Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują [GALERIA]

Data publikacji: 22 grudnia 2018 r. 14:14
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:28
Węzeł Łękno. Na początek burzą, tną, niwelują
 

Z końcem tego tygodnia znikły resztki wyburzonych zabudowań po nieczynnej szczecińskiej stacji kolejowej Łękno. Trwają wycinki zarośli, krzewów i drzew w pasie przyległym do torów kolejowych na tyłach budynków przy ul. Pawła Jasienicy i od frontu pustostanu też do rozbiórki po wysiedleniu z niego ludzi (to budynek przy al. Wojska Polskiego 185). A od poświątecznego piątku (28 grudnia) w tej okolicy ze zmianami w organizacji ruchu przyjdzie oswajać się zarówno kierowcom, jak i pasażerom komunikacji miejskiej.

W związku z przebudową układu drogowo-kolejowego w rejonie al. Wojska Polskiego oraz ulic Romualda Traugutta i Bohdana Zaleskiego, będącej częścią budowy kolejnego odcinka tzw. trasy średnicowej w Szczecinie, niwelowany jest już także teren od wiaduktu (też będzie on wyburzony, a w jego miejsce powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie) w al. Wojska Polskiego do przejazdu kolejowego u zbiegu ulic Bohdana Zaleskiego i Samuela Lindego, w sąsiedztwie parku Bolesława Briksa.

Ponadto na etapie prac przygotowawczych do inwestycji w wielu miejscach zabezpieczane są przed uszkodzeniem drzewa rosnące zarówno wzdłuż al. Wojska Polskiego po obu jej stronach na odcinku od ul. Bohdana Zaleskiego do ulic Ludwika Solskiego i Bolesława Prusa, przy ul. Bohdana Zaleskiego oraz na skwerze Mieczysława Tarchalskiego u zbiegu al. Wojska Polskiego i ul. Pawła Jasienicy. Na wielu z nich wykonane zostały przycinki gałęzi od strony jezdni.

Przypomnijmy, że to dopiero preludium szóstego etapu inwestycji, która ma potrwać najbliższe dwa lata, a całkowity jej koszt to 128 990 000 zł. Na realizację projektu samorząd Szczecina otrzymał 73 mln zł unijnego dofinansowania. Generalnym wykonawcą zadania jest konsorcjum firm Roverpol z Warszawy i Rover Alcisa z Walencji.

* * *

Od poświątecznego piątku, 28 grudnia, w związku z inwestycją szykują się pierwsze z poważnych utrudnień w ruchu samochodowym i zmian w komunikacji miejskiej w tym rejonie miasta. Zamknięty zostanie na najbliższe 9 miesięcy odcinek nitki al. Wojska Polskiego w kierunku Głębokiego od ul. Bohdana Zaleskiego do wysokości ul. Marii Skłodowskiej Curie. Po porannym szczycie, około południa, zamknięta dla ruchu ogólnego zostanie również ul. Pawła Jasienicy i końcowy odcinek ul. Jana Kochanowskiego. Ruch pojazdów al. Wojska Polskiego odbywać się będzie po nitce jezdni do centrum (po jednym pasie ruchu dla każdego kierunku). Kierowcy nie skręcą też w lewo z al. Wojska Polskiego w ul. Romualda Traugutta (nie dotyczy tylko autobusów miejskich linii 67). Ponadto niemożliwy będzie skręt w lewo z ul. Romualda Traugutta w al. Wojska Polskiego na kierunku do Głębokiego.

Zmiany czekają też korzystających na co dzień z autobusów i tramwajów. Zniknie przejście dla pieszych przez al. Wojska Polskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Romualda Traugutta. Od piątku, 28 grudnia, zlikwidowane zostaną przystanki tramwajów linii 1 i 9 w rejonie tego skrzyżowania. Nowe tymczasowe przystanki i przejście dla pieszych znajdą się na wysokości skrzyżowania z ul. Marii Skłodowskiej Curie. Pasażerowie chcący przesiąść się z linii tramwajowych na linie autobusowe bądź odwrotnie będą musieli to uczynić na przystankach „Lodogryf” lub „Unii Lubelskiej”. Ponadto zlikwidowany będzie przystanek autobusów linii 53, 60 i 67 za Rajskim Ogrodem na wysokości skweru przed skrzyżowaniem z ul. Pawła Jasienicy. Autobusy linii 53 i 60 zatrzymywać się będą dopiero na przystanku przy ul. Wincentego Pola i dalej na ul. Unii Lubelskiej. A tymczasowy przystanek dla autobusów linii 67 znajdzie się na ul. Romualda Traugutta tuż za skrzyżowaniem z al. Wojska Polskiego.

Objazd placu budowy i przebudowy, którego częścią jest al. Wojska Polskiego i przyległe do niej ulice, wytyczony też zostanie dla ciężarówek.

Szczegóły planowanych zmian w organizacji ruchu m.in. w oficjalnym serwisie internetowym szczecin.pl.©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK/Marta TESZNER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Agient Bolek
2018-12-28 16:38:03
Super miasto rozwiązuje problemy komunikacyjne ale też przy okazji zmienia się urbanizacja terenu na parę lat w przód
In szczec.
2018-12-24 14:05:35
Swoją drogą warto zwrócić uwagę na budynek z nowym dachem.Ktoś za to odpowiada,że wpierw remontuje się dach za gruby pieniądz a po roku budynek się rozwala.Fajnie,że miasto znalazło kasę na tą priorytetową inwestycje infrastrukturalną.Kolej w Polsce co robi to przypomina bombardowanie hajsem.Co dziennie coś nowego ,z kąd na to jest kasa?
re: @Ojejku
2018-12-24 12:56:53
Ma racje, dość terroru opcji niemieckiej. Już pokazaliście co potraficie, wystarczy. Jesteście zwykłymi ćwokami z przerostem ego. Ale to się da leczyć, najlepiej wyciąć.
Wawrzek
2018-12-22 21:24:54
Dawno powinno być zrobione i przywrócona komunikacja do Stoczni i Polic, dzięki temu północne Dzielnice Szczecina będą mogły "odżyć". Powodzenia.
@Ojejku
2018-12-22 21:04:36
Zaświecileś inteligencja i polska kultura.
Antoni
2018-12-22 16:49:48
Gruba inwestycja, oby bez niespodzianek typu schodzenie z placu budowy itp. A ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz, te same firmy na poczatku wiosny mają wykonywać także bardzo dużą inwestycję na krzyżówce ul. Granitowej i Krygiera. Nie ma co, cały Szczecin liczy na te dwie firmy...
Brawo
2018-12-22 15:13:19
Przynajmniej widać, że praca wre.
Parkowa wiewiórka
2018-12-22 14:58:18
Dzięki za foto relację ;-) Dla tych którzy interesują się takimi inwestycjami a nie mają możliwości naocznie jej śledzić,to cenna relacja.Czekam na kolejne w dalszych etapach.Przebudowa będzie rosła z"Kurierem" tak jak inny projekt-Arkońska-rondo przy Wojska Polskiego ;-) Fajnie i dziękuję-już czekam na kolejne
Ojejku,
2018-12-22 14:51:01
a takie było ładne, niemieckie i co teraz? Zniszczone święta sedinowców...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA