Na płac budowy nowego ronda, które powstaje u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Arkońską i Władysława Szafera w Szczecinie, dotarły już pierwsze elementy rozjazdu torowego nowego odcinka torowiska. To rejon, gdzie roboty drogowe są najbardziej zaawansowane po upływie trzech miesięcy od ich rozpoczęcia. Rondo ma być gotowe w pierwszej kolejności i oddane do użytku w grudniu tego roku.
Wykonawca inwestycji, którym jest Eurovia Polska S.A., w ostatnim czasie zakończyła prace związane z przebudową sieci gazowej w rejonie przyszłego ronda. Nadal prowadzone są prace ziemne na ulicy Władysława Szafera i przyległych do skrzyżowania odcinkach al. Wojska Polskiego związane z przygotowywaniem podbudowy nowych jezdni. Na samej ul. Arkońskiej wielometrowe wykopy wgłąb gruntu i też coraz więcej nowej infrastruktury podziemnej. Budowane są magistrala wodociągowa i sieć kanalizacyjna od al. Wojska Polskiego wzdłuż ul. Arkońskiej aż do wysokości stadionu Arkonii, od strony lasu, gdzie ma być urządzony parking i w rejonie ul. Międzyparkowej.
Na ul. Arkońskiej po częściowej rozbiórce bariery i skuciu betonu z pobocza w konstrukcji ruszyła też przebudowa poniemieckiego wiaduktu nad leśnym odcinkiem ul. Wincentego Pola, który od Arkonki prowadzi do Syrenich Stawów. Nieco dalej od strony polany, która znajduje się między ul. Arkońską i kąpieliskiem, wznoszona jest obudowa skarpy z betonowych ścian oporowych (teren z polaną za wiaduktem położony jest tam kilka metrów poniżej poziomu jezdni).
Wśród podwykonawców robót, zatrudnionych przez Eurovię, są m.in. spółki KML, Intop, PKP Energetyka i Stan-Led.
Termin wykonania całej inwestycji to 18 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Szczeciński magistrat podpisał ją z Eurovią 22 stycznia. Poza ceną (88 978 947 zł) jednym z istotnych kryteriów przy wyborze oferty był termin oddania do użytku nowego ronda u zbiegu ul. Arkońskiej z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera. Spółka Eurovia zobowiązała się, że zbuduje je i odda do eksploatacji najpóźniej w ciągu 11 miesięcy od zawarcia umowy. Wysokość kary umownej za każdy dzień opóźnienia, jaki zadeklarowała spółka, to 100 000 zł. ©℗
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK
Na zdjęciach: przebudowa ul. Arkońskiej oraz jej skrzyżowania z al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera w Szczecinie.