Czwartek, 02 maja 2024 r. 
REKLAMA

Stare Miasto bez linii. Trzeba patrzeć na znaki

Data publikacji: 18 stycznia 2022 r. 07:49
Ostatnia aktualizacja: 10 lutego 2022 r. 19:42
Stare Miasto bez linii. Trzeba patrzeć na znaki
Miejsca postojowe w Strefie Zamieszkania Stare Miasto nie muszą mieć oznakowania poziomego. Fot. Mirosław WINCONEK  

Zarządca Strefy Zamieszkania Stare Miasto może naliczyć opłatę dodatkową w wysokości 200 zł za parkowanie poza miejscami wyznaczonymi, niezależnie od pory dnia, także w weekendy. Radna miejska Agnieszka Kurzawa ma w związku z tym wątpliwości. Chce wiedzieć, kto będzie się zajmował naliczaniem kar oraz w jaki sposób określić, kto parkuje poza miejscami wyznaczonymi. Na terenie SZSM nie ma bowiem oznakowania poziomego.

– Kontrolę opłat za parkowanie w SZSM prowadzi trzech inspektorów – wyjaśnia Anna Szotkowska, zastępca prezydenta Szczecina. – Są to pracownicy spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, którzy nie zajmują się SPP. Ich jedynym zadaniem jest kontrola na terenie Strefy Zamieszkania Stare Miasto. Natomiast jeśli chodzi o miejsca postojowe, są one wyznaczone zgodnie z przepisami.

Początek każdego parkingu wyznacza znak D-18 z tabliczką T-30, która określa sposób parkowania (np. wzdłuż chodnika) oraz tabliczką informacyjną „Płatne od poniedziałku do piątku w godz. 8-17, opłaty wg Regulaminu, Zarządca NiOL”. Koniec każdego parkingu wyznacza znak D-18 z tabliczką T3a-Koniec.

– Wyznaczenie miejsc postojowych znakami pionowymi, ale także poziomymi, jest obowiązkowe wyłącznie na drogach publicznych. Obszar SZSM został utworzony na drogach wewnętrznych – zaznacza Anna Szotkowska.

To, że kierowcy nie znają przepisów lub je lekceważą, nie zwalnia ich z ich przestrzegania.

Strefa Zamieszkania Stare Miasto powstała na podstawie Uchwały Rady Miasta z lutego ub. roku. Obejmuje m.in. ulice: Łaziebną, Mariacką, część ul. Tkackiej na odcinku od pl. Żołnierza Polskiego do ul. Grodzkiej, Staromłyńską, Koński Kierat, część ul. Staromiejskiej na odcinku od ul. Grodzkiej do ul. Wyszyńskiego. Kilka tygodni temu została rozszerzona o tzw. dolny taras, czyli obszar ul. Środowej, ul. Siennej, Rynek Sienny, Rynek Nowy, ul. Wielkiej Odrzańskiej, części ul. Małej Odrzańskiej od ul. Środowej do ul. Opłotki, ul. Opłotki, ul. Osiek. ©℗ 

Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

mieszkaniec
2022-02-10 19:27:47
Po co udawać głupiego , że nic się nie rozumie . Wystarczy czytać znaki . A odgrażanie się , że już się tu więcej nie przyjedzie jest śmiechu warte . Codziennie mamy taki najazd na Stare Miasto , że mieszkańcy nie mają już miejsca dla siebie . Samochodów w Szczecinie jest prawie tyle , ilu jest mieszkańców i gdzie to wszystko chce się pomieścić . Jest Komunikacja Miejska i pani radna też może korzystać , zamiast ciągle wywoływać kłótnie . Ale PiS to ma do siebie , że ciągle innym mieszają .
Abia
2022-01-19 21:03:24
Dawno temu odwiedzałem to miejsce, oczywiście autem. Tak jak i pl. Orła Białego. Robiłem zakupy w okolicznych sklepach. Teraz nie mam zamiaru tam się pojawiać. Niech się tam kiszą we własnym sosie.
HogoFogo
2022-01-19 08:04:18
Kolejny powód, żeby tzw. Stare Miasto omijać szerokim łukiem.
Robert
2022-01-19 07:33:56
Drogi, które zawsze były publiczne nagle stają się niepubliczne by ominąć zapisy ustaw. To może całe miasto uznamy za strefę zamieszkania i zlikwidujmy wszystkie drogi publiczne? Jakiś poroniony pomysł. Skoro były publiczne - czytaj miejskie, to teraz miasto za darmo je komuś przekazało, np mieszkańcom tego kołchozu z bloczków a’la PGR nadających się tylko do wyburzenia ? To jest działanie na szkodę pozostałych mieszkańców!
OBSERWATOR
2022-01-18 23:39:17
Na jakiej podstawie prawnej wyznaczone ulice przestały być drogami publicznymi, a stały się wewnętrznymi. Na jakiej podstawie prawnej nagle w jednej części miasta parking może być oznaczony inaczej niż zgodnie z kodeksem drogowym. Czy na pewno uchwała kilku pomylonych radnych ma większą moc prawną od stosownych ustaw. Do tego jak, ci pożal się Boże ojcowie miasta dbają o jego wizerunek. Odcinają miejsce w które walą turyści tylko po to by ich odstraszać mandatami, a obraz miasta jeden ...
osiol
2022-01-18 19:22:09
wiocha z tramwajami....pani urzednik - zupe gotowac, a nie opowiadac kocopoly bezprawne
kuku na muniu
2022-01-18 17:32:35
To się nazywa zrobić burdel w mieście. Teraz trzeba robić doktorat z parkowania i to płatnego. Sami mieszkańcy się nie mogą połapać, a co z gośćmi?
jest tu prawnik?
2022-01-18 15:20:52
Kto jest zarządcą tej niepublicznej drogi wewnętrznej i kto jest właścicielem tego niepublicznego terenu? Zaciekawił mnie ten temat.
xxx
2022-01-18 13:54:09
za to całe zamieszanie z tymi strefami rozliczymy was przy następnych wyborach.
vril
2022-01-18 11:15:43
Szczecin potrzebuje Stefana
jolka
2022-01-18 11:02:03
Wystarczy patrzeć na znaki. Skoro radna nie przyswoiła tej podstawowej umiejętności, niech lepiej nie wsiada do samochodu, bo stwarza potencjalne zagrożenie dla zdrowia i życia. Podobnie jak wszyscy inni "zbulwersowani".
@Prawnik
2022-01-18 10:48:41
Bezpłatny postój obowiązuje wyłącznie na drogach publicznych.
$
2022-01-18 10:48:10
Kasa to fajna rzecz, więc tylko o nią chodzi.
tylko tablice
2022-01-18 10:30:22
Panie Architekcie Miasta ,może pan popatrzeć na te ohydne tablice informacyjne ,słupek za słupkiem ,zasłaniające obiekty Starego Miasta .
Wacław
2022-01-18 10:04:40
Jak zwykle buta urzędniczki. A czy problemem byłaby dla władzy jasna i czytelna komunikacja? I oznakowanie? A turyści i nietutejsi, czy też musimy ich denerwować niejasnymi zasadami, i za tym idzie wlepianiem kar?
Pazerność
2022-01-18 10:02:51
Jezeli bezradni miasta Szczecin ktorym głównym zajęciem jest branie koryta z kasy mieszkańców i utrudniane im zycia. To wszyscy mieszkańcy w nagrode za takie traktowanie przez miasto zmuszeni beda do placenia podatków wszędzie tylko nie dla Szczecinia moze wtedy w koncu ci urzedasy z radnymi pójdą po rozum do głowy
Prawnik
2022-01-18 08:03:56
A co z pojazdami elektrycznymi, które z mocy ustawy mają przywilej darmowego parkowania? Podejmując uchwałę miasto nie pomyślało o akcie nadrzędnym.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA