niedziela, 22 września 2019.
Strona główna > Wiadomości > O klienta trzeba powalczyć

O klienta trzeba powalczyć

O klienta trzeba powalczyć
Data publikacji: 2019-01-16 17:41
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:30
Wywietleń: 1589 371769

Im więcej taksówek, tym ich jakby mniej. Im łatwiej o taksówkę, tym bywa o nią trudniej… Paradoksy? Niewątpliwie. Uciążliwe dla pasażerów, ale i dla taksówkarzy. Oni mówią: niska opłacalność jazdy, miejsca na postojach zajmowane przez nielegalnie parkujących i nielojalni pasażerowie, którzy, zamawiając taksówkę w jednej korporacji, wsiadają do innej. Ale pasażerowie też mają swoje racje. Narzekają na minimalizowany przez telefoniczne centrale czas dojazdu (w rzeczywistości dłuższy) oraz niedostępność taksówek w dniach i porach, gdy są najbardziej potrzebne. Dlatego, warto rozmawiać.

Rozmowa o taksówkach i taksówkarzach zawsze, prędzej czy później, schodzi na temat finansów. Nie obejdzie się również bez porównań: kiedyś-dziś. Dawniej np. wystarczyło pomachać ręką i taksówka podjeżdżała (chyba, że nie podjeżdżała i trzeba było stanąć w kolejce przy postoju). A dziś? Żeby wsiąść do taxi trzeba mieć... telefon.

Świat się zmienia. Zmienia się specyfika pracy taksówkarza i zmienia się klient. Na lepsze? Na gorsze? Nie ma na to odpowiedzi.

- Kiedyś było więcej pasażerów „na gazie". Były napady na taksówkarzy, kradzieże... - przypomina Dariusz Ciarka, właściciel Taxi4you. - Teraz z kolei pasażerowie pachną, ale potrafią, jak się coś nie spodoba, skopać samochód. Albo wysiąść i nie zapłacić - jak kierowca ma wyegzekwować należność od czterech podpitych osiłków?

Ale i tak nie uciekniemy od wspominek. Nasz rozmówca jest w branży taksówkarskiej od 1992 r. Od 1997 r. współkierował korporacją Szczecin Taxi. W 2003 r. założył Taxi 4you. Ma więc porównanie.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 16 stycznia 2019 r.

Leszek Wójcik, BaT

Fot. Ryszard Pakieser

Komentarze

Gozer Gozerian
Panie Dariuszu oraz Panie Arturze. Czy Wy naprawdę nie widzicie że rumuni od dawna psują opinię korporacji i ludzie już zwyczajnie boją się z wami jeździć ? Wiem że fajnie się co miesiąc przytula coraz wyższe bazowe czy wpisowe ale litości. Pomijając już kulturę osobistą czy higienę, to kompletnie nie znają miasta a w weekendy latają tak nawciągani że dramat. Czy oni mają badania lekarskie oraz psychotesty ? Widząc na mieście coraz więcej stłuczek z białymi Citroenami i Peugeotami to chyba nie. Co to w ogóle za kretyński przepis z udostępnianiem licencji innym kierowcom. Jeszcze Wódz jako tako trzyma poziom swoich kierowców którzy przynajmniej dbają o auta. A reszta to taka patologia że szkoda słów.
2019-01-17 15:34:25
Max
Największym problemem jest stan techniczny i wizualny pojazdów. Ilekroć nie zamówię taksówki to podjedzie zwyczajny złom, brudny i śmierdzący w środku. I niby mam płacić 30zł za jazdę czymś, do czego wsiadając bierze mnie obrzydzenie? Sorrryyy ale nie. Dwa, to kwestia moralności. Znam Szczecin, miasto w którym na co dzień mieszkam od kilkudziesięciu lat. I ilekroć jadę z Dworca to Panowie taksówkarze myślą, że łosia złapali i wiozą mnie przez pół miasta, zupełnie bez potrzeby. Tylko, by kilometry nabić. A zwracając uwagę słyszę, zamyśliłem się lub tędy jest szybciej... Najgorsza jest korporacja ze zdjęcia
2019-01-17 11:21:55
Prośba do prezesów spółek taksówkarskich
Popracujcie Panowie nad kulturą swoich kierowców. Wyślijcie ich na jakieś obowiązkowe kursy z zasad dobrego zachowania i kodeksu ruchu drogowego. Większość z nich (ale wyraźnie zaznaczam: nie wszyscy) to chamy i prostaki uzurpujący sobie specjalne uprawnienia w ruchu drogowym. Higiena osobista części z nich jest zupełnie obca: kąpiel tylko w sobotę, szczoteczka i pasta do zębów: a co to takiego? Nadają się do wożenia ziemniaków a nie ludzi.
2019-01-17 10:02:35
Anonim ale nie Gall
OOO A na zdjęciu taksówka korporacji która najczęściej łamie przepisy ruchu drogowego i jest najbardziej agresywna do innych uczestników. Nigdy nie wsiadłem i nigdy nie wsiądę do tej firmy!
2019-01-17 00:55:42
zbyszek
Uber to nie taksówka i zgodnie z prawem nie prowadzą działaności gospodarczej więc nie maja prawa do pobierania zapłaty za podwózke. Jest to aplikacja która kojarzy dwie strony chcące podróżować w jednym kierunku. I żeby nie jechać 2 samochodami jedzie się jednym. Jeśli ktoś zrobił sobie z tego działalność zarobkową to jest przestępcą gospodarczym. W tym wypadku policja i odpowiednie służby zawodzą na całej lini.
2019-01-17 00:39:09
Rysiek
Ciekawe... Skoro uważają że kierowcy Ubera mają łatwiej to dlaczego nie zaczną jeździć dla Ubera?
2019-01-16 18:34:58

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wokalne popisy na pl. Grunwaldzkim

Nekrologi

Sonda

Czy popierasz Marsz Równości?

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie