Piątek 27 stycznia 2023r. 
REKLAMA

Budowa S10 po 2022 r. Są pieniądze na S11

Data publikacji: 2017-11-29 06:43
Ostatnia aktualizacja: 2020-03-28 17:04
Budowa S10 po 2022 r.  Są pieniądze na S11
 

Zachodniopomorski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie potwierdził, że na liście przedsięwzięć, które uzyskały finansowanie w najbliższych miesiącach i latach są prace przygotowawcze do budowy drogi ekspresowej S10 Stargard – Piła, fragment S11 Bobolice – obwodnica Szczecinka i przede wszystkim niemal 50-kilometrowy fragment S11 między Koszalinem a Bobolicami. Budowa tej drogi zaplanowana jest na lata 2020-2023.

Wiadomo już, że droga ekspresowa S10 między Stargardem a Piłą (114 km) powstanie w przyszłej perspektywie finansowej UE. Już jednak rozpoczynają się prace nad dokumentacją niezbędną do uzyskania decyzji środowiskowej dla tej trasy.

Prace przygotowawcze obejmą opracowanie całościowej dokumentacji dla odcinka węzeł Szczecin Kijewo – Zdunowo i aktualizację opracowanej kilka lat temu dokumentacji dla odcinka Stargard – Piła.

– Decyzja środowiskowa jest ważna do 10 lat. Dlatego myśląc o przyszłej perspektywie, będziemy przygotowywać do realizacji kolejne zadania na naszych drogach – podkreśla Łukasz Lendner, dyrektor oddziału GDDKiA w Szczecinie. Uzyskanie decyzji środowiskowej, która określi między innymi przebieg drogi ekspresowej S10, planowane jest na 2019 rok. Po uzyskaniu tej decyzji zlecimy opracowanie Koncepcji Programowej dla odcinka Stargard – Piła, będzie to kolejny krok w procesie przygotowania tej niezwykle ważnej dla regionu inwestycji – dodał.

W budowie jest obwodnica Wałcza o długości 17,8 km. Rozpoczęła się już też realizacja w formule „projektuj i buduj” II jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa, po jej zakończeniu jako droga ekspresowa zostanie oznakowany odcinek od granicy Szczecina do początku obwodnicy Stargardu. Także po zakończeniu realizowanych obecnie inwestycji będziemy mieli w regionie łącznie 44 kilometry drogi ekspresowej S10.

Do realizacji pozostaje około 114 km drogi ekspresowej S10 od Szczecina do granicy Miasta Szczecin (Zdunowo) oraz od końca obwodnicy Stargardu do początku obwodnicy Wałcza i od końca obwodnicy Wałcza do początku obwodnicy Piły.

Odcinek S11 między Koszalinem a Bobolicami (47 km) budowany będzie jednak szybciej; prace najprawdopodobniej rozpoczną się już za dwa lata. Na ukończeniu jest koncepcja programowa dla tego fragmentu S11, która otworzy drogę do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy w formule „projektuj i buduj”. Odcinek „jedenastki” od Bobolic do Szczecinka powstanie natomiast po 2022 roku. Na razie opracowywana jest dokumentacja. Ten odcinek ekspresowej „jedenastki” liczy 24 km.

(r.c.)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

obserwator
2020-03-28 16:55:41
do rol Polskę z UE mogą wyprowadzić tacy malkontenci jak ty.Zrozum że wszystkich dróg od razu nie zbudują
Kierowca
2018-03-22 08:31:13
Rząd już drugi raz wycofuje się z budowy odcinka Stargard Piła tak ważnego dla regionu. jest to najkrótsze połączenie z Warszawą i jedną czwartą Polski. Współczuje mieszkańcom Suchania Wapnicy Recza Kalisza Mirosławca i wielu innym.
Ads
2018-03-09 13:51:23
S 10 koniec robot 2021 zarząd GDKKiA pozdrawia
Mikolaj z Torunia
2017-11-29 14:05:11
To jakas farsa! S10 laczy kilka najwiekszych miast(Warszawa, Torun, Bydgoszczy I Szczecin) w Polsce I now jest priorytetem dla tego rzadu- no comments!
Ada
2017-11-29 11:08:03
S11 Szczecinek-Koszalin nie twierdzę że sie nie przyda, ale może najpierw zająć by sie trzeba bylo wyjazdem z Poznania ominąć Oborniki
rol
2017-11-29 10:12:10
Przyszłej perspektywy finansowej UE nie będzie, bo PiS wyprowadzi Polskę z UE, tzn. do roku 2023 nie będzie drogi S10.
s10
2017-11-29 08:31:07
Po, czy do 2022? Jeśli po 2022 to bez przesady, dopiero za 5 lat.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA