Czekaj do skutku. Komunikacja miejska daleko od rozkładów jazdy
Czekaj do skutku. Komunikacja miejska daleko od rozkładów jazdy
Data publikacji: 27 czerwca 2022 r. 23:16
Ostatnia aktualizacja: 28 czerwca 2022 r. 15:56
Coraz częściej przewoźnicy muszą decydować, które linie nie będą w pełni obsługiwane. To przez coraz bardziej dotkliwy brak kierowców. Fot. Mirosław WINCONEK
Bywa, że na przystanku trzeba czekać nawet pół godziny. Na autobus, który zgodnie z rozkładem powinien jeździć co 8-10 minut. A podróż, zamiast zakładanych 30 minut, zajmie najmarniej 45. Tak jest coraz częściej. W Szczecinie i Policach, gdzie funkcjonuje wspólna komunikacja miejska. Irytują się pasażerowie, bo spóźniają się do pracy, szkoły, lekarza, a do tego wsiadają do bardziej zatłoczonych pojazdów. Na rychłą poprawę trudno liczyć, bo powodem tych problemów są nie tylko trwające roboty drogowe, kolizje i awarie. Brakuje kierowców i motorniczych.
- W poprzednią niedzielę nie przyjechały dwa autobusy: 75 i 53 - mówi Czytelniczka. - Spóźniłam się przez to do pracy. Ostatnio często się zdarza, że autobusy długo nie przyjeżdżają, z tramwajami też nie jest lepiej.
Podobnych sygnałów w ostatnim czasie dociera do nas coraz więcej. Problem najbardziej dotkliwy jest po godzinach szczytu i w dni nierobocze, wtedy bowiem autobusy oraz tramwaje już rozkładowo kursują rzadziej i gdy jeden wypadnie, czas oczekiwania jest znacznie dłuższy.
- Przed tygodniem, w poniedziałek, po godz. 21 nie
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 78% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 28-06-2022
Ważniejsze pytanie to czy straż pożarna w Szczecinie została doposażona na okoliczność pożaru autobusów elektrycznych i czy dysponuje takim basenem by można było płonący autobus elektryczny w nim zatopić?
@Majowe
2022-06-28 14:26:46
Majowe jest bardzo dobrze skomunikowane. Ale widać że nigdy nie korzystałeś z komunikacji miejskiej skoro się o to pytasz.
kierowca
2022-06-28 13:14:09
brakuje motorniczych i kierowców bo oni odchodzą z pracy z różnych powodów. brakuje również ludzi na warsztaty którzy utrzymują przy życiu całą infrastrukturę. brakuje ludzi w biurach. ale za to nie brakuje ludzi na najwyższe stanowiska . tylko nie każdy nadaje się na dyrektora, prezesa lub kierownika. trzeba mieć podejście do pracowników i ich słuchać i rozwiązywać z nimi problemy a nie tylko ich kopać po kostkach i kłody podstawiać na każdym kroku.
@Pomorzanin
2022-06-28 12:29:47
Czas remontów to jedno, ale abyś się nie zdziwił, gdy się skończą i nie wrócą częstotliwości linii tramwajowych, które były jeszcze 2 lata temu. A zwracam uwagę, że 3 będzie jeździć z Pomorzan "kawałek" dalej niż do Lasu Arkońskiego. To samo z 10, która pojedzie też dalej (albo Głębokie, albo Oś. Zawadzkiego) i trza będzie dodać po jednej brygadzie. Ja pamięta, gdy na liniach 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 i 11 w godzinach szczytu tramwaj był co 6-7 minut. teraz tego nie ma.
Uu
2022-06-28 11:52:07
Pytanie retoryczne, od jak dawna na stołkach są obecni prezesi spółek Klonowica i Dąbie?
elektryki
2022-06-28 11:49:23
Prezydent Krzystek witał z pompą autobusy elektryki że to przyszłość , nowoczesność i rewolucja w komunikacji miejskiej. Dlaczego mimo bardzo drogich zakupów elektryków komunikacja miejska nie działa dobrze? Może elektryki to jednak nie jest rozwiązanie bo pasażer chce jechać punktualnie i bez tłoku spoconych pasażerów a tu musi czekać na brudnym zapyziałym przystanku na rozgrzane pojazdy
Majowe
2022-06-28 11:42:27
Jak sprawnie dojechać komunikacją miejską na Majowe? To temat na pracę doktorską na wydziale transportu ;)))))
Szczecinianin
2022-06-28 10:49:10
Zazwyczaj narzekają 2 grupy - pierwsza to "przyjezdni" - ciężko ich miejscowości na mapie znależć, ale Szczecin mieszają z błotem na co dzień i od święta... Druga to ci, co przeprowadzili się na te "deweloperskie eldorado" typu Przecławie i inne Wołczkowa czy Pucice... Miało być zielono, kolorowo, 10 min do lasu i 15 min do Centrum - jest beton, zagęszczenie zabudowy jak na przedmieściach Dżakarty, słaba komunikacja, bo gminy ościenne nie chcą dopłacać, brak infrastruktury zwalają na Szczeci...
księgowy
2022-06-28 10:40:06
Ciekawe jak kształtuje się teraz zadłużenie miasta przy wzroście stóp procentowych. Miasto poszło w zadłużenie i wpływy z Fabryki Wody z pewnością nie pomogą
Pomorzanin
2022-06-28 10:38:41
Jak ktoś ocenia komunikację miejską w momencie największej przebudowy i reorganizacji od 25-lat, to widać jest "wybitnym" specjalistą... jak ci od "stoczni"... Poczekajmy na oceny i z wyciąganiem problemów na przywrócenie wszystkich tramwajów, może uruchomienie SKM czy reorganizację komunikacji na Prawobrzeżu, z przerzuceniem kasy na linie "dojazdowe" a nie topienie jej na pudrowanie trupów typu linia B...
@wert
2022-06-28 10:21:30
Należało dodać: jeszcze "istnieje". Ale od dłuższego już czasu jest tylko gorzej. Stadny pęd do "nowinek" tylko to pogłębia. Nowe też się psuje, a naprawy kosztują tylko więcej. Trzeba nauczyć się dbać o to co się ma. Tramwaj należycie utrzymany powinien jeździć minimum 40 - 50 lat. To jest norma dla pojazdów szynowych. Szczecin ostatnio złomował 20 letnie pojazdy. Bogate miasto.
wert
2022-06-28 09:45:12
Ale w przeciwieństwie do Zachodniej Obwodnicy Szczecina komunikacja miejska przynajmniej istnieje.
Maria
2022-06-28 09:44:33
Komunikacja miejska padła na twarz i kierowcy też postanowili się pożeganć ze złą organizacją. Za to prezydent ma czas zajmować się wielką polityką czyli Hołownia2050 z radną Jackowską. Jak głosować na ludzi którzy nie potrafią zarządzać miastem mimo tylu upomnień i wskazówek do mieszkańców a chcą urządzić życie całej Polsce.
Piotr
2022-06-28 08:57:18
Wygląda jakby miasto (Prezydent i podwładni) specjalnie uwalali komunikację miejską. Problem z kierowcami i motorniczymi nie pojawił się nagle. Miasto zadłużyło się na "inwestycje" typu fabryka wody, stadion ale nie ma na funkcjonowanie miasta. Prezydent wraz z skarbnikiem tłumaczyli nam, że finanse miasta są w bardzo dobrym stanie, a radni ochoczo głosowali za kolejnymi kredytami. Sobie podwyżki dali ale dla ludzi dzięki którym funkcjonuje miasto to pieniędzy nie ma.
Nxx
2022-06-28 08:34:25
Brakuje kierowców i motorniczych, ale na durne budowy deptaków i temu podobną betonozę kasa była
lilka
2022-06-28 08:29:45
Zaczyna się to robić normalne w tym mieście i nie widać poprawy.
Bulwary
2022-06-28 08:29:35
Ale na 2 nowe linie żeby wozić pijaków na melinę, czyli bulwary są kierowcy ?
Na linię!
2022-06-28 08:03:20
Dajcie jako dodatkowych kierowców- motorniczych Krzystka, Millera i prezesa od tramwai, niech zobaczą jaki to miód i za jakie pieniądze , w tym cholernym mieście.
Szczątki
2022-06-28 08:00:24
Nowe linie na Łasztownie żeby bracia ukraińcy mogli łatwiej dojechać
Rewolucja Torowa
2022-06-28 07:36:20
Za to znalazły się 2 nowe linie autobusowe na Łasztownię
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.