poniedziałek, 24 września 2018.
Strona główna > Wiadomości > Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory

Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory [GALERIA]

Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory
Data publikacji: 2018-04-25 11:01
Ostatnia aktualizacja: 2018-07-12 12:38
Wywietleń: 3479 324623

Na płac budowy nowego ronda, które powstaje u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Arkońską i Władysława Szafera w Szczecinie, dotarły już pierwsze elementy rozjazdu torowego nowego odcinka torowiska. To rejon, gdzie roboty drogowe są najbardziej zaawansowane po upływie trzech miesięcy od ich rozpoczęcia. Rondo ma być gotowe w pierwszej kolejności i oddane do użytku w grudniu tego roku.   

Wykonawca inwestycji, którym jest Eurovia Polska S.A., w ostatnim czasie zakończyła prace związane z przebudową sieci gazowej w rejonie przyszłego ronda. Nadal prowadzone są prace ziemne na ulicy Władysława Szafera i przyległych do skrzyżowania odcinkach al. Wojska Polskiego związane z przygotowywaniem podbudowy nowych jezdni. Na samej ul. Arkońskiej wielometrowe wykopy wgłąb gruntu i też coraz więcej nowej infrastruktury podziemnej. Budowane są magistrala wodociągowa i sieć kanalizacyjna od al. Wojska Polskiego wzdłuż ul. Arkońskiej aż do wysokości stadionu Arkonii, od strony lasu, gdzie ma być urządzony parking i w rejonie ul. Międzyparkowej.

Na ul. Arkońskiej po częściowej rozbiórce bariery i skuciu betonu z pobocza w konstrukcji ruszyła też przebudowa poniemieckiego wiaduktu nad leśnym odcinkiem ul. Wincentego Pola, który od Arkonki prowadzi do Syrenich Stawów. Nieco dalej od strony polany, która znajduje się między ul. Arkońską i kąpieliskiem, wznoszona jest obudowa skarpy z betonowych ścian oporowych (teren z polaną za wiaduktem położony jest tam kilka metrów poniżej poziomu jezdni).        

Wśród podwykonawców robót, zatrudnionych przez Eurovię, są m.in. spółki KML, Intop, PKP Energetyka i Stan-Led. 

Termin wykonania całej inwestycji to 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Szczeciński magistrat podpisał ją z Eurovią 22 stycznia. Poza ceną (88 978 947 zł) jednym z istotnych kryteriów przy wyborze oferty był termin oddania do użytku nowego ronda u zbiegu ul. Arkońskiej z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera. Spółka Eurovia zobowiązała się, że zbuduje je i odda do eksploatacji najpóźniej w ciągu 11 miesięcy od zawarcia umowy. Wysokość kary umownej za każdy dzień opóźnienia, jaki zadeklarowała spółka, to 100 000 zł. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciach: przebudowa ul. Arkońskiej oraz jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera w Szczecinie.

Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory Przebudowa Arkońskiej i pierwsze tory

Komentarze

@tor
Jak nawiązujesz do SST to zwracam uwagę ze tam popękały spawy między poszczególnymi odcinkami szyn. Jak tu pospawają palnikiem to powinno być ok., a jak znów zastosuja jakaś kosmiczna technologie to poczekamy, zobaczymy...
2018-04-25 23:34:16
Prosba...
... o fotki z lotu ptaka.Sa bardzo super, bo oddaja najlepiej postep robot na skrzyzowaniu. Do tego mozna sobie zrobic pamiatkowa kroniczke
2018-04-25 21:40:05
tor
Szyny wydają się solidne. Nie powinny pękać.
2018-04-25 18:41:59
mr.minister
jesli 'Intop' tam jest to wtopa gotowa (to ci od kładek).
2018-04-25 15:22:42
Miejski łazęga
Kibicuję tym pracownikom i tej budowie każdego dnia.Szczerze,naprawdę widać na przykładzie tej budowy,jak wykonawcy zależy na terminowym oddaniu obiektu.Dla nas mieszkańców okolic i jadących w stronę Polic czy Krzekowa to dobre wiadomości o terminach.Szczególnie,że już niebawem rusza przebudowa Mickiewicza na Pogodnie-bardzo ważna ulica łącząca kilka dzielnic,po której przelewa się tysiące pojazdów każdego dnia.Jej zamknięcie też wprowadzi spore zamieszanie,więc planowe oddanie tego ronda i płynny ruch Wojska Polskiego czy Zawadzkiego będzie wybawieniem dla problemów z przebudową Mickiewicza.
2018-04-25 14:45:12

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
10
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Filharmonia w nowej odsłonie
Przeszedł Marsz Równości
Marynarz ponownie z koszulką
Poprzedni Następny
W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy