Dopiero w piątym z wyznaczonych, bo przekładanym z tygodnia na tydzień, terminie urzędnikom szczecińskiego magistratu udało się znaleźć chętnych na wykonanie dokumentacji projektowej przebudowy pętli autobusów i tramwajów na osiedlu Głębokie wraz ze skrzyżowaniem ulic Emila Zegadłowicza, Hieronima Kupczyka i Miodowej. Do przetargu ogłoszonego jeszcze w lipcu dopiero 7 bm. pojawiły się firmy zainteresowane tym zleceniem.
Swoje oferty złożyły dwie firmy z Gdańska Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA oraz Highway sp. z o.o., a także spółka Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy. Trwa ocena ofert przez komisję przetargową. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA w Gdańsku zaprpnowało, że przygotuje ją za 1 057 800 zł. Warszawska spółka Schuessler-Plan Inżynierzy skalkulowała swoje usługi na 996 152,40 zł. Najtańszą ofertę złożyła spółka Highway z Gdańska z ceną 811 800 zł.
Według zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia, sporządzonej na potrzeby tego przetargu, projekt miał powstać w 15 miesięcy, ale w skorygowanej wersji teraz przewiduje, że zwycięzca będzie miał na jego opracowanie termin o miesiąc krótszy. Sama budowa z uwagi na fakt, że potem trzeba będzie jeszcze urządzić osobny przetarg na wykonawcę robót, nie ruszy zapewne wcześniej niż w 2017 roku. Według wstępnych szacunków całe przedsięwzięcie to wydatek na poziomie ponad 15 mln zł. ©℗
Więcej w poniedziałkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu
Mirosław WINCONEK