Do dwóch lat przebudowy torowisk - na tyle zapowiada spółka komunalna Tramwaje Szczecińskie realizację kolejnej z inwestycji dotyczących infrastruktury komunikacyjnej w mieście. Ta ma objąć trasę wraz z sieciami trakcyjnymi od pl. Żołnierza Polskiego przez al. Wyzwolenia, przez pl. Rodła do ronda Giedroycia i dalej pl. Sybiraków, ul. Asnyka aż do pętli Niebuszewo. Ponadto w tym samym pakiecie ujęty został szlak wzdłuż pl. Żołnierza Polskiego do pl. Hołdu Pruskiego i dalej biegnący odcinkiem ul. Matejki i krótkim fragmentem ul. Piłsudskiego do pl. Rodła. Ogłoszony został właśnie przetarg na to zadanie.
- Projekt przebudowy torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości – pl. Żołnierza Polskiego – al. Wyzwolenia – pl. Rodła do ronda Giedroycia zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8034 m toru pojedynczego, ale także kompleksowo odpowie na potrzeby pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Poprawi ich komfort i bezpieczeństwo -przerkonuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa spółki Tramwaje Szczecińskie, która imieniu miasta pełni rolę inwestora zastępczego. - Zadanie jest skomplikowane i wymagające, dlatego zostanie podzielone na kilka etapów.
Zakres robót obejmuje: przebudowę torowiska w al. Niepodległości oraz al. Wyzwolenia do ronda Giedroycia, przebudowę torowiska w ul. Kołłątaja i ul. Asnyka, przebudowę pętli Dworzec Niebuszewo, przebudowę torowiska w ciągu pl. Żołnierza Polskiego, ul. Matejki i ul. Piłsudskiego, przebudowę placów Rodła i Żołnierza Polskiego, przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w pasie rozdziału na odcinkach wydzielonych oraz przebudowę całej ulicy na odcinkach torowiska wbudowanego z urządzonymi wzdłuż nich pasami autobusowo – tramwajowymi.
Jednocześnie projekt przewiduje przebudowę przystanków tramwajowych na tzw. wiedeńskie (takie same, tj. z wyniesieniami w pasach jezdni na ich wysokości jak w ul. Niemierzyńskiej i Arkońskiej), przebudowę wydzielonych peronów. W założeniu ma to doprowadzić do integracji przestanków autobusowych i tramwajowych, ułatwić pasażerom przesiadki. Do tego dojdzie budowa wydzielonych miejsc postojowych
i pasów rowerowych, przebudowy chodników i zjazdów, przebudowy sieci trakcyjnej, oświetlenia ulicznego
sygnalizacji świetlnej i w konsekwencji wprowadzenie zmian w organizacji ruchu.
Termin składania ofert przez firmy zainteresowane tym kontraktem został wyznaczony na 29 kwietnia. ©℗
Tekst i fot. Mirosław WINCONEK