Rozpoczęły się postępowania przetargowe, w których zostaną wybrani wykonawcy S11 od Koszalina do Bobolic. Fragment ten został podzielony na trzy odcinki realizacyjne: Koszalin – Zegrze Pomorskie (o długości 16,8 km), Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,28 km) i Kłanino – Bobolice (11,6 km).
Dla każdego z tych odcinków S11 Koszalin – Bobolice ogłoszono odrębne przetargi.
– Rozpoczęcie postępowań przetargowych było możliwe dzięki decyzji ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka zwiększającej finansowanie dla tej inwestycji – przypomina Łukasz Lendner, dyrektor szczecińskiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ogłoszone przetargi są postępowaniami nieograniczonymi (jednoetapowymi). Termin składania ofert wyznaczono na 9 kwietnia.
– Jeżeli procedura będzie przebiegała sprawnie i nie będzie odwołań, to umowy powinniśmy podpisać jeszcze w III kwartale tego roku – dodaje Łukasz Lendner.
Wykonawcy będą mieli 36–39 miesięcy na realizację inwestycji, w tym 17 miesięcy na projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID (Zezwolenie na realizację inwestycji drogowej). S11 na tym odcinku powinna być gotowa w 2023 roku.
Inwestycja polegać będzie na budowie dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku Koszalin – Bobolice o długości 47,7 km. W ramach zadania powstaną 4 nowe węzły drogowe, a węzeł Koszalin Zachód realizowany w ramach obwodnicy Koszalina i Sianowa zostanie rozbudowany. Trasa w większości będzie poprowadzona nowym przebiegiem, w oddaleniu od obecnej drogi krajowej nr 11. Ten odcinek umożliwi całkowite ominięcie Koszalina, włączając się w budowaną obwodnicę tego miasta i Sianowa na węźle Koszalin Zachód. Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z wielu miejscowości przy obecnej DK11. W ramach inwestycji powstanie również łącznik S11 z DK25 na południe od Bobolic.
W okresie wakacyjnym na obecnej DK11 często tworzą się korki, gdyż ruch wzrasta nawet trzykrotnie. Nowa S11 znacząco usprawni dojazd nad Bałtyk i skomunikowanie Pomorza Środkowego z resztą Polski.
(g)