Sobota, 27 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Zmiany w magistracie. Jedni znikają, inni się dzielą

Data publikacji: 25 marca 2019 r. 06:38
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:36
Zmiany w magistracie. Jedni znikają, inni się dzielą
 

Urząd Miejski w Szczecinie wprowadza poważne zmiany organizacyjne w swojej działalności. Były one już zapowiadane na początku roku. Znikają pewne struktury, powstają nowe.

W urzędzie zacznie działać Biuro Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Nowy zespół zajmie się przygotowaniem projektów inwestycyjnych z udziałem przedsiębiorców. Powołanie tego biura ma zwiększyć zdolności inwestycyjne miasta poprzez zaangażowanie w realizację zadań publicznych kapitału prywatnego.

Likwidacji ulegnie Biuro Strategii. Powstaje nowa komórka – Wydział Zarządzania Projektami. Ma on połączyć przygotowanie projektów inwestycyjnych, wieloletnie planowanie finansowe inwestycji wraz z koordynowaniem pozyskiwania środków z funduszy europejskich. Zadania związane z projektowaniem strategii rozwoju miasta i zarządzaniem strategicznym przejdą do Biura Prezydenta Miasta.

Dotychczasowy Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska zostanie podzielony na Wydział Ochrony Środowiska oraz Wydział Gospodarki Komunalnej, który skupi się na działaniach związanych z utrzymaniem miasta, infrastruktury komunalnej i czystości. Głównym zadaniem tego wydziału w bieżącym roku będzie dostosowanie miejskiego systemu gospodarki odpadami do nowych regulacji ustawowych oraz przeprowadzenie nowych postępowań na odbiór śmieci na terenie Szczecina.

W Wydziale Oświaty kontynuowane jest wdrożenie Oświatowego Centrum Usług Wspólnych, które ma przejąć zadania księgowo-finansowe z poszczególnych placówek szczecińskiej oświaty. Docelowo w OCUW ma zostać zintegrowana obsługa finansowa oświaty, tak aby z jednego miejsca prowadzić operacje finansowe i rozliczenia wydatków kilkuset naszych szkół, przedszkoli i placówek.

Biuro Obsługi Interesantów zostaje podzielone na dwie struktury. Pierwsza będzie odpowiadała za obsługę kancelaryjną, informacje dla mieszkańców, korespondencję seryjną oraz wszelkiego rodzaju zezwolenia związane z prowadzeniem działalności, koncesjami, uprawnieniami itp. Druga – Wydział Spraw Obywatelskich – przejmie z dotychczasowego BOI zadania związane z ewidencją ludności i dowodami osobistymi, prawami jazdy, rzeczami znalezionymi, rejestracją pojazdów.

Z kolei ze struktury Wydziału Urbanistyki i Administracji Budowlanej wyodrębnione zostanie Biuro Architekta Miasta, które poza zadaniami związanymi z zarządzaniem przestrzenią publiczną i ładem przestrzennym przejmie od Miejskiego Konserwatora Zabytków działania związane z projektowaniem, sadowieniem i utrzymaniem współczesnych pomników.

Nowe zadanie trafi także do Wydziału Kultury, który zajmie się przygotowaniem programu funkcjonowania remontowanej obecnie Willi Lentza. Ma ona rozpocząć działalność w 2020 roku. Do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów przejdzie nieodpłatna pomoc prawna prowadzona dotychczas z w Biurze Dialogu Obywatelskiego.

Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności przejmie z Biura Obsługi Interesantów zadanie związane ze zgromadzeniami publicznymi.

Nowy regulamin organizacyjny zaczyna obowiązywać od 25 marca tego roku.

(dar)

Fot. Marek Czasnojć

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Nadzieja
2019-03-25 14:34:17
Wspólna obsługa to chaos organizacyjny dla placówek to już kiedyś było skończyło się niezłym bałaganem no ale kto za to zapłaci dyrektorzy i pracownicy placówek oświatowych biurokracja większa efekty żadne
Krotko
2019-03-25 12:01:38
A Kierownikow i roznego rodzaju Szefow... bedzie miniej czy Wiecej, gdzie o roznego rodzaju nowych Urzednikach i PO-niesionych Kosztach... juz Nie ws-PO-mne ????/!
kiki
2019-03-25 10:29:18
BRAWO KRZYSTEK TRZYMA SIĘ JAK PUTIN U WŁADZY
obserwatorka
2019-03-25 09:57:57
Mnie interesuje ile za to my, mieszkańcy zapłacimy?Dzielimy więc powołujemy nowych na stanowiska kierownicze, a przecież byłoby taniej ustalić nowe zakresy kompetencji i odpowiedzialności.
um
2019-03-25 08:15:32
Nowa koalicja, nowe stanowiska.
Kawiarniany Lwów
2019-03-25 08:12:52
Mogą zwolnić stołki na rzecz przypadkowych pijaków.Byle nie było placów Adamowicza ulicy Hitlera i ronda Hakena
Ala
2019-03-25 08:01:32
Zwykłe robienie kolejnych miejsc dla kolesi kierowników. Jak chce kogoś wsadzić na stołek to dany pion dzielę i już jest o kierownika więcej. Proste. Zróbcie lepiej coś z tymi kolejkami do rejestracji pojazdów bo to jakiś koszmar jest. No tak, tam potrzeba więcej pracowników a nie kierowników, wiec z tym nic się nie zrobi.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA