Piątek, 26 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Przebudowa ul. Roweckiego. Koniec inwestycji w czerwcu [GALERIA]

Data publikacji: 02 czerwca 2020 r. 18:41
Ostatnia aktualizacja: 03 czerwca 2020 r. 11:30
Przebudowa ul. Roweckiego. Koniec inwestycji w czerwcu
 

Coraz bliżej końca prac przy przebudowie ul. Stefana Grota-Roweckiego w Szczecinie. W tym miesiącu zapowiadany jest ich koniec. Czerwcowy finał zresztą wynika z założonego dla tego zadania kalendarza i zapisanego w umowie z wykonawcą 10-miesięcznego terminu na jego realizację.

– Gotowa jest infrastruktura podziemna, wykonane zostały roboty brukarskie przy budowie chodników i miejsc parkingowych, gotowa jest konstrukcja nośna kładki dla pieszych – informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.

W drugiej połowie maja na całej szerokości jezdni wylana została ostatnia warstwa nawierzchni. Urządzone zostały także już wszystkie odcinki wjazdów w pobliskie ulice: Hubala, Kutrzeby, Anny Walentynowicz. W niewielkim zakresie pozostały jeszcze do wykonania prace brukarskie przy jednej z zatok autobusowych, w pasach parkingów przy studzienkach i w pasie dojścia do osiedla z ul. Stanisława Ignacego Witkiewicza.

Przypomnijmy, że w ramach projektu na całej długości ul. Stefana Grota-Roweckiego od skrzyżowania z ul. Waleriana Łukasińskiego do skrzyżowania z ul. Stanisława Ignacego Witkiewicza wykonana została już jezdnia asfaltowa o szerokości 6,5 m, co oznacza, że będzie ona nieco węższa niż przed remontem. W celu uspokojenia ruchu na wszystkich skrzyżowaniach z bocznymi uliczkami są urządzane 10-centymetrowe wyniesienia ponad nawierzchnię jezdni z szarej kostki o długości 2 m.

Po stronie zachodniej wszystkie miejsca postojowe są przystosowane do parkowania prostopadłego do jezdni. Stanowiska postojowe przed budynkami przy ul. Stefana Grota-Roweckiego 2 i 2a oraz przy ul. Waleriana Łukasińskiego 30 o wymiarach 2,5 x 4,5 m. Pozostałe po zachodniej stronie o wymiarach 2,5 x 5 m (dla osób niepełnosprawnych stanowiska o szerokości 3,6 m). Wzdłuż ciepłociągu po drugiej stronie jezdni urządzone są pasy postojowe z miejscami do parkowania równoległego do krawędzi jezdni. Po przebudowie kierowcy będą mieli do dyspozycji w sumie 127 stanowisk postojowych, w tym 8 przeznaczonych będzie dla osób niepełnosprawnych.

Powstały już dodatkowe odcinki chodników o szerokości 1,5-2,5 m i dojścia w rejonach skrzyżowań m.in. z ulicami: Stanisława Ignacego Witkiewicza, Józefa Dwernickiego i Józefa Ignacego Chłopickiego oraz do kładki umożliwiającej dojście pieszym do niej od strony ul. Tadeusza Kutrzeby i od przebudowanego przystanku autobusów linii 53 „Roweckiego”. W okolicy nowej kładki dla pieszych, której konstrukcja jest umocowana już także nad rurociągiem ciepłowniczym, wykonany został pas chodnika. Kładka będzie dostosowana tak, by bez przeszkód mogły z niej korzystać także osoby niepełnosprawne. Co przy poprzednim rozwiązaniu było wykluczone. Przed drogowcami teraz jeszcze montaż na konstrukcji kładki stopni i pomostów, a ponadto dokończenie brukowania pasów chodników do nich prowadzących.

Wkrótce powinno się pojawić oznakowanie poziome i pionowe. Niebawem ustawione będą także wiaty przystankowe, ławki, kosze, barierki zabezpieczające ruch pieszych. Rozpoczęły się prace przy porządkowaniu gruntu w tych miejscach, gdzie przewidziane są trawniki oraz nasadzenia nowych drzew i krzewów.

Na inwestycję miasto uzyskało dotację z rządowej puli środków Funduszu Dróg Samorządowych w kwocie 4 134 038 zł. Wykonawcą jej jest konsorcjum BEN-BRUK sp. z o.o. – BEN-BRUK Benedykt Chłap za 7 298 921 zł. Według umowy na realizację ma 10 miesięcy. Prace rozpoczęły się pod koniec lata ubiegłego roku. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Rury
2020-06-03 11:19:06
Za wiele wymagasz od ciecińskich architektów i urbanistów. Oszpecaja miasto od 1945 roku, a teraz otworzyły się przed nimi nowe perspektywy.
Rury
2020-06-02 23:53:42
Robiono remont drogi a rury ciepłownicze pozostawiono jako instakacje nadziemna zamiast poprowadxic pod ziemia tak jak to jest robione na calym świecie dzieki temu nie byłoby kolizji dla piesxych i pojazdów, uzyskano by wiecej terenu oraz poprawiono by estetykę tego miejsca bo te biegnace rury nad powierzchnia ziemi przypominaja czasy wczesnego komunizmu w Polsce
Gość.
2020-06-02 22:02:21
Ciekawe kto uważa, że piesi idący chodnikiem po stronie kładki, nie będą schodzić na jezdnię aby ją ominąć?
.
2020-06-02 22:00:17
Łatwiej byłoby obniżyć rurociąg.
Ja
2020-06-02 19:56:23
Ben Bruk rozpoczął uporządkowanie trawników wzdłuż jezdni i chodników ale strasznie skąpą warstwą rozrzucił czarnoziem,dlatego "gołe" krawężniki wystają ponad miarę.
!!!
2020-06-02 19:01:37
Drzewa sadzi się w czerwcu? Taczaka niczego nie nauczyła?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA