Wtorek, 24 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Tramwaje od świtu na trasach

Data publikacji: 26 stycznia 2016 r. 18:40
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:42
Tramwaje od świtu na trasach
 

Po trzech tygodniach napraw pękających torów w ulicach Energetyków i Gdańskiej w Szczecinie od środy, 27 stycznia, od wczesnego rana tramwaje linii 2 i 8 wyjadą na swe stałe trasy w relacji Dworzec Niebuszewo-Turkusowa i Gumieńce-Turkusowa oraz linii 7 z Krzekowa do Basenu Górniczego.

W komunikacji miejskiego przez Międzyodrze do prawobrzeża wróci normalność, czyli stan sprzed popołudnia 5 stycznia, kiedy to w trybie pilnym i nagłym trzeba było zamknąć torowiska dla tramwajów, bo przestały spełniać wymogi bezpiecznej eksploatacji ledwie po 4 miesiącach od oddania ich do użytku z końcem sierpnia minionego roku.

Zlikwidowana zostanie zastępcza linia autobusowa 807 kursująca przez ostatnie trzy tygodnie z Bramy Portowej do Basenu Górniczego. Autobusy linii 65 i 79, których trasy ZDiTM na ten czas wydłużył do pętli na Basenie Górniczym od środowego poranka też nie będą kursować jak zwykle, tj w relacjach ze Zdrojów od ronda Ułanów Podolskich do osiedla Bukowe i Kijewa. Autobusy linii pośpiesznych A, B, C, D ,E, G nie zatrzymają się się już na żądanie pasażerów na przystankach w ul. ul. Gdańskiej i Energetyków, a linii B, D, G także na przystanku Jaśminowa ZUS. W autobusach pośpiesznych ponownie obowiązywać będzie podwójna taryfa biletowa, jak dla linii pośpiesznych. W pociągach spółki Przewozy Regionalne nie będą honorowane bilety ZDiTM.

Przypomnijmy. Na pierwszym odcinku nitki tzw. szybkiego tramwaju z Basenu Górniczego do obrzeży osiedla Słonecznego pierwsze usterki wykryto już w listopadzie 2015 roku. Po badaniu zleconym przez spółkę Strabag, która w konsorcjum z firmą Szybki Tramwaj (Mytoll) była generalnym wykonawcą inwestycji, od początku grudnia do 7 stycznia podwykonawca BTW Bahn Technik z Wrocławia wymieniła około 3 proc. spawów, w których wykryto wady. Po tym, jak w styczniu po kilku dniach z mrozami poniżej 10 stopni Celsjusza nastąpił prawdziwy wysyp pęknięć (puściło w sumie ponad sto spawów) w wymienionych na nowe torowiskach w ulicach Energetyków, Gdańskiej i na Basenie Górniczym, gdzie inwestycję realizował z kolei Energopol Szczecin S.A. ze swoim podwykonawcą spółką Taumer z Krakowa, trzeba było z prawobrzeża wycofać tramwaje.

We wtorkowe południe rozpoczął się ponowny pierwszy próbny objazd techniczny po nowych szczecińskich torowiskach w ulicach Energetyków i Gdańskiej do pętli na Basenie Górniczym i dalej trasą odcinka tzw. szybkiego tramwaju do pętli przy ul. Turkusowej po wymianie w nich na nowe pękających spawów. Ekipy spółki Tramwaje Szczecińskie, ZDiTM, inspektorzy nadzoru, przedstawiciele generalnych wykonawców i podwykonawców obu inwestycji sprawdzały jakość nowych spawów i wymienionych nowych szyn.

Na początek całą trasę w obu kierunkach wagon typu Swing pokonywał powoli z maksymalną prędkością 10 km/h. Po nawrocie przez plac Rodła odbył się drugi przejazd techniczny przy prędkości 40-50 km/h, czyli zbliżonej do normalnej prędkości eksploatacyjnej na co dzień. Testowanie nowych spawów trwało wczoraj w sumie trzy godziny do godz. 15.

- Każde zgłoszone miejsce było sukcesywnie odbierane - zapewniała Krystyna Gawrońska, zastępca dyrektora ds. inwestycji w spółce Tramwaje Szczecińskie. – Dziś [we wtorek - wyj. red] jeszcze sprawdzaliśmy nawierzchnię.

Jak poinformował nas Krystian Wawrzyniak, prezes TS, wykonawcy inwestycji złożyli również w imieniu swoich firm stosowne oświadczenia, że torowiska po dokonanych na nich naprawach gwarantują bezpieczną ich dalszą eksploatację. ©℗

Mirosław WINCONEK

Tomasz TOKARZEWSKI

Fot.: Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Wtorkowe testy podczas przejazdów technicznych swingiem nowe spawy wytrzymały. W środę od świtu (27.01.) po trasie od mostu Długiego do pętli Turkusowa tramwaje ponownie będą wozić pasażerów.







REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Fifi
2016-01-27 10:41:25
A tak poza tym:-WI-FI w tramwajach to jeden skandal i obciach. Tramwaje nr 110,807,812,813,814,815,816,817,819,820,821,824 mimo że mają routery, nie emitują internetu.Pasażer wchodzi do pojazdu,widzi napis WI-FI, włącza komórkę, no bo przecież "wiadomo EUROPA!!!"- a tu WIOCHA!!! Może ci z ZDiTM emitują promieniowanie kosmiczne, rentgenowskie, mikrofalowe albo jonizujące ??? Ręce i nogi opadają, wstyd i ŻENADA!!!
nowy
2016-01-26 23:27:54
Ponowne uroczyste otwarcie trzeba zaprosić świtę i księdza
Mariusz
2016-01-26 23:16:25
Spokojnie, z miesiąc pojeździmy i znowu do remontu. Chyba kupię samochód.
tory
2016-01-26 21:30:01
tory pękały i będą dalej pękać bo wykonawca zakupił szyny z większą zawartością węgla które się nie nadają do spawania. te szyny były przeznaczone na kolejki górskie w alpach a nie pod tramwaj.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA