Środa, 17 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Elektryki w końcu się ładują. Epaliwo dostępne nie tylko w zajezdni [GALERIA]

Data publikacji: 21 listopada 2022 r. 20:53
Ostatnia aktualizacja: 22 listopada 2022 r. 16:17
Elektryki w końcu się ładują. Epaliwo dostępne nie tylko w zajezdni
Fot. Mirosław Winconek  

Wszystkie autobusy elektryczne, którymi dysponuje Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica", mogą wreszcie korzystać z ładowarek na końcowym przystanku przy dworcu od strony ulicy Owocowej i na pętli "Kołłątaja". Uzupełniają z nich epaliwo dopiero od kilku dni. Dotąd zdane były tylko na stanowiska przygotowane dla nich do poboru prądu na terenie zajezdni.

Urządzenia zaczęły działać niemal po prawie roku od ich montażu. I ponad rok po tym, jak w Szczecinie na regularne linie wyjechały pierwsze z pojazdów z napędem na prąd dostarczone przez spółkę Solaris Bus&Coach, tj. we wrześniu 2022 roku.

- Długo trwały m.in. kwestie formalne związane z przyłączeniem zasilania. Rola spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie, która odpowiadała za zakup infrastruktury i nadzorowała prace wykonawcy wybranego dla tego zdania zakończyła się po odbiorach technicznych pod koniec lata. Trzeba było też przeszkolić pracowników spółki, w tym kierowców. Przez następne miesiące trwały również procedury związane z przekazaniem ładowarek wraz z ich oprzyrządowaniem i oprogramowaniem do dyspozycji

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 65% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 21-11-2022

 

Autor: (M)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@PO TO
2022-11-22 15:50:56
Nie przez nich. Przez Unię Europejską.
bibi
2022-11-22 09:58:26
Zawracanie gitary z tymi elektrykami ale dopóki Unia daje dofinansowanie to można kupować. Problem będzie jak przestanie dawać.
@@Po co?!
2022-11-22 09:41:48
Po pierwsze im krócej żyjesz tym lepiej dla planety, skoro chcesz dekarbonizować cywilizację to zacznij od samego siebie i się zdekarbonizuj tak jak postulują to ideolodzy dekarbonizacji. Po drugie ja naprawdę nie widzę związku między długością życia i posiadaniem samochodu elektrycznego, statystyki pokazują nawet że elektryki przodują w statystykach wypadkowych. Po trzecie nie bądź nieudacznikiem życiowym który jeździ wypierdzianym przez Niemca TDI, kup benzynę w salonie, weź kredyt.
mzk
2022-11-21 23:34:52
ciekawe kto to będzie mył.
PO TO
2022-11-21 22:38:04
Jeżdżą bo muszą. Te zakupy są narzucone przez tych co rządzą tym krajem.
Baterie do tego
2022-11-21 22:10:14
auta to 3/4 wyjściowej ceny (jak do każdego osobowego). Pożar to Etna. Ale za zamówienie...
@Po co?!
2022-11-21 22:03:14
Żebyśmy wolniej umierali, bo wypierdzianych przez Niemca TDI'ków z kupionymi przeglądami mamy nadmiar.
Demagogia i pic
2022-11-21 21:55:37
dla ciemniaków na długo.
Ile prądu
2022-11-21 21:51:20
Z OZE produkuje Szczecin? Ile % tego prądu z OZE zużywa flota elektrycznych pojazdów kupowanych przez miasto?
Po co?!
2022-11-21 21:25:13
Autobus trzykrotnie droższy od normalnego. Do tego droga infrastruktura. Brak odporności na zimowe warunki. Konieczność dodatkowego szkolenia personelu technicznego. Paliwo droższe od ON. Ograniczenia w eksploatacji do wybranych linii. Pożar takiego pojazdu nie do opanowania i ugaszenia. Horrendalny koszt wymiany baterii.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA