł kolejne cięcia w rozkładach jazdy. W efekcie autobusy i tramwaje są przepełnione nawet poza godzinami szczytu. Gdy ten nastaje, część pasażerów pozostaje na przystankach. Na poprawę nie ma jednak szans.

Na najbliższej sesji radni będą głosować nad projektem zmian w tegorocznym budżecie. Uchwała przewiduje dodatkowe środki m.in. właśnie na transport miejski. Nie ma co jednak liczyć na zwiększoną liczbę kursów, nowy tabor czy podwyżki dla prowadzących pojazdy.

- Proponowana zmiana wynika z dostosowania wysokości wydatków do faktycznych kosztów - tłumaczy Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina. - W obecnej sytuacji największy udział w kosztach mają ceny paliwa.

Tworząc tegoroczny budżet, zakładano cenę 4 zł za litr. Obecnie spółki autobusowe płacą po 7 zł, choć był już moment, gdy stawka wzrosła do 8.

- Zmianę w budżecie proponujemy po podsumowaniu 8 miesięcy tego roku. W rozliczeniach ze spółkami

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 69% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 13-10-2022

 

Tomasz Tokarzewski
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Kiero
2022-10-14 12:39:34
Kierowcy i motorniczy winni kupować paliwo i prąd że swojej wypłaty - niewiele zarabiają ( 130% płacy min. po 20 latach) więc niewiele stracą 😁😁😁😁😁
Renia
2022-10-13 20:42:02
Skandal to jest ile zarabia prezes - pensja premia samochód służbowy no i te delegacje gdzie i po co? a nasze zarobki to śmiech i dlatego jak ktoś coś potrafi to odchodzi
Więcej prezesów 😖
2022-10-13 20:35:50
Zróbcie więcej prezesów i zastępców dyrektora!. Najlepiej przestańcie płacić motorniczym i kierowcom, albo zróbcie im po 2 tys PLN/m-ce, że niby nie ma dla nich pieniądzy. Reszta dla was i spółek co doją kesz. A może krzyzstek, cHareza i dyrektor miller, po ciężkiej pracy w UM i zdtim, wsiada za stery tramwai, w ramach tzw.zrōwnwazonwgo rozwoju i zwężania ulic? Ruszcie się,!ludność miasta was wyklina, codziennie po tysiąckroć! . Weźcie te robotę najlepiej na drugą zmianę.!! Na tzw.szczyt!!
Jan
2022-10-13 20:25:49
Tak wygląda walka z Polskim rządem wybranym w demokratycznych wyborach. Za chwilę wyłączą oświetlenie i ogrzewanie. Ale dotacje dla antypolskich fundacji jakoś Krzystek nie wstrzymuje. Myślicie że jak udręczycie Polaków to obalicie Polski rząd.
Dno
2022-10-13 19:01:24
To jest skandal! Cięcia w rozkładzie a tramwaje jak nie jeżdżą tak nie jeżdżą! Człowiek ma wyprawę jakby co najmniej jechał ze Szczecina do Nowogardu!
aaaaa
2022-10-13 15:21:52
to czemu mlodzież i dzi8eci jezdza za darmo przez całą dobę? przeciez rodzice dostaja juz na nich 500plus.. to jakis problem wydac te 50zl na nastolatka? Min 1/3 pasazerow to sa własnie darmowe przejazdy! HNie podwuyzszac cen biletow tylko zrezygnowac z darmowych -- wprowadzivc przejazdy ulgowe i po problemie!
Miliard zł
2022-10-13 14:31:38
Stadion, hala widowiskowo sportowa, aquapark i to lekko licząc miliard, dodać do tego zwężanie ulic, kosztowne przebudowy dróg nie poprawiające podstawowych funkcji. Dodajmy zakupy kosztownego i problematycznego taboru elektrycznego. Dodajmy inne utopie gazety wyborczej która tak sama robiła biznes że w Szczecinie splajtowała... Jak przełoży się to na jakość życia Szczecinian? Jak te zmarnowane środki mogłyby być lepiej wykorzystane? Szczecinianom zostanie po Krzystku syf, chaos i długi.
Szczecinianin
2022-10-13 14:29:30
Niestety, zaczyna powoli i tu odbijać się czkawką przesadzony "socjal". Jeżeli rezygnujemy z pobierania opłat przez studentów i uczniów, to trudno się dziwić, że przy ciągłej inflacji zaczyna brakować pieniędzy na pensje dla kierowców/motorniczych i rozwój taboru. Zasada jest prosta, chcesz jeździć - płać. Nawet, jeżeli te opłaty mają wynosić jedynie 50% stawki dla normalnej taryfy. Liczba osób zwolnionych z takich opłat jest po prostu już zbyt duża i tu zaczyna tkwić sedno problemu.
🌈 Tęczowy rowerek
2022-10-13 14:22:39
🚨🚨🚨 zakaz wjazdu dla samochodów do centrum miasta, więcej elektrycznych autobusów, zielone strefy z palet na placu Adamowicza na wzór strefy relaksu w Warszawie 🚨🚨🚨
Lorem Ipsum
2022-10-13 13:36:50
Szczecinianie zamiast dojechać komunikacją do sklepu, lekarza czy pracy, to sobie podejdą do pięknego urzędu marszałkowskiego, muzeum, albo parku wodnego i tam miło spędzą czas. Nie mają chleba? Niech jedzą ciastka! Decydenci jak zwykle zadziałali z wyobraźnią i dedukcją stonki, rozumiejąc doskonale gdzie leżą priorytety w funkcjonowaniu miasta. Brawo! To jednak fachowcy są...
Zapaść komunikacyjna
2022-10-13 13:35:10
Liczne wiekowe zaniedbania w inwestycje i tabor-to pokłosie obecnych problemów.Archaiczny tabor,infrastruktura od lat tylko łatana a nie rozwijana i unowocześniana są pochodną tego co obecnie doświadczamy.Zapaść komunikacyjna i krótkowzroczność inwestowania w tabor i infrastrukturę odbija się także na warunkach pracy.W mieście po prostu zwyczajnie zapomniano o czymś takim jak "komunikacja miejska"
Lucjan
2022-10-13 13:31:56
Niech kurier prześledzi całą historię i poda do wiadomości prezesów , dyrektorów itd itp zarządów spółek kto gdzie był i gdzie zsiadał i gdzie jest i jak sie przyspawał do koryta. Wszystkich od lewa do prawa. Może ludzie otworzą oczy .
@Janek
2022-10-13 13:19:26
I b.dobrze, że w końcu wymieniają asfald na WP. Oczywiście bez odcinków, gdzie ostatnio były remonty, np. cały rejon Łękna, czy ronda Olszewskiego. Przypominam, że kierowcy płacą całą masę podatków w benzynie, o SPP nie wspominając. Skoro miasto nie umie zrobić wpływów dedykowanych z SPP np. na KM, to choć będzie jedna ulica więcej, gdzie będzie jeździć się bez większych wstrząsów.
@Janek
2022-10-13 12:42:09
Dlaczego zadajesz takie trudne pytania Łukaszowi?
Janek
2022-10-13 11:21:21
Śmiech warte. Oczekiwania płacowe kierowców i motorniczych to nie była wiedza tajemna. Utrzymanie sprawnej KM to jedna z najważniejszych funkcji miasta. Panie Krzystek tramwaje i autobusy są ważniejsze od pomników, gal, aquaparków. Druga sprawa to zasadność wielu prac i remontów. Po co wymieniają teraz asfalt na Wojska Polskiego? Przecież był w dobrym stanie. Po co wymienili dach bramy głównej CC, tj. kuriozum wydać 2 mln by dopasować kolorystycznie. Po co remont WP od placu SS do Zwycięstwa?
ulgi
2022-10-13 11:05:02
3/4 osób w komunikacji miejskiej jeździ za darmo .Rozumiem osoby niepełnosprawne ale dzeici co maja 500 plus albo emeryci z 13 i 14 emeryturą ? Za moich czasów był bilet ulgowy i tyle. Jak nie ma komu płacić to z czego płacić rachunki ?
Anna
2022-10-13 10:14:40
Może lepiej nie organizować i dotować Gali Fryderyków a dotować przejazdy komunikacji miejskiej? Jakie priorytety ma miasto wobec mieszkańców i co mieszkańcy wyczekując na przystankach mają z Fryderyków?
Bus
2022-10-13 10:09:30
A co się dziwić, skoro nic się nie zmienia w tej kwestii, a zwłaszcza zarządy tych firm.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA