Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Tramwaje na prawobrzeże wrócą w środę? [GALERIA]

Data publikacji: 21 stycznia 2016 r. 16:19
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:41
Tramwaje na prawobrzeże wrócą w środę?
 

Do poniedziałku, 25 stycznia, mają być ukończone naprawy nowych torowisk od mostu Długiego do pętli na basenie Górniczym w Szczecinie. W czwartek ten termin potwierdzali zgodnie podczas posiedzenia komisji komunalnej rady Szczecina prezes Tramwajów Szczecińskich Krystian Wawrzyniak oraz prezesi generalnego wykonawcy inwestycji Energopolu Szczecin S.A. Marcin Konarzewski i podwykonawcy robót montażowych szyn i spawów spółki Taumer z Krakowa Marcin Banasik.

- Do 25 stycznia mają być wykonane wszystkie spawy i roboty związane z odtworzeniem nawierzchni w miejscach, gdzie nakładkę trzeba było skuć, by dostać się do szyn w odcinkach pasa autobusowo-tramwajowego. Jesteśmy po przeglądzie 110 spawów. Kolejnych odbędą się jeszcze dziś w czwartek od godz. 14 i w najbliższych dniach – relacjonował radnym w czwartek na bieżąco Krystian Wawrzyniak, prezes TS. - Dochowujemy wszelkich starań i nie narazimy bezpieczeństwa pasażerów. Tak jak w trybie natychmiastowym i bezkompromisową była nasza decyzja o wyłączeniu torowisk z ruchu 5 bm., tak też przed ponownym dopuszczeniem ich do normalnej eksploatacji wszystko dokładnie i jak należy dopilnujemy – oświadczył.

- Do soboty także firma InterAsfalt ma wykonać nowe w miejsce skutych odcinki nawierzchni, byśmy mogli w poniedziałek zgłosić inwestorowi wykonane prace do odbiorów – poinformował Marcin Konarzewski, prezes Energopolu Szczecin S.A., zaznaczając, że trwa dociekanie pierwotnej przyczyny pęknięć w torowiskach i jak temu problemowi zaradzić, bo – jak jeszcze dodał – nie mamy z nim do czynienia tylko w Szczecinie, ale również w innych polskich miastach.

Przypomnijmy, że na odcinku wymienionych na nowe torowisk w ul. Energetyków i Gdańskiej włącznie z pętlą na Basenie Górniczym badania defektoskopowe wykazało w 108 z 800 stykach szyn. Za tę inwestycję odpowiadał jako generalny wykonawca właśnie Energopol Szczecin S.A., a zrealizował ją – jak pamiętamy – w dużym, bo kilkumiesięcznym poślizgu latem minionego roku. Szyny w torach zaczęły również pękać na zbudowanym od podstaw pierwszym odcinku trasy tzw. szybkiego tramwaju z basenu Górniczego przez most Pionierów do osiedli Zdroje i Słoneczne. To z kolei inwestycja w wykonaniu konsorcjum firm Szybki Tramwaj (Mytoll)-Strabag. Tam – jak wyjaśnił Michał Przepiera, prezydencki zastępca ds. inwestycji – wadliwych spawów było 3 proc., czyli dokładnie 32 na 960. Tam naprawy wykonywała (także w czasie, gdy tramwaje kursowały, roboty prowadzone były nocami ) od grudnia do 7 stycznia jako wcześniejszy podwykonawca wrocławska firma BTW Bahn Technik. Tam ponowny obchód i odbiory odbyły się w miniony piątek, 15 stycznia.

- Całą infrastrukturę ponownie sprawdzimy w poniedziałek, 25 stycznia. Jeśli nie będzie uwag, to we wtorek odbyłyby się przejazdy techniczne składów i dopiero następnego dnia, tj. w środę, 27 stycznia od rana mogłyby na trasy do Basenu Górniczego i dalej do pętli przy u. Turkusowej ponownie ruszyć tramwaje linii 7 oraz 2 i 8 – zastrzegł prezes Wawrzyniak.

Wszystkie spawy ponownie zostaną prześwietlone, służby techniczne spółki TS – już po wznowieniu ruchu na całej trasie od mostu Długiego do Turkusowej – mają na bieżąco wykonywać obchody i obserwować, co się dzieje i ewentualnie meldować ewentualne niepokojące sygnały.

Jak zakomunikował Marcin Banasik z Taumera, w czwartek miały być wykonane komisyjnie wycinki szyn ze spawami i następnie poddane ekspertyzom zleconym specjalistycznym ośrodkom badawczy. Wyniki ekspertyzy dotyczące odcinka tzw. sst – wedle informacji podawanych przez Strabag – nie są wciąż znane, choć ta trwa już od grudnia. Może jej wyniki poznamy w lutym. Energopol ze swoim podwykonawcą krakowskim Taumerem w czwartek nie byli jeszcze w stanie określić, choćby przybliżonego terminu, kiedy taką analizą będą dysponować, bo ta jest ledwie na etapie zlecania. CP

Tekst i zdjęcia: Mirosław WINCONEK

NZ: Czwartkowe obrady o szczecińskich pękających torowiskach i ich naprawach komisji ds. gospodarki komunalnej, rewitalizacji i ochrony środowiska rady miasta. Z udziałem radnych w obecności ścisłych kierownictw Tramwajów Szczecińskich, Energopolu Szczecin S.A., spółki Taumer i zastępcy prezydenta ds. inwestycji Michała Przepiery. Kolejne spotkanie za dwa tygodnie, 4 lutego.



 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do niespawacz
2017-08-16 11:40:55
szyny są zapewne austriackie z VAE. ponoć było więcej miejsc z problemami w Polsce. Stal może zawierać za dużo węgla, co daje jej twardość ale są problemy ze spawaniem.
kl
2016-01-22 18:30:35
Najwyzszy czas Krzystka z bandą jego darmozjadów i radnych skorumpowanych wypedzic z miasta
tory
2016-01-22 06:19:12
kiedt te brzucho pasy wsiada do komunikacji miejskiej chyba nigdy paliwo z kieszeni podatnika i siedzenie niby w pracy bez celu
Niespawacz
2016-01-21 21:20:26
A czy te szyny nie są przypadkiem Made in China? Rury wodociągowe fi 80 mm o grubości ścianki 0,8 mm już widziałem.
henryka szczecin
2016-01-21 20:10:18
Po raz kolejny pytam kto odpowiada za ten bałagan w moim pięknym mieście Szczecinie.Te wieczne niedoróbki, wieczne poprawianie po poprawianiu. Ach już się nie chce tego więcej komentować.Pozdrawiam.
sadasd
2016-01-21 18:28:43
Z osób na zdjęciu żadna od lat nie korzysta z komunikacji miejskiej tylko żeruje na podatnikach !!! jak w Słupsku urzednicy odpowiedzialni za komunikacje miejska szczegolnie ci z zditm powinni miec odgórny nakaz dojazdu do pracy komunikacją miejska !!!! w ogole do urzedu to tylko 1 mały autobusik jezdzi ,okolica porazka komunikacyjna
SromotnikBezwstydny
2016-01-21 17:51:28
Jadę gdańska,Energetyków.ciwmno.Widze na torach SST że kilku "prześwietla" tory...latarkami a jeden chyba spawa lub wierci.Przed biurami HILTI-leją na torowisku asfalt.... Robota wre... A kiedy remonty tych "remontów"???
nurek
2016-01-21 16:40:47
Dwa razy więcej ludzi dyskutuje nad swoją niekompetencją, niż uczestniczy w spawaniu poprawek? I co uradzili, żeby znów zamieść sprawę pod dywan? Kto z nich dostanie wypowiedzenie a kto wilczy bilet?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA