Czwartek, 21 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Ul. Szafera w Szczecinie – przebudowa i zmiany [GALERIA, FILM]

Data publikacji: 06 lipca 2020 r. 17:56
Ostatnia aktualizacja: 21 lipca 2020 r. 17:21
Ul. Szafera w Szczecinie – przebudowa i zmiany
 

Od poniedziałku (6 lipca) ponownie przejezdny jest dla samochodów w obu kierunkach odcinek nowej dwujezdniowej teraz ul. Władysława Szafera w Szczecinie. Ten między dwoma nowymi rondami od al. Wojska Polskiego do ul. Tadeusza Zawadzkiego. Swoimi stałymi trasami kursują tamtędy autobusy miejskie, w tymi dziennych linii 53 i 80. Częściowo otwarta jest dla ruchu ul. Litewska. Jednocześnie zablokowany został wjazd i wyjazd do i z osiedla Zawadzkiego-Klonowica dla aut od strony ul. Franciszka Jarzyńskiego oraz od minironda, gdzie aktualnie przebudowywana ul. Władysława Szafera łączy się z ulicami Szeroką i Modrą.

Dla wielu nadjeżdżających i próbujących dostać się ul. Władysława Szafera do jej skrzyżowania z ul. Eugeniusza Romera i dalej do wspomnianego osiedla Zawadzkiego-Klonowica od strony Krzekowa albo Bezrzecza blokada w postaci barierki ze znakiem zakazu ruchu samochodowego najwyraźniej była zaskoczeniem. Tak samo zresztą, jak identyczne przeszkody wraz ze znakami drogowymi ustawione w ul. Eugeniusza Romera na jej dojeździe w rejon ul. Władysława Szafera na wysokości kompleksu garaży i pobliskiego placu przebudowy.

Jak wygląda ruch na ul. Szafera?

Część ze zmotoryzowanych po chwili namysłu wycofywała się, zawracając lub robiąc dodatkowe kółko na minirondzie we właściwym kierunku. Inni wciskali się i „na wydrę" - ignorując zakaz - przemykali pomiędzy ciężkim sprzętem drogowców i ciągników siodłowych z długimi naczepami, dowożącymi materiały na plac przebudowy.

Nie inaczej sytuacja wyglądała na wyłączonym również w poniedziałek z ruchu dla samochodów odcinku ul. Franciszka Jarzyńskiego od zakrętu do wysokości przyległego do niej parkingu, znajdującego się w sąsiedztwie terenu rekreacyjno - sportowego z placami zabaw i fontanną obok hali Netto Arena. Tam o obowiązującym zakazie ruchu - oprócz znaków - zapędzającym się zmotoryzowanym dodatkowo przypominali funkcjonariusze patrolu Straży Miejskiej.

Ulica Szafera w Szczecinie

Warto zatem sobie utrwalić, że ul. Władysława Szafera teraz jest przejezdna w obu kierunkach od ronda Jana Olszewskiego przy al. Wojska Polskiego do ronda Szczecińskich Olimpijczyków z możliwością zjazdu z niego lub wyjazdu nim od strony ul. Tadeusza Zawadzkiego. Na każdej z nitek jezdni pachołkami wyznaczono po jednym pasie ruchu. Ustawiono je z uwagi na trwające tam wciąż prace zarówno w psach obu poboczy, gdzie urządzane są chodniki, ścieżki rowerowe, przy skarpach, a także te planowane w części wykonanego dotąd i osadzonego na betonowej podbudowie odcinka torowiska.

Zmiany na rondzie Szczecińskich Olimpijczyków

Jednocześnie kierowcy powinni jednak pamiętać, że na samym rondzie Szczecińskich Olimpijczyków jeszcze nie zrobią pełnego kółka. Jadąc przez osiedle ul. Tadeusza Zawadzkiego w jego kierunku mogą skręcić tuż przed nim w prawo w ul. Litewską lub w prawo z jezdni ronda w ul. Władysława Szafera i dalej do al. Wojska Polskiego. Objazd ronda wokoło, by ponownie z niego wjechać w ul. Tadeusza Zawadzkiego, nie wchodzi w grę. Przejazd przez jezdnię, którą teraz przecinają tramwajowe tory na całej szerokości, zagradzają wciąż barierki.

