Nowy rozkład jazdy PKP. Więcej połączeń, krótsza podróż
Nowy rozkład jazdy PKP. Więcej połączeń, krótsza podróż
Data publikacji: 10 grudnia 2022 r. 13:02
Ostatnia aktualizacja: 12 grudnia 2022 r. 10:20
W nowym rozkładzie jazdy skróci się czas przejazdu ze Świnoujścia i Szczecina do Poznania
Fot. Tomasz TOKARZEWSKI
Więcej połączeń i powrót większości pociągów na podstawową trasę do Poznania, co oznacza krótszą podróż – to najważniejsze zmiany dla pasażerów z naszego regionu w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity, który zacznie obowiązywać w niedzielę, 11 grudnia.
- Dzięki wzmacnianiu floty PKP Intercity nowymi i zmodernizowanymi wagonami oraz elektrycznymi zespołami trakcyjnymi liczba połączeń IC z i do Szczecina zwiększy się z 17 do 19 - informuje biuro prasowe spółki. - Mieszkańcy województwa zachodniopomorskiego będą mogli korzystać z nowoczesnego taboru, którego systematycznie przybywa we flocie PKP Intercity.
W nowym rozkładzie jazdy pociąg „Osterwa" relacji Szczecin – Kraków – Szczecin będzie obsługiwany nowoczesnym elektrycznym zespołem trakcyjnym FLIRT. Ponadto część pociągów jadących z i do Szczecina wróci na podstawową trasę przez Krzyż, co skróci czas przejazdu. Będą to IC „Gałczyński", IC „Mewa" i IC „Chrobry" (Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia), IC „Górski" (Szczecin Główny - Rzeszów Główny), IC „Przemyślanin" (Świnoujście - Przemyśl Główny). Na objazdowej trasie przez Rzepin i Kostrzyn pozostanie pociąg TLK „Uznam", który zapewnia połączenie pomiędzy Warszawą a Świnoujściem – tym składem będzie można dotrzeć również do Łodzi czy Poznania.
ToT
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Wojtek
2022-12-12 09:56:11
Doceniam że zabierasz głos ale trzymaj się faktów, nie kłam i będzie ok. Nigdzie nie pisałem że EP07 jest super, nie pisałem że ta modernizacja linii spełnia moje oczekiwania bo tak nie jest, że kiedyś (lata 80 PRL) jechało się do Poznania poniżej 3 godziny (ok 2:30). O zapaści na PKP piszę od dawna, swego czasu spędziłem sporo czasu jeżdżąc pociągami i w pewnym momencie miałem tego dosyć i po prostu zrobiłem prawo jazdy i kupiłem samochód. Trzymajmy się faktów.
Wojtek
2022-12-12 07:22:56
Nie no wszystko świetnie, lokomotywa super, trwająca kilkanaście lat modernizacja linii za grube miliardy też, tylko w efekcie do głupiego poznania jeździmy ponad 3 godziny najszybszym pociągiem, nie mówiąc o wawie ponad 7godzin. To tempo XIX a nie XXI wieku. Bez modernizacji kiedyś IC Chrobry jeździł 5:14 na centralny. Czy naprawdę będziemy udawać, że jest super i nieustalona modernizacja linii prowadzona latami przez nieudolne PKP jest ok ? Hańba i wstyd w Europie takie koleje!
@@@Simca
2022-12-11 20:01:20
Daj spokój bo technicznie jesteś noga i o historii taboru kolejowego nie masz pojęcia. Ludzie pracują do 65 roku życia albo i dluzej. Lokomotywy nie podlegają tym samym trendom co ciuchmoda... Są drogie i robi się je po to by pracowały dekadami... Tak jest na zachodzie i tak jest u nas. Nikt nie rezygnuje z sprawnych lokomotyw tylko dlatego że nie wyglądają jak tgv. Popatrz na B-52 wszedł do służby wcześniej (lata 50) niż ta EP07 i pozostanie w sluzbie do 2050... 90..100 lat służby!
@@Simca
2022-12-11 18:42:31
Naprawdę uważasz,że NIC-? No popatrz,gdyby tak faktycznie iść twoim tokiem rozumowania,to projektanci,inżynierowie poprzestali by na klasycznych spalinówkach lub leciałych wiekowych elektrowozach,nie bacząc ani na parametry techniczne,ani czas podróży,ani komfort pracy i koszty eksploatacji.Można by tak wymieniać bez końca podważając twoją tezę.A może warto wrócić do kolei z czasów...westernu -? ;-)
@Simca
2022-12-11 17:49:04
Lol, wy naprawdę tak...? Czy po prostu się zbijacie...? Co ma wiek lokomotywy do jej zdolności obsługi szlaku? Lokomotywy podlegają remontom kapitalnym i modernizacjom, to że jej bryła nie wygląda jak najnowocześniejsze lokomotywy nie zmienia niczego... Też kasujesz na złomie samochód tylko dlatego że ma 8 lat? Już widzę jak jedziesz na złom sprawnym samochodem którego kupiłeś kilka lat wcześniej i biegniesz po odebraniu 500zł z skupu po nowy do salonu... EP07 jest OK.
Simca
2022-12-11 16:11:16
"Nowości" które nas czekają na linich kolejowych do Szczecina, chyba najlepiej ilustruje ten przestarzały model lokomotywy.
h
2022-12-11 09:38:50
To o ile skróciła się podróż Szczecin-Kraków?
Karol
2022-12-10 22:04:07
A czy będzie chociaż jedno ekspresowe połączenie do W-wy? Przez wiele lat było. Czy w ramach modernizacji połączeń to już jest melodia przeszłości, a Szczecin został na stałe sprowadzony przez PKP do rangi miasta powiatowego
tory max 160km/h
2022-12-10 17:49:37
i jeszcze ten tabor z XX wieku - masakra.
ryba
2022-12-10 16:38:03
Ale za to jak ogolono pociagi do Gryfina. Nie dośc że pojazdą okrężną drogą to poznikały składy. A potem będziecie jęczeć że w mieści pełno samochodów.
Jeszcze lepiej
2022-12-10 16:21:21
W kierunku powrotnym czyli W-wa - Sz-n... 6h 43 min. !!! Gdzie to skrócenie czasu przejazdu ??? Rozumiem, że pociągi w PL z W-wy do Sz-na muszą jeszcze dodatkowo walczyć z ruchem wirowym Ziemi, że czas przejazdu jest dłuższy o ponad 20 minut.
ufff
2022-12-10 16:12:15
przynajmniej prwocily czasy polaczen ok. 3h z przed remontu... bo 4 i wiecej to byla przesada..
ale po remoncie mialy jezdzic po 2h ??? to ten remont kiedy sie zakonczy?
Robert
2022-12-10 15:45:50
3:17 no szał.
Roberko
2022-12-10 13:26:35
Właśnie sprawdziłem czas dojazdu do Poznania 15 grudnia. Intercity "Chrobry" Wyjazd 3:49, przyjazd do Poznania 7:06. Czas przejazdu 3:17. Do Warszawy 6:20. Litości!!! Gdzie te prędkości po remoncie. W tym roku podróżowałem w Hiszpanii i Włoszech. Madryt - Valencja 400 km - 1:50, podobnie we Włoszech. Tam prędkość 250 -300 km/h. Bilety kupione wcześniej tańsze niż w Polsce.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.