Sobota, 20 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Rowerowe przymiarki. Nie tylko Bike_S

Data publikacji: 23 listopada 2015 r. 09:09
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:34
Rowerowe przymiarki. Nie tylko Bike_S
 
Szczecin planuje w przyszłym roku stworzyć nie tylko ponad czterdzieści stacji roweru miejskiego. Zbudowane lub zaprojektowane zostaną kolejne udogodnienia dla jednośladów.

NAJWIĘKSZĄ przyszłoroczną inwestycją może być budowa pierwszego etapu drogi rowerowej wzdłuż północnej nitki ul. 26 Kwietnia, która przebiegnie na odcinku od al. Bohaterów Warszawy do ul. Santockiej. Projekt jest obecnie opiniowany. Powstanie tu dwukierunkowa asfaltowa droga rowerowa odseparowana od jezdni, wyremontowany zostanie też chodnik. - To przedsięwzięcie wymaga zmian organizacji ruchu na trzech skrzyżowaniach, musimy zrobić to uwzględniając interesy wszystkich użytkowników - mówi Tomasz Loga, pełnomocnik prezydenta Szczecina ds. komunikacji rowerowej. W optymistycznym scenariuszu przetarg mógłby być ogłoszony w pierwszych miesiącach przyszłego roku. Docelowo ścieżka przy ul. 26 Kwietnia ma łączyć się z istniejącą już infrastrukturą przy ul. Taczaka.

Miasto chce też pójść za ciosem i przedłużyć tworzoną właśnie ścieżkę przy al. Niepodległości (ta łączy się ze zbudowaną rok temu drogą przy al. Wyzwolenia i pl. Żołnierza Polskiego) na odcinku od Dworcowej do Bramy Portowej. Ponadto na ul. 3 maja planowane są obustronne pasy dla jednośladów, ul. Dworcowa też ma być udostępniona rowerzystom. To zresztą zakładała z bólem realizowana koncepcja SBO 2015. Z kolei na południowej nitce pl. Żołnierza pas dla cyklistów połączy ścieżkę na al. Niepodległości z tą od ul. Mariackiej. 

Miasto ma wrócić do rozmów na temat dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych na Podzamczu i Starym Mieście. Propozycja takiej organizacji powstała dwa lata temu, przygotowano dokumentację, ale w związku z negatywną interpretacją policji nie udało się wprowadzić jej w życie. Od października obowiązują znowelizowane przepisy. Dzięki temu, zarządcy dróg miejskich mogą pozwalać rowerzystom na jazdę w dwóch kierunkach tam, gdzie kierowców obowiązuje ruch jednostronny i ograniczenie prędkości do 30 km/h. Opiniowany jest projekt pasów dla cyklistów w ciągu ul. Potulickiej i Narutowicza.

Ponadto zakłada się również montaż około 500 nowych stojaków dla jednośladów, obniżenie krawężników w ciągach dróg dla rowerów na wybranych ulicach (m.in. wzdłuż al. Jana Pawła II) oraz pracę nad projektami przebudów niektórych ulic, gdzie mają powstać też udogodnienia dla dwóch kółek (np. na Modrej i Koralowej, Granitowej, Floriana Krygiera, al. Wojska Polskiego). ©℗

Szymon WASILEWSKI

Na zdjęciu: W przyszłym roku zbudowane lub zaprojektowane zostaną kolejne udogodnienia dla rowerzystów.

fot. Dariusz GORAJSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do mms
2015-11-25 09:47:08
Jakiś konkret dotyczący tego przejścia dla pieszych? Jeżeli to, co piszesz, nie jest kłamstwem, to podaj szczegóły, o jaką ścieżkę chodzi i jakie przejście.
Pan Witek
2015-11-24 13:59:35
A tiry jak blokowały Plac Kościuszki i Bramę Portową, tak blokują. Nie mówiąc o tym, że rozjeżdżają całe centrum miasta. Zróbcie z tym coś, bo rowerzystów jest tak mało, że nie warto ich na siłę uszczęśliwiać.
mms
2015-11-24 08:35:12
Czas pieszych w Szczecinie nie nadszedł a już przeminął. Z braku chodników lub ich krytycznego stanu czy zastawiania przez samochody, piesi wejdą na ścieżki rowerowe, bo przecież muszą po czymś chodzić. My, piesi musimy się sami ratować. Miasto ustanowiło sobie pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej, który myśli jedynie o rowerzystach. Nawet opiniuje negatywnie przeście dla pieszych, bo "trzeba by było zmienić projekt ścieżki rowerowej" - przecież to absurd. Polityka prowadzona w mieście nie ma tu nic wspólnego z głoszoną zasadą zrównoważonego rozwoju, a pieszy jest w Szczecinie wyłącznie intruzem. Popatrzcie na ilu prześciach dla pieszych przy chodnikach stoją ogromne kałuże wody nawet przy niewielkich opadach.
Aluminium29
2015-11-23 21:16:08
Proponuje włodarzom miasta LEPSZE OZNAKOWANIE DRÓG DLA ROWERZYSTÓW !!! - chodzi mi głównie o ścieżkę rowerową przy ul.Ku Słońcu przy cmentarzu - kierowcy wyjeżdżający z parkingów w kierunku centrum zatrzymują się na ścieżce rowerowej nawet jak jedzie rower rozpędzony z górki !!!- a potem są wypadki !. Lepiej zapobiegać takim zdarzeniom /wypadkom ! , znak STOPU powinien być przed ścieżką dla rowerów dobrze oznakowany !!!. Dlaczego akurat o tym pisze - a dlatego że w tym miejscu dochodzi bardzo często do wypadków z udziałem rowerzystów - winni są zaślepieni,otumanieni i nieodpowiedzialni kierowcy blaszaków !, gdyż zatrzymują się na ścieżce rowerowej i czekają na włączenie do ruchu ( jezdnia ) !
witek
2015-11-23 15:10:55
od przymiarek do uszycia droga daleka--nie ufam tym ludziom,a poslizgi w tym miescie kilkuletnie
Ja
2015-11-23 13:29:21
Zróbcie ścieżkę z Kijewa do Płoni . Tam jest dopiero niebezpiecznie.
Stokrotka
2015-11-23 12:56:16
Pomysł na 26 kwietnia brzmi dobrze, natomiast strach się bać, co wymyślą na Krygiera...
Ktoś
2015-11-23 12:34:00
Dla kogo te ścieżki, jak są wykorzystywane widać na zdjęciu.
jakla
2015-11-23 10:52:03
A piesi? Jak wygląda chodnik pod wiaduktem przy ul. Warcisława! No i ta wielka kałuża, która się tam tworzy od ul. Kołłataja

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA