poniedziałek, 22 lipca 2019.
Strona główna > Wiadomości > Otwarto oferty na zaprojektowanie i budowę drogi S11 Koszalin-Bobolice

Otwarto oferty na zaprojektowanie i budowę drogi S11 Koszalin-Bobolice

Otwarto oferty na zaprojektowanie i budowę drogi S11 Koszalin-Bobolice
Data publikacji: 2019-06-15 15:08
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:42
Wywietleń: 674 397012

W szczecińskim oddziale GDDKiA otwarto w piątek oferty w trzech postępowaniach przetargowych, w ramach których zaprojektowana i zbudowana ma być droga ekspresowa S11 na odcinku Koszalin-Bobolice o łącznej długości 47,7 km. Chętnych do realizacji zadań jest wielu.

Fragment S11 od Koszalina do Bobolic będzie miał 47,7 km długości. Został podzielony na trzy odcinki realizacyjne: Koszalin – Zegrze Pomorskie (16,8 km), Zegrze Pomorskie – Kłanino (19,28 km) i Kłanino – Bobolice (11,6 km). 1 marca na zaprojektowanie i budowę każdego z nich ogłoszone zostały przetargi. Pierwotny termin składania ofert został wyznaczony na 9 kwietnia, ale ze względu na liczne pytania zainteresowanych oferentów (łącznie złożono ich ponad 2600 – PAP), termin przedłużany był kilkakrotnie.

W piątek otwarto oferty w trzech postępowaniach przetargowych.

Rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA Mateusz Grzeszczuk poinformował, że dla odcinka Koszalin – Zegrze Pomorskie wpłynęło 10 ofert. Najtańszą z kwotą ponad 481 mln zł złożyło konsorcjum NDI z Sopotu. Ta kwota mieści się w tej, którą w przetargu zamierza wydać zamawiający.

To samo konsorcjum złożyło najtańszą ofertę wśród 12 złożonych na realizację odcinka Kłanino (węzeł Koszalin Południe) – Bobolice. Zobowiązało się wykonać zadanie za nieco ponad 393 mln zł, podczas gdy zamawiający na ten cel zarezerwował kwotę ponad 471 mln zł.

Natomiast odcinek Zegrze Pomorskie – Kłanino (węzeł Koszalin Południe) chce zaprojektować i zbudować 14 oferentów. Najniższą cenę, jak poinformował Grzeszczuk, ok. 478 mln zł zaproponował warszawski Mostostal. Z informacji otwarcia ofert wynika, że zamawiający zarezerwował na realizację tego odcinka blisko 402 mln zł.

Oferty złożyły zarówno podmioty polskie, jak i zagraniczne. Grzeszczuk zaznaczył, że ich liczba „świadczy o dużym zainteresowaniu wykonawców realizacją kontraktów”. Otwarte oferty będą sprawdzane. Kryteria wyboru to w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na wybrane elementy i w 10 proc. skrócenie terminu realizacji kontraktu o 3 miesiące.

Rozpoczęcie procedury przetargowej było możliwe dzięki podpisanemu 7 lutego 2019 r. przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka aneksu dotyczącego finansowania tej inwestycji, na której realizację zabezpieczono o prawie 280 mln zł więcej, niż pierwotnie zakładano.

Program inwestycji budowy S11 od węzła Koszalin Zachód do węzła Bobolice miał się zamknąć w kwocie 1 mld 208 mln zł. Te szacunki trzeba było urealnić ze względu na wzrost cen materiałów budowlanych i wynagrodzeń w sektorze budowlanym.

Szczeciński oddział GDDKiA chciałby umowy z wybranymi wykonawcami podpisać jeszcze w III kwartale 2019 r. Dyrektor oddziału Łukasz Lendner w oficjalnym komunikacie z marca uzależnił dotrzymanie tego terminu od sprawnego przebiegu procedury przetargowej i braku odwołań.

Wybrani wykonawcy na realizację inwestycji będą mieć 36-39 miesięcy, w tym 17 miesięcy na projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej). Zgodnie z założeniami S11 na odcinku Koszalin-Bobolice powinna być gotowa w 2023 r.

Trasa S11 na odcinku Koszalin-Bobolice w większości zostanie poprowadzona w oddaleniu od obecnej DK11. Umożliwi całkowite ominięcie Koszalina, włączając się w budowaną obwodnicę Koszalina i Sianowa na węźle Koszalin Zachód. Droga wyprowadzi ruch tranzytowy z miejscowości przy obecnej DK11. W ramach inwestycji powstanie również łącznik S11 z DK25 na południe od Bobolic.

Rozbudowany zostanie węzeł Koszalin Zachód, oraz wybudowane zostaną 4 nowe węzły drogowe: „Zegrze Pomorskie", „Koszalin Południe", „Głodowa", „Bobolice”.

(pap)

Graf. GDDKiA

Komentarze

Wałczanin
A na drodze ze Szczecina do Bydgoszczy nadal będą masowo ginąć ludzie, bo nawet gównianej obwodnicy Wałcza nie potrafią dokończyć, nie mówiąc już o budowie całej reszty trasy. Najpierw ta droga, a potem jakieś drugorzędne.
2019-06-16 11:00:41
Robert
Fakt, że ta S11 nam potrzebna jest jak kwiatek do kożucha. Trasa S10 Na Bydgoszcz i Toruń i dalej do Warszawy jest o wiele ważniejsza pod każdym względem: komunikacyjnym, gospodarczym, bezpieczeństwa. No, ale jak widać jakiś kacyk w rządzie forsował drogę sezonową do Kołobrzegu, za nic mając potrzeby Pomorza Zachodniego.
2019-06-16 07:43:43
Max
@Max2 a tak bez obrażania i coś merytorycznie można? Ja akurat przytoczyłem swój punkt widzenia, oparty na rzeczywistych priorytetach regionu w zakresie rozwoju sieci dróg ekspresowych. Ty poza głupkiem, idiotyzmami i brakiem zielonego pojęcia nie wniosłeś nic. Prawda w zakresie znaczenia tej drogi dla Pomorza zachodniego jest oczywista. Zresztą potwierdzona jej numeracją. Najważniejsza jest niewątpliwie S3, później S6, następnie S10, a dopiero później S11 do Kołobrzegu. Skoro nie ma wybudowanych kompleksowo tych trzech pierwszych podstawowych, to budowanie drogi sezonowej nad morze dla poznaniaków nie leży w interesie gospodarczym regionu. I każdy, kto choć trochę ma pojęcie o transporcie regionalnym to potwierdzi.
2019-06-16 06:51:45
przetargi korupcyjne
dlaczego w "wadze" nie ma czegoś takiego jak zrealizowane projekty i budowy , tak żeby firmy które mają bolączki z dotrzymaniem terminów z automatu były skreślane , jak taki eeeeeeeeneeeeergopol co ma opóźnienia na kilku budowach i dalej startuje ??!!!
2019-06-16 02:04:43
Max2
Wstyd to jest największy dlatego, że taki głupek jak ty, może publikować w internecie swoje idiotyzmy, nie mając zielonego pojęcia o czym pisze.
2019-06-15 23:17:55
Max
Zamiast bzdurnej, nic nie znaczącej dla naszego regionu S 11, powinno się zacząć wreszcie budować S10 - najkrótszej drogi między Szczecinem a Warszawą. A tak robimy tylko dobrze pyrom, którzy latem będą śmigać do Kołobrzegu. Bo przecież nikt poza sezonem nie będzie jeździć do Koszalina, bo i po co. Wstyd, że polityka zwycięża nad zdrowym rozsądkiem.
2019-06-15 17:58:24

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
20
na godz. 12:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Masowe bieganie nad morzem

kondolencje

Janusz Lamenta

Sonda

Czy uważasz, że w ostatnich latach Szczecin utracił swój akademicki charakter?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie