Piątek, 22 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Pośpieszne cięcia. Co ludzie powiedzą?

Data publikacji: 23 sierpnia 2017 r. 16:45
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:47
Pośpieszne cięcia. Co ludzie powiedzą?
 

W lakonicznej informacji szczecińskiego Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego sprzed tygodnia można było przeczytać, że od 1 września zmniejszy się znacznie liczba kursów autobusów linii pośpiesznych A i B. Po wakacjach mały już też nie pojawić się jednocześnie autobusy zawieszonych na ich czas linii pośpiesznych dodatkowych  D i E. Powodów cięć w połączeniach prawobrzeża z lewobrzeżem Szczecina próżno było szukać w oficjalnym komunikacie. A w środę ZDiTM wycofał się z tych zmian.

Autobusy linii A teraz kursują co 15 minut, w godzinach porannego i popołudniowego co 12 minut. (w sumie 76 kursów) z osiedla Bukowego do pl. Rodła. Od 1 września na tej linii kursów miało być już tylko 63, z częstotliwością co 15 minut w godz. 4.35-9.05 oraz w godz. 13.20-17.05, w innych porach dnia co 20 minut. W soboty, niedziele i święta oraz w Boże Narodzenie, Nowy Rok i Wielkanoc zaś miałyby jeździć co pół godziny.

 Na linii B z osiedla Słonecznego autobusy  teraz wykonują w sumie 74 kursy od poniedziałku do piątku w relacji do osiedla Arkońskiego  lub na skróconej trasie do dawnego dworca Niebuszewo poza godzinami szczytów. Z początkiem września ZDiTM zamierzał liczbę kursów zredukować też do 63 z tą różnicą, że wszystkie – jak przed jednym z poprzednich eksperymentów – miałyby jeździć do pętli na osiedlu Arkońskim.

 Równocześnie ZDiTM oznajmił, że likwiduje od września dwie dotychczasowe  linie pośpieszne D i E.

 Oficjalne tłumaczenie ZDiTM było takie, że "powielanie części kursów autobusowych z tramwajowymi jest mało efektywne". Sugerując pasażerom, by przesiedli się do tramwajów linii 2, 7 i 8 z pętlą przy ul. Turkusowej. Tyle że z wcześniejszej decyzji o kasacji kursów i dwóch linii w środę się wycofał.

- Decyzją prezydenta miasta zapowiadane zmiany w rozkładach autobusów nie zostaną wprowadzone z początkiem września. Na swoje trasy powrócą linie D i E, rozkłady jazdy linii A i B będą wyglądać jak przed wakacjami - oznajmił Szymon Wasilewski, rzecznik prasowy ZDiTM. - Ostateczna decyzja o kształcie komunikacji miejskiej w tej części miasta zostanie podjęta po zapoznaniu się z opinią mieszkańców.

- Chciałbym, aby ostateczne rozwiązanie było optymalnym połączeniem oczekiwań mieszkańców i systemu komunikacji miejskiej – oświadczył Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Jak dodał rzecznik ZDiTM, przewidywana siatka połączeń przygotowana w kontekście uruchomienia części autobusowo-drogowej pętli „Turkusowa” wraz z rozkładami jazdy zostanie zaprezentowana w drugiej połowie września i omówiona z radnymi oraz mieszkańcami.

- Ponadto ZDiTM kontynuować będzie przeprowadzane przed wakacjami obserwacje dotyczące zainteresowania pasażerów poszczególnymi liniami. Na bazie tych danych podjęte zostaną decyzje o ewentualnych zmianach w kursowaniu autobusów pospiesznych - zaznaczył Sz. Wasilewski. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Na razie, czyli z końcem wakacji, od 1 września na autobusowych liniach pospiesznych - mimo planów cięć ZDiTM - rozkłady jazdy pozostaną bez zmian  

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

pasażer autobusu
2017-09-01 06:59:42
cyt. "powielanie części kursów autobusowych z tramwajowymi jest mało efektywne" ___A kto Im kazał do linii autobusowej dobudować tramwajową?
dana
2017-08-24 20:26:58
Te wiadomości już są nieaktualne. Prezydent wstrzymał wprowadzanie zmian (przynajmniej na razie). Autobusy będą więc kursowały w takiej ilości i częstotliwości jak przed wakacjami. Potem (po uruchomieniu pętli autobusowej Turkusowa) mają być konsultacje.
wq
2017-08-24 10:45:03
Człowieki z ZDiTMu zasłużyli na Nobla. Kolejny raz z resztą.
Kto jest dla kogo?
2017-08-24 08:13:25
ZDiTM i władze miasta chyba zapomniały, kto jest dla kogo. To przewoźnik ma służyć mieszkańcom, a nie mieszkańcy dla ZDiTM. Chyba, że chcą żeby coraz mniej ludzi korzystało z komunikacji miejskiej i przesiadło się do samochodów prywatnych, co spowoduje jeszcze większe korki. Ponadto, korzystając z autobusów pośpiesznych płacimy podwójną opłatę, chyba to nie jest bez znaczenia dla przewoźnika. Likwidacja linii D i E oraz zmniejszenie częstotliwości kursowania na liniach A i B w roku szkolnym, spowoduje, że będziemy jeździć w i tak już przepełnionych liniach A i B (nie mam na myśli wakacji i okresów urlopowych). Chyba nikt z osób mających takie pomysły nie mieszka i nie korzysta z tych linii na Prawobrzeże. A nas mieszkańców tych dzielnic mają w "głębokim poważaniu". Przypominam im, że wybory są na horyzoncie :)
hajda na koń
2017-08-23 23:04:24
zrobić ludziom objazdowy pośpieszny od pętli 'turkusowa' na bukowe przez słoneczne.
Marian
2017-08-23 21:32:32
Linia A powinna wrocic na stara trase os Bukowe - ul Ludowa Ale urzedasy maja w du... obywateli!!! Linia A dowozila uczniow szkol srednich (na Racibora czy Hozej) a teraz te osoby zmuszone sa do przesiadki na pl Rodla
tylko pytam...
2017-08-23 20:25:07
A po co pi.er.dzistołki magistrackie pobudowali pętlę tramwajową"TURKUSOWA" w KRZAKACH? Ani tam dojść ani dojechać! Ani ta pętla dla Szpitala "ZDROJE" ani dla Bukowego, Rudzianki, Słonecznego , Majowego ani dla centrów handlowych na Oś. Majowym!!! Miliony na bezdurne!!! A"szybki tramwaj" nadal jedzie 30/40km/h... bo szyny niepewne...
kon_ktory_mowi
2017-08-23 17:51:46
Linie pospieszna A i tak juz kiedys zepsuli medrkowie z urzedu miasta.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA