niedziela, 16 grudnia 2018.
Strona główna > Wiadomości > Ogłosili przetarg na tunel w Świnoujściu [MAPKA]

Ogłosili przetarg na tunel w Świnoujściu [MAPKA]

Ogłosili przetarg na tunel w Świnoujściu [MAPKA]
Data publikacji: 2016-04-15 16:19
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:03
Wywietleń: 2192 128355

Przetarg na zaprojektowanie i budowę tunelu, który połączy wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu - ogłosiła w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

"Stało się to możliwe po podpisaniu dzień wcześniej aneksu do porozumienia z 2007 roku pomiędzy Ministerstwem infrastruktury i Budownictwa, Generalną Dyrekcją dróg Krajowych i Autostrad oraz Prezydentem Świnoujścia w sprawie realizacji stałego połączenie wysp Uznam i Wolin" - informuje w komunikacie Mateusz Grzeszczuk, specjalista ds. komunikacji społecznej w szczecińskim oddziale GDDKiA.

Na jego mocy Generalna Dyrekcja będzie się zajmowała prowadzeniem inwestycji, natomiast jej finansowanie i późniejsze utrzymanie będzie leżało w gestii Miasta Świnoujście (z wykorzystaniem środków UE).

Otwarcie tunelu pozwoli na dotarcie na drugi brzeg Świnoujścia w kilka minut. Przeprawa powinna być gotowa w 2022 roku.

Jak informuje GDDKiA przetarg jest postępowaniem ograniczonym. W pierwszym etapie będą sprawdzane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Następnie podmioty spełniające warunki uczestnictwa w postępowaniu zostaną zaproszone do składania ofert cenowych. "Kryteriami w przetargu są cena w 90 proc. i czas realizacji w 10 proc. (od 47 do 50 miesięcy)" - czytamy w komunikacie. Wykonawca wybrany w przetargu będzie miał 50 miesięcy na realizację zadania, w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID, z czasu realizacji robót budowlanych będą wyłączane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

"Stała przeprawa w Świnoujściu zgodnie z uzyskaną w 2010 roku decyzją środowiskową będzie tunelem drążonym w korytarzu północnym. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego, który zostanie wykonany w technologii tarczy drążonej TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również tunel ewakuacyjny" - podaje parametry M. Grzeszczak.

(kl)

Fot.: GDDKiA

 

 

Ogłosili przetarg na tunel w Świnoujściu [MAPKA] Ogłosili przetarg na tunel w Świnoujściu [MAPKA] Ogłosili przetarg na tunel w Świnoujściu [MAPKA] Ogłosili przetarg na tunel w Świnoujściu [MAPKA]

Komentarze

Pola
Znamienne ze do idei tunelu wraca PIS - odblokowanie Świnoujścia i jego rozwój przez 8 lat były zablokowane - ciekawe ze decyzje o terminalu w Swinoujsciu tez PIS podjął
2016-04-17 09:53:27
Gość
Jest sukces, tylko brak kasy. Zbudujemy, jak Unia da. A dlaczego ma dać?
2016-04-16 17:19:17
Ja
W 1988 wyprowadziłam się ze Świnoujścia. Już wtedy od kilku lat były dyskusje tunel czy most? Minęło ponad 30 lat i wreszcie jest decyzja TUNEL. Ciekawe ile lat minie jak będziemy nim jeździć. W trakcie może zabraknie kasy i znowu będziemy czekać. Może by tych Norwegów wziąć do budowy to z pewnością byłoby taniej a i pracownicy by zarobili.
2016-04-16 16:48:39
Robif
Fajnie, że będzie tunel, tylko dlaczego on ma kosztować prawie miliard PLN? Tunel Ryfast (a właściwie dwa tunele) w Norwegii o łącznej długości prawie 20km po jednej dwupasmowej rurze w każdym kierunku ma kosztować 5,22 miliarda NOK, czyli po obecnym kursie ok. 2,4 miliarda PLN. I to w Norwegii, która jest wielokrotnie droższym krajem, a zwylki pracownicy przy budowie tego tunelu mają nie mniej niż 12000 PLN na rękę. Panowie politycy, może mi to wytłumaczycie? https://en.wikipedia.org/wiki/Ryfast https://no.wikipedia.org/wiki/Ryfast dla znających norweski
2016-04-16 12:39:29
kret
Cytat: " Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości 3,5 m." Czy jest to bezpieczne rozwiązanie? Ocenę zostawiam fachowcom. Wg mnie, nie za bardzo, ale ja fachowcem nie jestem.
2016-04-16 09:10:27
Lech1
Brak rozdzielenia ruchu w przeciwnym kierunku to smiertelna pulapka np. wpolowie tunelu zapali sie jeden samochod to to miejsce zostaje zablokowane w dwoch kierunkach a wycofac sie niema szans a juz nie mowiac o interwencji sluzb pomocniczych W Holandi Roterdamie jest podobnej dlugosci -masstunel-gdzie ruch ma po dwie nitki w kazda strone i przybadku przejazdu pogotowia strazy robi sie wielkie zamieszanie -tutaj blokada tunelu
2016-04-16 07:09:35
Nijak
Jaku, nie będziesz musiał jeździć do Świnoujścia jednopasmowym pisowskim tunelem. Wybierzesz sobie peowską dwupasmówkę.
2016-04-15 21:19:40
Jak
Chcą budować S3 do samego Świnoujścia a robią tunel po jednym pasie?
2016-04-15 20:50:33
CKM
tłumy na bramkach? a jaka opłata za przejazd?
2016-04-15 18:47:18
SOCHA MIETEK
BRAWO PIS, BRAWO BRUDZIŃSKI
2016-04-15 17:46:22
Kuba
Nareszcie brawo PIS
2016-04-15 17:37:43
mm
"Warszawka" zgodziła się na budowę tunelu dla Niemców??? Niesłychane!!!
2016-04-15 16:58:25
m
konkretne terminy podac
2016-04-15 16:24:42

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
-1
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Kawa w roli głównej
Jesień w Szczecinie
Marsz Niepodległości 2018
Poprzedni Następny

Nekrologi

Sonda

Czy miejski sylwester w Szczecinie powinien odbywać się bez pokazu fajerwerków?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy