Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Przebudują terminal promowy w Świnoujściu. Podpisali umowę

Data publikacji: 19 września 2019 r. 15:41
Ostatnia aktualizacja: 19 września 2019 r. 20:00
Przebudują terminal promowy w Świnoujściu. Podpisali umowę
 

Jak już informowaliśmy, w przetargu Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście na przebudowę świnoujskiego terminalu promowego zwyciężyła spółka Budimex. W czwartek (19 września) w Świnoujściu uroczyście podpisano umowę z wykonawcą i przekazano plac budowy.

Zadanie nosi oficjalną nazwę: „Przystosowanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego”. Wraz z partnerami szwedzkimi – władzami portu w Trelleborgu – ZMPSiŚ złożył do Komisji Europejskiej wniosek o dofinansowanie z funduszy unijnego instrumentu finansowego CEF (Łącząc Europę) projektu „autostrady morskiej” Świnoujście – Trelleborg. Wsparcie zostało przyznane, opracowano projekt techniczny i uzyskano niezbędne zgody, łącznie z decyzją o pozwoleniu na budowę.

Podpisanie umowy z wykonawcą robót i przekazanie placu budowy rozpoczyna następny etap realizacji zadania.

- Dla nas ważne jest to, by ta inwestycja została wykonana zgodnie z planem - mówił Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. - Mam nadzieję, że dominacja polskiej floty, naszych amatorów, ale przede wszystkim rozwój tego kierunku, który jest bardzo ważny - bodaj najlepszy na świecie, jeśli chodzi o tempo i dynamikę wzrostu przewozów - będzie w dalszym ciągu tak dobrze się rozwijał.

Inwestycja polega na połączeniu stanowisk promowych nr 5 i 6 w jedno wraz z budową placów i estakady. W planach jest też modernizacja istniejących torów kolejowych i budowa nowych, przebudowa rampy i galerii pasażerskiej, zakup nowego sprzętu przeładunkowego. Efektem będzie m.in. możliwość obsługi promów o długości do ok. 270 m. Głównym celem przedsięwzięcia jest przystosowanie infrastruktury terminalu do obsługi tzw. transportu intermodalnego (przewozu ładunków wykorzystującego więcej niż jeden rodzaj transportu, np. kontenera lub nadwozia wymiennego, na całej trasie bez przeładunku samego towaru).

Całkowity koszt robót budowlanych wynosi nieco ponad 185 mln zł netto, a dofinansowanie – 75,26 proc. kosztów kwalifikowalnych. Zakończenie realizacji inwestycji zaplanowano na koniec 2021 roku. ©℗

(ek)

Fot. Elżbieta KUBOWSKA

Na zdjęciu: umowę podpisali (od lewej): Krzysztof Urbaś - prezes ZMPSiŚ, wiceprezes Kazimierz Drzazga oraz Krzysztof Starkowski - dyrektor Oddziału Budownictwa Infrastrukturalnego Zachód spółki Budimex.

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Doker
2019-09-19 19:49:25
A Drzazga przyjechała w ramach kampanii wyborczej?
A tu znowu propaganda a`la PZPR
2019-09-19 18:21:18
A resztę kosztów kto poniesie ?? Warto też rozpisać kto i jak to finansuje , bo pożyczyć na X procent każdy głupi potrafi ,żeby wybory wygrać obiecają i zadłużą kraj, bo inaczej wiedzą co ich czeka , jak wróci praworządność!! A wróci , bo każda władza się zużywa ...

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA