Środa, 04 września 2024 r. 
REKLAMA

Niepodległości w poślizgu

Data publikacji: 08 września 2015 r. 12:06
Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019 r. 14:36
Niepodległości w poślizgu
 

Instalacje-niespodzianki w ziemi, w tym rury gazowe i wodociągowe jeszcze w dodatku z azbestu. Nowa jezdnia zaprojektowana tuż przy pasie okazałych drzew od strony torowiska dla tramwajów. Labirynty instalacji do zidentyfikowania w obrębie skrzyżowania ulic Wyszyńskiego i Tkackiej, Studnia załadowana gruzobetonem pod nawierzchnią przebudowywanej niedawno Bramy Portowej. I słupy trakcji do przestawienia przy prawoskręcie w al. Niepodległości pod nawierzchnią przebudowywanej niedawno Bramy Portowej. Wychodzą braki w dokumentacji projektowej i po łebkach wykonanej inwentaryzacji tego, co może znajdować się pod ziemią.

I już wiadomo, że przebudowa wschodniej nitki najdroższej alei Niepodległości w Szczecinie zaliczy poślizg. Jak duży? To na razie tajemnica. Nieoficjalnie mówi się, że przynajmniej kilkutygodniowy. Wcześniejszy plan - zgodnie z umoą - przewiywał finał robót do 7 października.

Jak się dowiedzieliśmy, generalny wykonawca inwestycji w al. Niepodległości – Energopol Szczecin SA - szykuje pismo do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego o wydłużenie terminu budowy z powodów – jak podkreślają przedstawiciele spółki – nieleżących po jego stronie bądź zatrudnionych przez niego firm podwykonawczych.

– Straciliśmy najlepszy czas. Praktycznie miesiąc. Musieliśmy czekać na uzgodnienia i wszczęcie procedur i decyzje inwestora co do zmian w dostarczonej dokumentacji, bo ta okazała się niekompletna. Nie zakładaliśmy, że projektanci na przykład tak wyznaczą ślad nowej jezdni, że biec ona będzie tuż przy potężnych drzewach, które rosną w pasie pobocza od strony torowiska. Co w konsekwencji oznacza, że trzeba będzie podcinać korzenie i korony tych drzew – wyjaśnia Jerzy Kaleta, pełnomocnik Energopolu Szczecin S.A. ds. inwestycji.

– To typowe problemy na każdej budowie. Na pewno dla mieszkańców niedogodności potrwają dłużej niż do 7 października i spóźnienie będzie – mówi Jarosław Gaszyński, rzecznik Energopolu.

– Oficjalnie żadne pismo w sprawie przesunięcia terminu zakończenia inwestycji w al. Niepodległości z podaniem przyczyn, które uzasadniałyby uwzględnienie wniosku generalnego wykonawcy o wydłużenie go z przyczyn niezależnych od Energopolu do nas nie dotarło – oznajmił nam w poniedziałek Dariusz Wołoszczuk w imieniu ZDiTM. ©℗

Cały artykuł w e-wydaniu i „Kurierze Szczecińskim" z 8 września 2015 roku.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Cały artykuł w e-wydaniu i wtorkowym „Kurierze Szczecińskim" (8.09.)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Szczecinianin od kołyski
2015-09-09 16:25:36
Dziś tam od rana do późnego popołudnia gazem nieźle zalatywało. Ciekawe, jakie jeszcze ziemia w tym miejscu kryje skarby? Gdyby jeszcze tak głębiej się wryli, to kto wie, czy na ten złoty pociąg, co go na Dolnym Śląsku szukają, by się nie natknęli...
Jo
2015-09-08 22:49:06
Wzdłuż całej alei Niepodleglosci od Bramy Portowej do Placu Żołnierza "odnalazł się" gazociąg, czynny! Nadto pordzewiały i byle śrubokrętem można w nim zrobić dziurę. Dopiero teraz jest demontowany przez gazowników! Dlaczego nie robi się sprawdzania terenu przez inwestora? Drzewa były chyba także widoczne dla projektanta i inwestora. Potem wszystko zwala się na wykonawcę... który potulnie do tej pory wszystko brał na siebie... może czas lepiej przygotowywać zamówienia i projekty?
DD
2015-09-08 15:21:25
To jest sposób na "miasto": rozgrzebać budowę i postawić wszystkich przed faktem dokonanym. Wtedy na kolanach rajcy zgadzają się na wszystkie zmiany w umowie. A te opóźnienie, to przede wszystkim wina Energopolu, który odwoływał się od decyzji przetargowej. JESTEM CIEKAWY CZY MIASTO NALICZYŁO ENERGOPOLOWI KARY ZA OPÓŹNIENIA NA GDAŃSKIEJ?????????????
znów kolesie...
2015-09-08 14:26:01
z ENERGOPOLU???
ha ha ha
2015-09-08 14:18:30
Jak się dowiedzieliśmy, generalny wykonawca inwestycji w al. Niepodległości – Energopol Szczecin SA - szykuje pismo do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego o wydłużenie terminu budowy z powodów – jak podkreślają przedstawiciele spółki – nieleżących po jego stronie bądź zatrudnionych przez niego firm podwykonawczych. he he oni maja juz gotowy dokument w Wordzie wpisuja tylko o jaka budowe chodzi nowa date i wio ...niech gamonie czekaja bo nam sie nie udalo :-)
jlc
2015-09-08 12:29:56
Przy niemal każdej robocie pojawiają się takie "niespodzianki", więc może nieco spokoju dam energopolowi i zapytam, co przez ostatnie 25 lat robiły solidarnościowe leniuszki na samorządowych i magistrackich stołkach? Toż to czasu kupa by zrobić jakieś inwentaryzacje infrastruktury a i systemy GIS od wielu lat też nie są niczym egzotycznym.
Rambo
2015-09-08 12:27:51
Ciągle tylko ten Jarosław "Automat" Gaszyński się wypowiada. A może w końcu Raubo z zarządu zabierze głos?
obywatel
2015-09-08 11:46:00
Tłumaczenie sie że pod jedną z głównych w centrum Szczecina są zupełnie niespodziewane "instalacje niespodzianki" albo ze krawężnik biegnie w poblizu drzew przystoi kucharzowi albo piekarzowi ( z całym szacunkiem dla tych profesji) ale nie fachowcą. Chyba do podpisania umowy nikt nie przymuszał firmy Energopol ?
ja
2015-09-08 10:59:20
"Studnia załadowana gruzobetonem pod nawierzchnią przebudowywanej niedawno Bramy Portowej. I słupy trakcji do przestawienia przy prawoskręcie w al. Niepodległości pod nawierzchnią przebudowywanej niedawno Bramy Portowej." Najbardziej interesuje mnie ten fragment dwóch zdań następujących jedno po drugim : "pod nawierzchnią przebudowywanej niedawno Bramy Portowej". No właśnie - pod nawierzchnią. Żeby zrobić nawierzchnię trzeba przygotować powierzchnię. Nikt nie wbił łopaty nawet na 20cm? To jak była wykonana nawierzchnia? I dalszy fragment powtarzający się: "przebudowywanej niedawno Bramy Portowej". Pamiętamy o wszystkich utrudnieniach związanych z "przebudową Bramy Portowej". Miało być tak ślicznie i bez korków. Zrobiono chodniki, przystanki, stacje rowerowe i ... w chwili obecnej rozwalono chodniki, przeniesiono (?) stację rowerową, zamknięto prawy pas i... nie wiedzą jak długi będzie "poślizg" całego przedsięwzięcia. Pusty śmiech ogarnia przynajmniej 1/3 mieszkańców. Zmarnowano podatników pieniądze, bo w chwili obecnej zdewastowano część "przebudowywanej niedawno Bramy Portowej". Z założenia (przynajmniej w Szczecinie) takie prace nie są zakończone w terminie, więc ta też musiała być opóźniona. O ile? Już wykonawca powiedział o miesiącu (ze względu na procedury). Później będzie jesień - deszcze, zima - mróz i śnieg, znajdą bombę i ... ja zakładam rok opóźnienia. A co? Przy kładce i szklanej pułapce też było. Projektant nie wiedział(?), że tam rosną drzewa i wyznaczył ulicę. To skąd on był? Jeżeli nie ze Szczecina, to nawet nie pofatygował się aby zobaczyć teren? O, wielki reżyser PAN BAREJA miałby co przetwarzać. Trzeba będzie podciąć korzenie i korony tych (starych) drzew. Czy macie świadomość tego, że te drzewa tego nie przetrwają. Gdzie w tej inwestycji jest zaangażowanie tzw. ogrodnika miejskiego i konserwatora zieleni? SŁÓW BRAKUJE!
Zapas
2015-09-08 10:53:04
Zamiast ustalić termin z zapasem na takie niespodzianki, to podaje się terminy nierealne do wykonania.
d
2015-09-08 10:35:39
Energopol... Oni nie potrafią terminowo wycofać się z placu budowy i oddać inwestycji. Porażka, nie powinni być dopuszczani do przetargów!

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA