Podróżni mogą już korzystać z nowego przejścia między kładkami na stacji Szczecin Główny. Nowy łącznik o długości 150 metrów ma ułatwić poruszanie się między poczekalnią w budynku dworca a peronem nr 4. Ma też ułatwić dojście na dworzec od ulicy Czarnieckiego.
- Jestem pod dużym wrażeniem efektu końcowego. Na desce kreślarskiej nie wyglądało to tak lekko i elegancko, jak wygląda teraz - mówił na oficjalnym otwarciu łącznika Arnold Bresch, dyrektor do spraw inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - Kładka i cały kompleks komunikacyjny, którym nasza spółka będzie zarządzać, stanie się jednym z symboli Szczecina i obiektem zazdrości wielu miast. Nie w każdym mieście pasażer jest tak dobrze obsłużony.
Przejście dostosowane jest do osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Dla niewidomych i słabowidzących przygotowano ścieżki naprowadzające. Łącznik jest przeszklony i całkowicie zadaszony - po zmroku oświetla go 120 opraw LED. Do jego budowy zużyto 300 metrów sześciennych betonu, 35 ton zbrojenia, a konstrukcję przejścia wspiera 215 ton stali.
PKP PLK na drugi etap modernizacji stacji Szczecin Główny przeznaczyły około 60 milionów złotych. Projekt współfinansowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Oprócz tego spółka ogłosiła przetarg na wykonanie studium wykonalności dla odcinka Świnoujście - Szczecin Dąbie - Szczecin Podjuchy. W ramach inwestycji planowana jest przebudowa stacji i przystanków, m.in. Szczecin Podjuchy, Kliniska, Białuń, Rokita, Wysoka Kamieńska, Recław.
Również w piątek podpisana została umowa za blisko 400 mln zł netto na modernizację odcinka Choszczno-Stargard. To kolejny projekt do realizacji na trasie z Poznania do Szczecina. Zmodernizowane zostaną stacje i przystanki w Ziemomyślu, Dolicach, Morzycach, Kolinie, Strzebielewie, Witkowie.
(KaNa)
Na zdjęciu: Łącznik jest przeszklony i całkowicie zadaszony.
Fot. Karolina Nawrocka