Z ruchu pozostają wyłączone wylane już pierwszą z warstw asfaltu odcinki nowych obu jezdni ul. Władysława Szafera (między nimi aż za halę po zespawaniu szyn w betonowej podbudowie jest także fragment trasy dla tramwajów) od ronda Szczecińskich Olimpijczyków do zamkniętego teraz jej skrzyżowania z ul. Franciszka Jarzyńskiego. W pasie starej i właśnie zamkniętej dla aut pozostałej jeszcze części jezdni ul. Władysława Szafera do jej skrzyżowania z ul. Eugeniusza Romera z użyciem ciężkiego sprzętu ruszyły już prace rozbiórkowe.

Korzystający na co dzień ze swoich samochodów mogą jednocześnie zapomnieć na najbliższe miesiące o tym, że z ulic Szerokiej i Modrej wjadą nimi w ten odcinek ul. Władysława Szafera, który pozwalał na dotarcie z niej do skrzyżowania z ul. Eugeniusza Romera, a tym samym wjazd nią od strony Krzekowa lub Bezrzecza w osiedle Zawadzkiego-Klonowica. A zarazem także z niego nie wyjadą. W obu kierunkach on też jest już nieprzejezdny, choć nie brak takich, którzy omijają rozstawione tam barierki. Z minironda utrzymany jest jedynie ruch w obu kierunkach ulicami Szeroką i Modrą. ©℗

Tekst, film i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

tylko 200mb ?
2020-07-07 18:14:16
za dużo opisu zamiast prostej drogi, a tak w ogóle grzebią się tam ostatnio.
!! @Do tego panka z okienka
2020-07-07 12:00:49
Odpowiedź ni priczom. Co ma NASA i prognoza pogody do remontu ulic szczecińskich? Po to wymyślono internet i są lokalne portale, żeby na bieżąco informować o utrudnieniach i zmianach w ruchu drogowym. Jak ktoś woli czytać pejsbuka to jego problem. Znak B-1 stoi po każdej ze stron i tylko brakuje służb porządkowych i grubego pliku kwitów dla "kierowców".
@Do tego panka z okienka
2020-07-07 11:43:03
Bardzo odkrywcza i twórcza info.Na stronie NASA można poznać prognozę pogody na najbliższe 2 miesiące.Nie trzeba posiłkować się info w mediach i biegać po lokalnych portalach.
Do tego panka z okienka
2020-07-07 10:29:06
Na stronie zditm można wiele ciekawych aktualności przeczytać. Nie trzeba oglądać tvp ani wsi24.
Dwa lata remontują 700 m ulicy przez Tanowo . Daleko do ukończenia.
2020-07-06 21:57:32
Fabryka wody.
Pan z okna
2020-07-06 20:46:31
Jeden wielki burdel.Oczywiście jak zawsze winni kierowcy a nie urzędnicze dyletanctwo i bumelanctwo.Służby porządkowe powinny tam warować od nocy 24h i informować.Nie każdy czyta Kurier czy ogląda reżimowe media TVP,które ostatnio tylko zajęte są propagandą wyborczą a nie sprawami lokalnymi i tym co w mieście się dzieje.
Droga
2020-07-06 18:15:24
Przecież zarówno rondo Olimpijczykow oraz odcinek drogi Szafera po dwa pasy w obu kierunkach miedzy rondami Olszewskiego i Olimpijczyków mial byc komletny i gotowy w miesiącu czerwcu, mamy lipiec a wykonano tylko 50% tego odcinka a gdzie jeszcze trzy ronda, zajezdnia z wyposazeniem, czy 3/4 Szafera i pozostale czesci ulic przy rondach
kwiecisty opis
2020-07-06 18:14:49
z którego niewiele wynika a wystarczyło zamieścić plan ruchu tymczasowego który jest integralną częścią projektu

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA