Piątek, 06 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

W „Kurierze": Inwestycja na raty i znikające wiaty

Data publikacji: 07 listopada 2016 r. 08:40
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:20
W „Kurierze": Inwestycja na raty i znikające wiaty
 

Szacunkowy koszt drugiego etapu przebudowy dworca PKP Szczecin Główny to 53 miliony złotych. Według zapowiedzi spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, roboty budowlane miałyby się rozpocząć w IV kwartale przyszłego roku z planowanym ich finałem z końcem 2019 roku. Przy okazji modernizacji na raty miałyby też zniknąć zabytkowe stare wiaty. Zachowane z nich byłyby jako akcent świetności z odległej przeszłości co najwyżej trzy przęsła.

W I kwartale 2017 r. PKP PLK planuje ogłosić przetarg na roboty budowlane. Wykonany został – jak dotąd – projekt budowlany z pozwoleniem na budowę. Dotarliśmy do pierwszych szczegółów, które dotyczą zakresu planowanych prac. Jak poinformował nas Zbigniew Wolny z zespołu prasowego Wydziału Komunikacji i Promocji w Regionach Biura Komunikacji i Promocji PKP Polskie Linie Kolejowe SA, projekt przewiduje budowę nowych wiat na peronach nr 1, 2 i 3, łącznika między istniejącą kładką i nową kładką na peronie nr 3, przebudowę peronu nr 2, remont nawierzchni na peronach nr 2 i 3, jak również budowę zadaszenia starej kładki wraz ze schodami oraz zamontowanie na niej wind – tej, którą przed laty wzniesiono nad peronami między ulicami Kolumba i Czarnieckiego. Na peronie nr 1 do odrestaurowanej zabytkowej wiaty zostaną dołożone 3 przęsła z zabytkowej wiaty peronu nr 2. Jak wyjaśnia Z. Wolny, wraz z pozostałą częścią obecnej konstrukcji stamtąd ona zniknie, a pozostałe przęsła zostaną przeniesione w inne miejsce, uzgodnione z konserwatorem zabytków. Na peronie nr 2 zostanie wybudowana nowa wiata. Ta z peronu nr 3 również zostanie rozebrana i zamiast niej powstanie łącznik między starą a nową kładką, który będzie stanowił zadaszenie peronu. Elementy zabytkowych wiat z peronów nr 2 i 3, które nadają się do zabudowy, zostaną ustawione zgodnie z warunkami decyzji – pozwolenia na budowę w miejscu uzgodnionym z konserwatorem zabytków.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim” i e-wydaniu z 7 listopada 2016 r.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

tollo48
2016-11-07 10:37:15
Te stare slupy moglyny byc wykorzystane jako podwojne slupy oswietleniowe w starym centrum miasta.
ndst
2016-11-07 10:07:40
I co z tego, skoro funkcjonalność przebudowy jest na ocenę niedostateczną.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA