Wszystkie autobusy elektryczne, którymi dysponuje Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe "Klonowica", mogą wreszcie korzystać z ładowarek na końcowym przystanku przy dworcu od strony ulicy Owocowej i na pętli "Kołłątaja". Uzupełniają z nich epaliwo dopiero od kilku dni. Dotąd zdane były tylko na stanowiska przygotowane dla nich do poboru prądu na terenie zajezdni.
Urządzenia zaczęły działać niemal po prawie roku od ich montażu. I ponad rok po tym, jak w Szczecinie na regularne linie wyjechały pierwsze z pojazdów z napędem na prąd dostarczone przez spółkę Solaris Bus&Coach, tj. we wrześniu 2022 roku.
- Długo trwały m.in. kwestie formalne związane z przyłączeniem zasilania. Rola spółki Szczecińskie Inwestycje Miejskie, która odpowiadała za zakup infrastruktury i nadzorowała prace wykonawcy wybranego dla tego zdania zakończyła się po odbiorach technicznych pod koniec lata. Trzeba było też przeszkolić pracowników spółki, w tym kierowców. Przez następne miesiące trwały również procedury związane z przekazaniem ładowarek wraz z ich oprzyrządowaniem i oprogramowaniem do dyspozycji
...