Mieczysław Jurek podczas pikiety przed siedzibą Zarządu Portów Szczecin i Świnoujście
Fot. Ryszard Pakieser
Zachodniopomorska "Solidarność" zapowiedziała złożenie do prokuratury zawiadomienia, że Zarząd Portów Morskich Szczecin i Świnoujście działa na szkodę portu. To pokłosie sporu o 400 pracowników spółki Bulk Cargo. "Solidarność" uważa, że mogą stracić pracę, zarząd odpowiada, że nie ma o tym mowy.
Związek wyraża obawę, że pracownicy Bulk Cargo stracą pracę, ponieważ zarząd wymówił spółce umowę dzierżawy terenów znajdujących się na nabrzeżach: Górnośląskim, Noteckim i Parnica. Czwartego kwietnia delegacja związkowców spotkała się w tej sprawie z zarządem.
– Początkowo sześciu a teraz pięciu kolegów zostało w budynku zarządu i czekają na rozstrzygnięcia w tej sprawie – mówił Mieczysław Jurek, szef regionalnej "Solidarności", na wtorkowej konferencji prasowej. – Petycja, jaką złożyliśmy, była czteropunktowa. Pierwszy punkt: oczekiwanie, żeby zarząd wycofał się z wypowiedzenia umów dzierżawy na wszystkie nabrzeża portu. Drugi: niech pan minister Gróbarczyk odwoła przedstawicieli zarządu ze stanowisk. Trzeci: przeprowadźmy rozmowy, które doprowadzą do podpisania wieloletnich umów na dzierżawę nabrzeży. Czwarty: niech spółka Bulk Cargo wycofa się z zapowiadanych zwolnień z przyczyn ekonomicznych, jako że wypowiedziane umowy skutkują tym, że nie ma nabrzeży, na których można pracować, i tym samym spółka musiałaby zamknąć działalność przynajmniej na terenie portu i rozwiązać umowę z ok. 400 pracownikami.
Jurek zapowiedział, że "Solidarność" jeszcze we wtorek złoży do prokuratory zawiadomienie, że przedstawiciele zarządu portów działają na szkodę portu. Stwierdził także, że nie rozumie, dlaczego nie ma klarownej strategii dla Bulk Cargo.
– Musimy być aktywni, bo potem członkowie związku nas zapytają: "Wiedzieliście dokładnie, co nam grozi, więc dlaczego w odpowiednim czasie nie było reakcji?" – dodawał Jurek.
Dariusz Słaboszewski, prezes ZMPSiŚ, odniósł się do jego zarzutów podczas wizyty związkowej delegacji czwartego kwietnia:
Na zdjęciu: Mieczysław Jurek podczas pikiety przed siedzibą Zarządu Portów Szczecin i Świnoujście
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Ewcia
2019-04-13 16:57:34
Ciekawe co to są w mniemaniu prezesa niesamowite korzyści? Czy tyle co dostaje prezes który nie rozróżnia stoczni od portu 30 tys. A może tyle co prezes od straży miejskiej, wieczny działacz? Pewnie nie bo to tacy eksperci których nie sposób zastąpić. Ile firma Bulk Cargo zarobiła można sprawdzić w zeznaniach podatkowych które są ogólnie dostępne i niech prezes nie wprowadza ludzi w błąd. Bulk Cargo pewnikiem jest największym beneficjentem zarządu portu. Cały czas podnoszą temat dzierżawy, że mało dostają. A ile wpłynęło do ich kasy z tzw tonażówki . Licząc po liczbie statków jest to kwota rzędu 15 milionów!!! Panowie prezesi pewnie nie wiedzą co to jest albo nie chcą. Ale kasa idzie. Bulk Cargo pisze na swej stronie, że ma 100 ha w dzierżawie ale połowa to klepiska gdzie pies z kulawą nigą by tego nie wziął. Urealnić ceny za dzierżawę tak, ale nie w sposób by firmę doprowadzić do plajty. W mniemaniu pisu i ich przedstawicieli to najlepiej znacjonalizować. Prawdziwi portowcy nie dajcie się. Dni pisu są policzone.
Lwica
2019-04-10 11:22:12
Panie Jurek
niech pan powie swoim kolegom z bulk cargo zeby wystartowali do uczciwego przetargu i tyle, zapłacą godziwie za dzierżawy i mogą sobie przeładowywać ile chcą.
Po drugie niech pan wie ze zglaszanie nieistniajacego przestepstwa do prokuratury tez jest przestepstwem
.
2019-04-10 07:38:33
Kurier wraca do sprawdzonych wzorów z lat 80-tych. Nie było wówczas strajków, tylko nieuzasadnione przerwy w pracy. W tekście czytamy: "– Początkowo sześciu a teraz pięciu kolegów zostało w budynku zarządu i czekają na rozstrzygnięcia w tej sprawie – mówił Mieczysław Jurek, szef regionalnej "Solidarności". Zostali i czekają. Tymczasem mamy do czynienia z okupacją sali konferencyjnej portu, trwającą od 4 czerwca, a więc już blisko tydzień.
Paranoja
2019-04-09 23:15:22
Mam takie pytanie: skoro mogą być likwidowane miejsca pracy w prywatnej spółce Bulk Cargo-podkreślam prywatnej firmie, to dlaczego związkowcy toczą spór z Zarządem Portów??? Przecież to dwie zupełnie różne firmy!!! co mają związki Bulk cargo do ZMPSiŚ? W ramach rewanżu związkowcy z ZMPSiŚ powinni pójść do Bulk Cargo z pretensjami, że ze mało zarabiają, bo Bulk Cargo płaci za mało za dzierżawę!!! To byłoby logiczne.
Lub inaczej...
2019-04-09 22:31:57
"PO-gonic" ta Lewacka "solidarnosc nr 2" PO-wstala PO Okraglym Stole tj. w latach 1989/90... z terenow ZMPSiS w Szczecinie !!
Hmm...
2019-04-09 22:24:57
Przeciez to Prezes Pan Dariusz S. Zarzadza obecnie ZMPSiS - a nie byly PZPR-owiec Jurek ? A Kto... jest obecnie Szefem tego Jurka ( tj. bylego Kolejarza z Mysliborza czyli z dala od Szczecina w PKP !) ktory jako byly PZPR-owciec az tak sie "jeszcze sadzi"...i to w Stsetsinie w roku juz 2019-ym ??
Leszek
2019-04-09 19:21:20
Panie Przewodniczący Jurek, popieramy MSR Gryfia zapraszamy do nas ... my też chcemy usunąć członka zarządu, prosimy o pomoc
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.