Poniedziałek, 24 lutego 2025 r. 
REKLAMA

Modernizacja ulicy Sosabowskiego dobiega końca. Pełne otwarcie w piątek

Data publikacji: 24 lutego 2025 r. 11:32
Ostatnia aktualizacja: 24 lutego 2025 r. 12:55
Modernizacja ulicy Sosabowskiego dobiega końca. Pełne otwarcie w piątek
Fot. Dariusz Gorajski  

Prace nad modernizacją ulicy Sosabowskiego w Szczecinie dobiegają końca. Wszystkie niezbędne pozwolenia zostały już uzyskane, a pełne otwarcie ulicy ma nastąpić w piątek, 28 lutego. Nowa infrastruktura ma na celu usprawnienie komunikacji w zachodnich rejonach miasta oraz poprawę komfortu i bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego.

W ramach inwestycji powstała dwujezdniowa arteria o długości 1200 metrów, łącząca dotychczasową ulicę Sosabowskiego z ulicą Szafera. Każda z jezdni posiada po dwa pasy ruchu, a pośrodku wybudowano dwukierunkowe torowisko tramwajowe. Dzięki tej zmianie sieć tramwajowa w Szczecinie wydłużyła się o dwa kilometry, co poprawi skomunikowanie północno-zachodnich osiedli z centrum miasta. Zlikwidowana została pętla tramwajowo-autobusowa Krzekowo, a jej funkcję przejęła nowoczesna pętla na osiedlu Zawadzkiego.

Jednym z elementów inwestycji było stworzenie nowych przystanków tramwajowych i autobusowych. Wzdłuż ulicy Sosabowskiego wybudowano trzy zintegrowane przystanki autobusowo-tramwajowe oraz jeden przystanek tramwajowy. Powstały również dwie zatoki autobusowe, co ułatwi korzystanie z komunikacji miejskiej i poprawi płynność ruchu. Nowe wiaty przystankowe zapewnią ochronę przed deszczem i wiatrem, a dodatkowe ławki zwiększą komfort oczekiwania na transport.

Modernizacja objęła także budowę nowych chodników i ścieżek rowerowych, które połączą ulicę Sosabowskiego z ulicami Romera, Taczaka i Łukasińskiego. Dzięki temu piesi i rowerzyści będą mogli bezpiecznie poruszać się po tej części miasta, korzystając z wyznaczonych tras. Nowe drogi dla rowerów zwiększą atrakcyjność transportu ekologicznego i zmniejszą zależność od samochodów.

Ważnym aspektem modernizacji było również wdrożenie nowoczesnego oświetlenia ulicznego. Zainstalowane energooszczędne lampy LED mają nie tylko poprawić widoczność po zmroku, ale również pozwolą na oszczędność energii i obniżenie kosztów eksploatacji. Dodatkowo zamontowano elementy małej architektury, takie jak ławki, kosze na śmieci oraz nowe oznakowanie, które zwiększy czytelność przestrzeni miejskiej.

Inwestycja kosztowała 102 miliony złotych. Wykonawcą projektu było konsorcjum firm Tormel i Stanled I. Prace były realizowane zgodnie z harmonogramem, a częściowe udostępnienie nowego odcinka dla ruchu samochodowego nastąpiło 24 czerwca 2024 roku. Wówczas kierowcy mogli korzystać z jednego pasa ruchu w każdym kierunku. Kilka dni później, 29 czerwca 2024 roku, na nowym torowisku ruszyły tramwaje linii 5 i 7.

(dg)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Z okolic
2025-02-24 12:53:37
Super,bo najbardziej doskwierał brak przystanku"krzekowo" zamknięta ( bez przejazdu ) Żołnierska i Klonowica.Teraz dopiero w pełnym zakresie ta inwestycja będzie spełniała pierwotne założenia,a pasażerom i kierowcom zdecydowanie ułatwi przemieszczanie.Okoliczni mieszkańcy ul.Szerokiej w końcu odetchną z ulgą.
Brawo
2025-02-24 11:55:35
Wszystko w terminie.
Krzekowo
2025-02-24 11:53:13
Nowa pętlą i końcowy winien nazywać się KRZEKOWO gdyż jest na Krzekowie a nazwa Osiedla i ulicy obok to późniejsza historia. Tak miasto Szczecin lubi nazywać przystanki po swojemu.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA