Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Od poniedziałku na ulicy Granitowej zostanie wprowadzony ruch wahadłowy

Data publikacji: 17 lipca 2021 r. 14:23
Ostatnia aktualizacja: 30 marca 2022 r. 19:53
Od poniedziałku na ulicy Granitowej zostanie wprowadzony ruch wahadłowy
Fot. Urząd Miasta Szczecin  

Od poniedziałku (19 lipca) wprowadzony zostanie ruch wahadłowy na ul. Granitowej w Szczecinie przy skrzyżowaniu z ul. Marmurową - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Wszystko z uwagi na konieczność dokończenia na tym odcinku robót sanitarnych - przekonują urzędnicy. Utrudnienia potrwają minimum dwa tygodnie.

Komunikacja miejska

W związku z prowadzonymi pracami i wprowadzeniem ruchu wahadłowego na ulicy Granitowej, od poniedziałku 19 lipca przystanek Granitowa nr 82412 w kierunku Podjuch/Klucza dla linii autobusowych 61, 64, 66 i 533 zostanie przeniesiony do tymczasowej lokalizacji przed skrzyżowanie z ul. Marmurową.

Co się aktualnie dzieje na budowie

- Prace prowadzone są w obrębie podpór i przyczółków nowego mostu. Wykonywane było wzmacnianie podłoża, zbrojenie oczepu. W najbliższych dniach rozpocznie się zbrojenie i betonowanie podpór. Prowadzone są także roboty rozbiórkowe wiaduktu nad linią kolejową nr 428. Wykonano również nasadzenia zieleni w ciągu ul. Niklowej oraz wykonano warstwę wiążącą ścieżki rowerowej w rejonie wyspy centralnej - dodaje P. Zieliński.

O inwestycji

Inwestycja obejmuje budowę skrzyżowania z wyspą centralną z sygnalizacją świetlną oraz przebudowę ulic Krygiera i Granitowej, znajdujących się w sąsiedztwie skrzyżowania. W ramach prac rozebrany zostanie istniejący, wyłączony z ruchu most drogowy nad rzeką Regalicą. W jego miejsce pojawi się nowa przeprawa. Prace obejmą również budowę chodników i ścieżek rowerowych; oznakowania dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; kanalizacji deszczowej; oświetlenia; ekranów akustycznych.

Koszt inwestycji to ponad 114 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Roverpol sp. z o.o. oraz Rover Infraestructuras S.A.. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską. Wysokość dofinansowania 72 797 093,95 zł.

oprac. (mj)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

do luftu
2022-03-30 19:11:00
Jaka przepustowość? Węzeł to węzeł. Czerwone światło i tak mnie zastopuje, a korek utworzy się aż do ronda w Zdrojach, a z drugiej strony aż do Klucza. Za brak estakady ktoś powinien za to beknąć. Wstyd proponować i realizować rozwiązania rodem z ubiegłego wieku. Nie mówcie mi o braku pieniędzy. Biednych na to nie stać, poprawki kosztują, a będą potrzebne następnego dnia.
Sukces
2021-07-18 14:49:41
Kolejny, niekończący się "sukces" pana Krzystka.
@Antoni
2021-07-18 00:56:38
Jak ma załatwić sprawę korków jak przepustowość wszystkich ulic będzie dokładnie taka sama? Ten węzeł korkował się w każdą możliwą stronę i to się nie zmieni.
Antoni
2021-07-17 21:51:30
Nie zgodze się z Wami. Nie do końca jest to taki bubel. Jeżeli będzie wykonana sygnalizacja świetlna i ustawione światła systemowo, to usprawni ruch. Wiadomo, że to nie to samo, co przeprawa górą pod autostradę ale załatwi sprawę korków. Możecie hejtować!
Oby tylko
2021-07-17 21:28:58
beton nie był z pewnej niemieckiej firmy... firma ta lubi duże współczynniki wody do cementu w swoim betonie (zdarza się w/c 0.8 a pewnie byłoby i więcej skoro jeszcze ląduje tam plastyfikator). Ciekawe czy w rodzinnych Niemczech robią takie receptury dla Niemców...
when
2021-07-17 21:20:25
Przestańcie narzekać! Ja wam prezydenta miasta nie wybierałem. Ten węzeł to bubel od samego początku. Tam tylko estakada ratuje sytuację.
@@Ekspert
2021-07-17 21:17:29
No i co z tego że kryterium najniższej ceny skoro ceny tych inwestycji są często wyższe niż np w Niemczech - POPSL budowało autostrady średnio 1 mln euro drożej za 1 km niż Niemcy - tylko że w Niemczech te tańsze autostrady bez remontów używane są 10 lat a w Polsce droższe po 1,5 - 2,5 roku wymagają praktycznie remontów kapitalnych - przykład wiaduktu A1 i A2 na węźle Łódź Północ - 7 lat po zbudowaniu (z czego 5 lat stał nieużywany) jest w stanie do rozbiórki. Ty nas po oczach nie strzelaj kasą!
@Ekspert
2021-07-17 18:50:22
Weź zatrudnij dobrego budowlańca na kilka miesięcy i to w okresie wakacyjnym niech zasuwa na zmiany i powiedz że na zimę go wywalisz. Kodeks pracy, urlopy ubrania robocze. Daj mu dobry sprzęt. Tylko najpierw znajdź dobrego budowlańca za psie pieniądze bo przetargi nadał wg najniższej ceny.
Obrzydzenie
2021-07-17 18:32:02
Od takiej roboty od tych wahadeł robi mi się słabo.
Ekspert
2021-07-17 18:01:19
To co się dzieje na szczecińskich przebudowach dróg to jakiś dramat. Bardzo ważne drogi wylotowe z miasta a na każdej budowie maksymalnie 20 pracowników od 7 do 15. Przecież tam powinni zapierdzielać od 6 do 22! I to minimum trzy razy tyle pracowników co obecnie.
Stefan
2021-07-17 17:59:24
Chodniki szersze jak na alei Niepodległości czy Wyzwolenia... Co za tumok to projektował i zatwierdził? Za rok całe zarosną chwastami. Tam chodzi średnio dwóch pieszych na godzinę.
partacze
2021-07-17 16:42:14
Czy tylko ja odnoszę wrażenie , że przed przebudową było zdecydowanie lepiej .Były światła i każdy jechał swoim pasem .Teraz ani to rondo , ani zwykłe skrzyżowanie . Bubel po ciecińsku
Mieezkaniec
2021-07-17 14:47:19
Taka duza inwestycja a na budowie albo dwoch w koparce na telefonie albo nikogo sami partacze tam pracuja skrzyzowanie zle wyprofilowane jadac od zdrojow jak sie nie odbije w lewo to mozna wpasc prosto na kraweznik kto to projektowal?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA