Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tramwajem do Głębokiego coraz bliżej [GALERIA]

Data publikacji: 11 lutego 2019 r. 09:03
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:32
Tramwajem do Głębokiego coraz bliżej
 

Trwają przygotowania do ponownego uruchomienia dla tramwajów linii 1 i 9 stałej trasy do pętli Głębokie. Wycofanie ich wymusiły roboty przy wymianie na nowy odcinka torowiska w al. Wojska Polskiego od wysokości zjazdu do pobliskiej zajezdni Pogodno do kortów tenisowych. To raczej kwestia najbliższych dni niż tygodni, kiedy przywrócone zostanie kursowanie tramwajów przez plac przebudowy układu drogowego i powstające tam rondo u zbiegu ulic Władysława Szafera i ul. Arkońskiej z nowym odcinkiem torowiska od pętli Las Arkoński.

Na początku ubiegłego tygodnia na nowych słupach zamontowana została już sieć trakcyjna, a przez kolejne dni w pasie odcinka nowych torów do jazdy na wprost wykonywane były prace porządkowe. Równocześnie prowadzone są tam roboty przy montażu pozostałych fragmentów szyn na łukach przyszłego rozjazdu w obrębie ronda, który zaprojektowanym w kształcie rozgwiazdy. I będzie umożliwiał ruch tramwajów w każdym z możliwych kierunków.

Natomiast nic w najbliższym czasie nie zmieni się w tej okolicy w organizacji ruchu kołowego. Bo na montaż czekają jeszcze szyny przez wyłączoną z niego jezdnię ronda od strony ul. Władysława Szafera i na mającym powstać wzdłuż tej ostatniej wydzielonym pasie torowiska tramwajowego. W przyszłości mającego biec dalej obrzeżami osiedla Zawadzkiego-Klonowica do nowej pętli za halą widowiskowo-sportową, a w dalszej perspektywie przez Krzekowo. Ponadto na wykonanie w nowym śladzie czeka fragment nowej jezdni SAMEJ ul. Władysława Szafera z powstającego właśnie ronda przy skrzyżowaniu z al. Wojska Polskiego, mającej prowadzić w kierunku ronda Szczecińskich Olimpijczyków.

Rychły powrót na swe trasy tramwajów linii 1 i 9 to jednocześnie znak, że szykują się niebawem kolejne zmiany w szczecińskiej komunikacji. Bo drogowcy z Eurovii Polska S.A., generalnego wykonawcy inwestycji, jak i podwykonawcy zamierzają rozpocząć roboty przy przebudowie pętli Las Arkoński. Co z kolei wymusi zapowiadane już wcześniej zawieszenie kursowania do niej tramwajów linii 3 i 10. Za nie ma być uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa. Od kiedy to nastąpi i na jak długo? Konkretnych dat - i w tym przypadku - brak. ©℗

Tekst i fot.: Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

AadamR
2019-02-12 08:26:25
Szanowny Panie Redaktorze! Język tekstu budzi różne podejrzenia: albo przeszłość w szkole albo coś wczoraj. Tak - czy inaczej - czytać hadko.
TS jak zwykle
2019-02-11 12:34:25
nie wykorzystały czasu na to, by "załatwić" podbijarkę torową i wyrównać oba tory od kortów do pętli na Głębokim. Było by to z korzyścią dla tramwajów jak i podróżnych, a zarazem przedłużono by "życie" tamtego odcinka torowiska.
korki korki i ciągle korki
2019-02-11 10:40:17
Dla kierowców to marne pocieszenie w kontekście prowadzonych równolegle pracach na obwodnicy Łękno kilkaset metrów dalej.Nie ma żadnej alternatywy na ominięcie korków,czy swobodne dostanie się do centrum.Ani Arkońska ani Zawadzkiego dalej nie dla kierowców.Koordynacja tego wszystkiego po byku.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA