Marchewka ws. portu Szczecin: to transakcja prywatnych firm
Marchewka ws. portu Szczecin: to transakcja prywatnych firm
Data publikacji: 03 stycznia 2025 r. 21:32
Ostatnia aktualizacja: 05 stycznia 2025 r. 15:19
Fot. PAP/Radek Pietruszka
Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka na portalu X odpowiedział na zarzut byłego ministra gospodarki morskiej o rzekomej „sprzedaży szczecińskiego portu Niemcom”. Wyjaśnił, że zmiana większościowego udziałowca jednej ze spółek to transakcja między prywatnymi firmami.
Wiceminister Marchewka w piątek w mediach społecznościowych skomentował wpis byłego ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbraczyka, który w czwartek napisał na „X”: „To już fakt! Tusk oddaje szczeciński port Niemcom (nabrzeża i infrastrukturę). Spłata zobowiązań wyborczych zaczęła się od Szczecina. Czekają nas dalsze spadki przeładunków i marginalizacja Portu Szczecin-Świnoujście”.
Chodzi o informacje, że większościowym udziałowcem jednej z portowych spółek, Bulk Cargo, stała się niemiecka grupa Rhenus.
„Tak wygląda sytuacja w porcie Szczecin: Po pierwsze, doszło do transakcji pomiędzy prywatną firmą Rhenus i udziałowcami prywatnej firmy Bulk Cargo” – podkreślił Marchewka. „Skoro mówimy o prywatnych firmach, to jasne jest, że w transakcji nie uczestniczyła spółka Skarbu Państwa” – dodał.
Przypomniał, że firma Rhenus „już wcześniej posiadała 40 proc. udziałów w Bulk Cargo i – uwaga - te udziały zdobyła za rządów naszych poprzedników”. Wiceminister zauważył, że nowy właściciel „zobowiązał się zainwestować w terminal ponad 200 mln zł i zmodernizować infrastrukturę magazynową oraz rozbudować zdolności przeładunkowe”.
Marchewka zwrócił też uwagę, że „związki zawodowe oraz blisko 200 pracowników wręcz domagało się przeprowadzenia tej transakcji, widząc w niej szansę na poprawę swojej sytuacji”.
Wiceminister infrastruktury stwierdził też, że „za rządów poprzedników” w długoletnią dzierżawę zagranicznym firmom (m.in. niemieckim, belgijskim, chińskim) oddano prawie 1,5 mln m kw. terenów polskich portów. Marchewka podkreślił też, że poprzedni rząd „miał narzędzie w postaci ustawy umożliwiającej pierwokup udziałów przez Państwo”, lecz ani razu z tego prawa nie skorzystano.
„Hipokryzja to mało powiedziane. Na koniec muszę przyznać, że chyba nie ma osoby, która bardziej nie rozumie tego, co dzieje się w portach niż były wiceminister odpowiedzialny za porty. Przykre” – podsumował Marchewka.
Spółka Bulk Cargo w szczecińskim porcie zarządza terminalem przeładowującym węgiel, koks, rudę żelaza i inne towary masowe oraz drobnicę.
Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście pod koniec października ubiegłego roku informował, że łączna liczba wykonanych przeładunków po trzech kwartałach 2024 r. wyniosła 23,9 mln ton, czyli 11,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2023 r. Wyjaśniono, że spadek spowodowało przede wszystkim zmniejszenie importu węgla (w tej grupie ładunkowej odnotowano spadek 60 proc. rok do roku). Przypomniano, że w 2022 i 2023 r. przeładunki były rekordowe z powodu wybuchu wojny w Ukrainie, przerwania łańcuchów dostaw, kryzysu na rynku energetycznym i pilnej potrzeby uzupełnienia zapasów surowców.
Po trzech kwartałach 2024 r. port Szczecin i Świnoujście notował też spadki przeładunków zboża i paliw, natomiast o kilkadziesiąt procent wzrosła ilość przeładowywanego drewna. Transportu do terminalu LNG utrzymywały się na stabilnym poziomie.
W 2023 r. operatorzy portowi działający w Szczecinie i Świnoujściu obsłużyli łącznie 36 mln ton ładunków. Pełnych danych za rok 2024 jeszcze nie opublikowano.
Wypowiedź wiceministra Arkadiusza Marchewki, jakoby transakcja dotycząca przejęcia udziałów w Bulk Cargo była „tylko sprawą prywatnych firm”, jest nie tylko skandalicznie lekceważąca, ale również daleko odbiega od rzeczywistości, z jaką mamy do czynienia, gdy mówimy o infrastrukturze krytycznej dla państwa.
Port Szczecin-Świnoujście to strategiczny element polskiego bezpieczeństwa gospodarczego i energetycznego. Terminale zarządzane przez Bulk Cargo są kluczowe dla przeładunku węgla, koksu, rud
Sami swoi
2025-01-05 18:10:07
Na tym forum tylko straszenie Kaczelnika i jego wyznawców... urabiajcie się wzajemnie, powodzenia...🤮🤮🤮
@rerik
2025-01-05 18:09:55
Na inwestowanie (potrzebne po pogłębieniu toru) w Bulk Cargo chętnych nie było. Udziały za półdarmo chciała władza PIS+SP z ekspertką czy tam elitą od srania kota. Nawet w tym celu stworzyła ustawę. Na szczęście Bulk Cargo pozostało prywatne, inaczej mogłoby nie przetrwać afery węglowej. Tak jak PKP Cargo, które musiało się zwijać, po ratowaniu tyłka Morawieckiemu i utracie kontrahentów. Miejmy nadzieję, że PKP Cargo podniesie się z tego upadku, spowodowanego przez poprzednią polską władzę.
rerik
2025-01-05 17:02:48
Herr Karotte musi mieć czytelników "Kuriera" za skończonych debili. Owszem, nie brakuje i takich ale całkiem sporo nie przestaje się dziwić dlaczego udziały wykupują wyłącznie "prywatne" firmy niemieckie ? Może i są oficjalnie prywatne ale realizują politykę gospodarcza Wielkich Niemiec. Powoli, stopniowo gotować żabę. Tubylcy jeszcze trochę popracują. Trochę poburczą ale już ich dzieci będą wszystkie znały choć trochę właściwy język. A za dwa trzy pokolenia to już będą "czystymi Aryjczykami".
@chester
2025-01-05 16:38:01
Oczywiście normalność zacznie się,08.08, jak Pisdęt ustąpi z urzędu i przestanie sypać piach w tryby i przeszkadzać władzy , już niedługo
Rasa Panów
2025-01-05 16:19:53
Teraz macie grzecznie pracować dla niemca.
PortowieC
2025-01-05 16:16:35
Bulik Cargo dzierżawiła nabrzeże od miasta za pól darmo resztę dopłacano z naszych podatków.Teraz polscy portowcy bedą pracować dla Niemca i dopłacać na funkcjonowanie niemieckiej firmy w Szczecinie.Przeciez to jak zabory.
P O R T O W I E C
2025-01-05 16:14:13
Firma BK dzierżawiła nabrzeża portowe za pół darmo resztę dopłacano z publicznych pieniędzy.Najlepsze jest ,że będziemy dopłacać z własnych pieniędzy na utrzymanie niemieckiej w szczecińskim porcie a polscy portowcy bedą pracować dla Niemca.Przeciez to jak zabory.
ada
2025-01-05 15:09:54
po owocach marchewe poznacie..przyjdzie czas rozliczen i wtedy sie okaze...na czyjej smyczy kto chodzil panie marchewka
chester
2025-01-05 13:40:17
Lemingi zagłosowały na niekompetentnych idiotów i teraz otwierają szeroko oczy ze zdumienia. Jest nadzieja, że uda się to towarzystwo pogonić, zanim wszystko zniszczą.
Do@DoPytanko ktoś wi
2025-01-05 09:52:11
PO majowych wyborach , jak wygra Trzaskowski zostanie domknięty system , gdzie nie będzie 7 lat , bo cały UPADEK POlski nastąpi natychmiast , widzimy to od 13 grudnia 2023 . Myśl !!
Stocznia Szczecińska
2025-01-05 09:48:12
O procederze miał wiedzieć minister Aleksander Grad. Opublikowane zostały rozmowy, z których wynikało, że urzędnicy państwowi informowali Katarczyków o ofertach konkurencji. Donald Tusk wiedział, że umowa nie zostanie wypełniona. Osoby, które otworzyły ten przetarg i brały udział w negocjacjach nie wierzyły, że transakcja dojdzie do skutku. Chodziło o to, żeby ktoś podpisał umowę na zakup przed ówczesnymi wyborami do parlamentu europejskiego, aby móc przedstawić to jako sukces !!
Do@Szczecinianin
2025-01-05 09:43:45
Resort skarbu podjął decyzję o sprzedaży 85% udziałów w dobrze prosperującej spółce Zakłady Przemysłu Odzieżowego „Warmia” zamieszkałemu w Niemczech Walerianowi Pichnowskiemu za niecałe 7 mln złotych. Wszystkie firmy odzieżowe, które kupił w Polsce Walerian Pichnowski, już nie istnieją. Były to , szczecińskie zakłady „Dana” czy powstałe na bazie „Modeny” spółki „Rawi” i „Tiziana” w Rawiczu. Myśl o czym ty piszesz !!
Do Pablo
2025-01-05 09:40:18
POchwal się prawdą , a nie kłamstwem jaką napisałeś , dzięki stacji TVN . Twoja tępota , głupota jest widoczna i czytelna . Pisz prawdę !!
Pablo
2025-01-05 05:22:55
Gróbarczyk niech się lepiej wytłumaczy z gigantycznej niegospodarności przy budowie przekopu mierzei wiślanej.
Myśl
2025-01-04 22:49:28
Wykupienie udziałów przez Rhenus zapewne jest korzystne dla Bulk Cargo, więc i dla portu. Do rozwoju potrzebne są inwestycje, a te może zapewnić nowy udziałowiec większościowy. Bulk Cargo to firma pracownicza, więc zdanie załogi i zarządu jest najważniejsze, ale potrzebna była zgoda rządu. Rząd reprezentowany przez p. Marchewkę zawalił w tej sprawie komunikację ze społeczeństwem (nadal podzielonym). Ludzie nie są głąbami i zrozumieją, jeśli ktoś zechce im wytłumaczyć sprawę. A teraz się tłuką.
w temacie
2025-01-04 22:12:10
Mówmy o konkretach a mianowicie stocznia Gryfia była i jest na minusie ale próbuje walczyć , PŻM na minusie ,
Wulkan na minusie i kompletnie nic nie robi .Zarząd z tym Kowalczykiem -żeglarzem na czele to jedna wielka porażka . Faceci czekający na rozkazy z W-wy i kolejną zapomogę. Cos zaczęli robić przy doku ale nie mają o tym pojęcia i przerwali , żadnego programu tylko aby utrzymać się na stołku.
I ostatnia sprawa minister , człowiek który nie ma żadnych ale to żadnych kompetencji, dramat
@Szczecinianin
2025-01-04 22:02:30
Szczerze ? Nie mam nic przeciwko, byle był dobrze zarządzany i dało się godnie zarabiać i żyć...
To kolejny straszak Kaczelnika do wyznawców???
👍🤣🤣🤣
Hans
2025-01-04 20:37:15
Po co nam port w Rostocku jak mamy w Szczecinie i Świnoujściu?
@DoPytanko ktoś wie?
2025-01-04 20:28:54
Porównanie możemy zrobić za 7 lat, wtedy będzie obiektywie co zdziałał PiS przez 8 lat, a co Koalicja 13.XII. Naprawa musi potrwać...
Szcxecinianin
2025-01-04 19:32:11
https://www.facebook.com/share/p/15ejSFYuxK/
Szczecinianin
2025-01-04 19:30:21
ZAPOMNIELIŚCIE JUŻ WSZYSCY KTO ROZMONTOWAŁ SZCZECIŃSKĄ STOCZNIĘ?
TEN PROCES TRWA NADAL POD PŁASZCZYKIEM PRYWATNYCH FIRM. NIEMIECKICH!!!!
DLACZEGO SPRZEDANO ELEWATOR?
DLACZEGO W URZĘDZIE WOJEWÓDZKIM PRXYWRÓCONO NIEMIECKIE NAPISY NA ŚCIANACH A PRZED POWIEWA NIEMIECKA?
DLACZEGO WRACAJĄ STARE NAZWY NIEMIE W MIEŚCIE I PRZYWRACANE SĄ NIEMIECKIE NAZWISKA? ŹRÓDŁA W PRASIE W GOOGLE !!!!
SZCZECIN STAJE SIĘ POWOLI NIEMIECKI!!!!
A NAZWA STETTINUM 50 PISANE NOWO-STAROGOTYCKĄ TRZCIONKĄ? OTWÓRZCIE OCZY
Wojtek
2025-01-04 18:35:08
Kolejny blamaż PiS. I śmiesznie i strasznie, że taki grobarczyk odpowiadał za resort, mając zerowe pojęcie o tym co się dzieje w gospodarce morskiej!
DoPytanko ktoś wie?
2025-01-04 18:08:35
A nowa władza ma w rok i w literze prawa wszystko naprawić i nakarmić bandę nierobów. Tyle.. Czas abyś nie pytał kto a jak wywiązuje się nowa władza ma rok konkretne przykłady itd . Pisz czekam !!
Do a może
2025-01-04 18:03:21
Niemcy płacą ogromny rachunek za przejście na odnawialne źródła energii i rezygnację z energetyki jądrowej. Najwyższe ceny energii elektrycznej w I półroczu 2024 r. odnotowano właśnie w Niemczech i było to 39,5 euro za 100 kWh.Wspólny rynek energii ma być jednym ze sposobów na poprawę konkurencyjności europejskiej gospodarki, której problemy wynikają z wysokich cen energii i realizacji agendy klimatycznej. Pomysł popiera rząd Donalda Tuska, choć eksperci ostrzegają przed problemami !!
@@@@dlugi doker
2025-01-04 17:33:09
Skoro tak łatwo uzyskać niby stopień naukowy to dlaczego nieudacznicy z poprzedniej ekipy tego sobie nie załatwili? za to kończyli studia w moskwie jak towarzysz major ludowego wojska polskiego! albo komunistyczny prokurator zasiadający w parlamencie. To jest obciach nawet dla Polski B a co dopiero dla nas na Pomorzu.
Stępka PIS :)))
2025-01-04 17:27:21
Marek Gróbarczyk, dziś poseł PiS reprezentujący Szczecin, to w czasach rządów PiS minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Po tym, gdy resort został zlikwidowany, odpowiadał za te branże jako wiceminister infrastruktury.
Do Prawnik
2025-01-04 17:24:56
KO13grudnia jest zależna i usłużna niemieckim interesom , jest to widoczne i czytelne dla Polki , Polaka inaczej jest z POlaczkami wiernym swojego słupa Merkel !!
Do Osobiście piszę
2025-01-04 17:21:08
Pamiętasz - pisemne instrukcje propagandowe dla działaczy Platformy Obywatelskiej. Ściągawki, co i jak mówić, powstawały w kancelarii premiera i były rozsyłane codziennie do ministrów i posłów PO. Wynikało z nich, że w wystąpieniach w mediach politycy PO mieli zajmować się głównie krytykowaniem prezydenta Lecha Kaczyńskiego i wychwalaniem Donalda Tuska. Gotowe tezy i propozycje wypowiedzi podpowiadali im specjaliści od marketingu i tak jest do dzisiaj !!
Do Dopiero teraz
2025-01-04 17:16:52
rozumiem jak ludzie oszukani przez Tuska są wkur...ni na mnie ,że odkrywam im prawdę o kłamstwach . NIE miej z tego żadnych ograniczeń , do pisania im prawdy ( oszukał głupiego , bo ten uwierzył w kłamstwa jego ) !!
Do Bogdan
2025-01-04 17:06:53
ochrona TVN piszesz , bez takiej stacji Tusk nie istnieje tzn do takiej firmy jak TVN opłaci się dopłacić, żeby mieć taki wpływ na politykę jak TVN. Niemcy sobie kupili , przez inwestycję w Axel Springer - „Fakt”, „Newsweek”, Onet.Na Tuska większy wpływ ma artykuł w „Fakcie” niż opinia Konfederacji Pracodawców czy Komisji Trójstronnej , mówił Waldemar Pawlak !!
taka drobna uwaga
2025-01-04 16:31:18
BULK CARGO chciał dobrą umowę dzierżawy na 25 czy 30 lat . Po co? żeby od razu sprzedać udziały . Komu ? Temu kto da więcej. Żeby podzielić się z kim ? No z kościołem. Stąd w RN był człowiek byłego ARcy Biskupa , proboszcz jednej z parafii w Stargardzie. Czy były minister mógł udziały kupić ? Mógł. Kto negocjował ? Otóż polityczny fachowiec brańży Morskiej . Który? Podpowiem . Kobieta. I tak załatwili Port w Szczecinie. Główne skrzypce grają firmy niemieckie DB Port i Rhenus. Gratulacje
Bogdan
2025-01-04 15:53:18
Tak tylko spytam czy takie inwestycje są strategiczne? Skoro ważniejsza jest ochrona TVN.
Dopiero teraz
2025-01-04 15:31:23
rozumiem jak ludzie oszukani przez Tuska są wkur...ni na mnie ,że odkrywam im prawdę o kłamstwach!Oni nadal wierzą i tkwią w tej bańce wyolbrzymionych afer wizowej,Covidowej i innych.Są przekonani,że PIS zapożyczał się rozdawał i kradł na potęgę! Wg.mnie PIS,a zwłaszcza przydupniki Jarka narobili wiele zła.Niektórych bez wyroku za jajca i o ścianę!Taki Kamiński nie umiał Mariana prześwietlić,to może i dobrze,że przez przegrodę nosową trochu pojadł sobie!Błędy były,ale decydowali,reagowali,mieli!
Do @Polak
2025-01-04 15:27:27
Marchewka niczego nie załatwił. Lansuje się na inwestycjach rozpoczętych przez poprzedników.
a może
2025-01-04 15:19:43
IV rzesza puka do bram ??? to otworzy??
Osobiście piszę
2025-01-04 15:18:13
tutaj bardzo wiele i nie życzę sobie, aby mnie ktoś sponsorował! W szoku byłem po wyborach! Okazało się,że referendum nie jest ważne, bo ludziska posłuchali Tuska, który uroczyście unieważnił to referendum! Zdumiało mnie ,ze społeczeństwo jest tak podatne na kłamstwa Tuska i Szczerba+ Joński! Przegrałbym każdy zakład o to, że do Sejmu wejdzie z ostatniego miejsca na liście Giertych i ten od rolnictwa burak z Agrounii.Siła kłamstwa jest przeolbrzymia !Nie dziwi mnie teraz upadek KK i religii !!
czytam
2025-01-04 15:06:02
A WAŁY są jeszcze polskie? Pan minisrer taki elegancki..,mógłby garnitury sprzedawać.Szczecin jest jeszcze polski? Prywatne firmy medialne są w/g d.t. strategiczne/dla jego polityki/ a reszta i tak Polsce przepadnie? Byndziema jewropejdcykami. Brawo! Niech żzyje D.T.!
Tak na zgodę
2025-01-04 14:57:24
może niech redakcja KS zrobi uczciwy wywiad jak się mają sprawy na Gryfii,w PŻM-ie, w Stoczni " Wulkan".O Vestasa nie pytam,bo wiadomo,że coś dobrego się dzieje!Może jakieś uczciwe dane na temat firm szczecińskich po zmianie władzy centralnej.Jedno jest pewne.Szczecin zawsze był ostoją komuny i liberałów, więc nic się tutaj złego nie zadziało?No,ale może jakieś sukcesy ekstra? Były dwie raty z KPO,to ile i na co kapnęło do Szczecina? Wiemy, że obwodnica będzie robiona!Ile oddali dla Samorządu ?
To ,że Szymek prosił
2025-01-04 14:31:32
abyśmy się uśmiechali to trochę za mało jest! Innych powodów jednak brak!W Rosji jak obalili Cara ,to czerwoni białych ścigali po stepach ponad 20 lat.Tusk jak chce ganiać za PIS-iorami ,to się nie nadaje na Premiera Rządu RP. Trzeba podejmować decyzje ekonomiczne,a On tego nie umie ! Dużo obiecał,a nic nie zrealizował poza tym , że UB -kom oddał zabraną kasę i ONI teraz MU służą jak psy łańcuchowe ! Ja nie chcę komuny, PZPR-u i tego zasranego socjalizmu ,gdzie np. Wieczorek ma, a jam biedę!
@ Pytanko ktoś wie??
2025-01-04 14:22:53
Żaba jest ostatnia , która dowiaduje się ,że ją ugotowali . To ,że jesteś dzień po dniu gotowany możesz sprawdzić oglądając różne źródła wiadomości. Zobacz ile na Republice , ile w Polsacie wiadomości się pokrywa , a których w TVN -ie nie zobaczysz ! Nie trzeba nikomu płacić, żeby podzielił się swoja wiedzą powszechną!Prosty wniosek: PIS tak nakradł , a jak na razie ścigają tylko pana co na Węgry się schował? Co to tylko FS rozkradziono?
Sok
2025-01-04 14:03:54
Pan Propaganda
Pytanko ktoś wie??
2025-01-04 13:36:48
Kto obecnie i z czego finansuje Trolli na tym forum?? Ogrom hejtu i przeinaczania faktów poraża. Oni są ci w stanie wmówić nawet dziecko w brzuch , była oszkalować tych , którzy ujawniają ich machloje i złodziejstwo począwszy od wymiaru sprawiedliwości, aż po spółki skarbu państwa, które musiały to wszystko finansować.
A nowa władza ma w rok i w literze prawa wszystko naprawić i nakarmić bandę nierobów. Tyle..
Po to zło
2025-01-04 13:31:12
Ważne że tvn to firma strategiczna
Do Wiadomo
2025-01-04 12:21:30
Poznań kupuje 30-letnie tramwaje z Niemiec 2025-01-04 10:22:20 tzn Ponad 2 mln euro ma zapłacić miasto Poznań za 24 używane, 30-letnie tramwaje z niemieckiego Bonn. "Poznań wagony z Bonn chciał kupić od kilku lat, gdy okazało się, że niemieckie miasto zamawia nowe tramwaje. Zakup opóźniał się, bo Niemcy czekali na spóźnione dostawy nowych tramwajów produkcji czeskiej Škody" . Uśmiechacie się ?
@Do Przekop
2025-01-04 12:06:51
Umową z 2009 dotyczącą żeglugi przez Cieśninę Piławską Polska niczego nie odstąpiła żadnych praw Rosji - to cieśnina jest na między terytoriami Rosji. Umowa nie jest dobra, ale miała przywrócić jakąkolwiek polską żeglugę, całkowicie blokowaną przez Rosję, a wsześniej ZSRR. Aktualnie przekop obsługuje głównie ruch turystyczny, rekreacyjny.
Panie Marchewka
2025-01-04 11:27:49
podaj nam pan kilka ważnych sukcesów gospodarki w Szczecinie .Co urosło ? Co się wybudowało ? Zatrudnienie rośnie ? maleje ? jak tam małe firemki jednoosobowe ? Ile nowych się rejestruje ile się zamyka ? Może pytanie jakie posiadłości w Szczczecinie nabyli nasi rodzimi przedsiębiorcy? Wybraliśmy Nowe , nieskorumpowane władze , mija rok ich słusznych Rządów czas pochwalić się, ile nowych taczek , łopat , grabi może wiader cynkowanych ? Coś musiało urosnąć do cholery !Parowozów to chyba już nie ?
Papierek lakmusowy
2025-01-04 11:20:48
Dla GRYFII duży dok potrzebny jak woda dla PŻM-u ! Jak tam realizacja panie Marchewka ? Jadą z koksem , czy tylko powiększają te PIS-owe straty dalej ?
Do Tyle i aż tyle
2025-01-04 11:16:06
Tusk oddaje szczeciński port Niemcom (nabrzeża i infrastrukturę). Spłata zobowiązań wyborczych zaczęła się od Szczecina. Czekają nas dalsze spadki przeładunków i marginalizacja Portu Szczecin-Świnoujście . Uśmiechacie się ?
@@ @dlugi doker
2025-01-04 11:15:48
Stopnie naukowe polityków PO to są pseudo doktoraty dzięki partyjnej znajomości. Poziom prac doktorskich to poziom 8 klasy szkoły podstawowej. Póżniej zostają ministrami i ośmieszają siebie i Polskę.
obserwator
2025-01-04 10:42:46
Powinni nową chlodnie wybudować w porcie aby dać konkurencję Gryfowi i Szczecinskiej i skonkurować ich cenami , jakością obslugi , ekologia. Taka firma Lineage światowy potentat w magazynowaniu chlodniczym na całym swiecie powinna sie zainteresować Szczeciniem i potencjalem jaki ma nasz port i terminal kontenerowy.
Marchewka do roboty - szukać inwestora,
Do Przekop
2025-01-04 10:31:59
POmijasz celowo , kłamiąc tzn 1 września 2009 roku, podczas sławnej wizyty Władimira Putina w Sopocie, została podpisana ta umowa, wśród wielu innych. Sama umowa nazwana została „umową samoograniczającą”. Oznacza to, że Polska sama ograniczyła swoje własne prawa, wynikające z międzynarodowego prawa morskiego i odstąpiła te prawa Rosji . Myśl !!
zwijanie wszystkiego
2025-01-04 10:31:59
Trzecia dekada zwijania gospodarki na terenie RP. Przemysł zwijany ( w ostatnim czasie wręcz nastąpiło przyspieszenie) właściwie wszystkie zapowiadane inwestycje odwołane, rolnictwo podobnie w zaniku ! Czym ma być Polska ? Landem ? Cepeliadą? Tylko czy jeszcze będzie uśmiechnięta? Jak już nie będzie niczego to i cała masa tych rozpasanych polityków również okaże się nie potrzebna. No ale już będzie za późno dla nich samych!
Cep.ko
2025-01-04 10:27:56
Ludzie tak naprawdę to szkoda słów Komuna
Do Piotr
2025-01-04 10:27:52
Pisałeś , nagłaśniałeś sprawę sprzedaży szczecińskiego portu , pamiętam , byłeś ośmieszany , przez trolle platformy , teraz jest twoje na wierzchu co potwierdził sam marchewka , jak teraz będą się zachowywać trolle platformy , kiedy sprawa ujrzała światło dzienne . Miłego dnia !!
Do Stoczniowiec
2025-01-04 10:22:59
Z ciebie stoczniowiec jak z Wieczorka lub Wałęsy pracownicy . O megalomani mówił sam Trzaskowski po co nam lotnisko w Polsce jak mamy mieć w Berlinie . Myśl !!
Wiadomo
2025-01-04 10:22:20
Chodzi o to aby dochody trafiały za granicę a nie do polskiego budżetu. !!!
To informacja dla tych komentujących o prywatnych firmach .
DoI Marchewka ma rac
2025-01-04 10:20:00
Nie ma racji , robiąc wam z mózgu kisiel , niczym stacja TVN , która ogłupia przeciętnego 2025-01-03 22:06:35 POlaczka tzn Trzaskowski mówił w sprawie NS1, NS2 umowa dwóch firm . Ośmieszaj się dalej !!
@ Lucjan
2025-01-04 10:19:33
"Ciekawe czy bedzie też przywoził z zagranicy?" PO-jebane pytanie - już przywozi i spala to co w Niemczech jest zabronione. Inspekcja Drogowa nie może sprawdzać i kontrolować transportu w krajach EU ponieważ to "utrudnia i dezorganizuje łańcuch dostaw". "ruskich" i od "Baćki" mogą trzepać do woli.
Dotraskowski i march
2025-01-04 10:14:29
Szacunek za przypomnienie , jak to było z tym co powiedział traskowski , teraz marchewka powtarza to samo , wiemy jak to było z NS1, NS2 . Miłego dnia !!
Adolf
2025-01-04 10:02:39
@Lucjan- nie podoba się? To po coś tu się przyszwędał zza Buga. Wracaj tam gdzie ci dobrze.
@Lucjan
2025-01-04 09:54:36
Skoro polskie się nie garną bo nie mają kapitału to ktoś musi inwestować. Jest też dużo firm duńskich i coraz więcej hiszpańskich. Zamiast utyskiwać nad polskością naucz się polskiej ortografii „CHipokryto” :)
@Polak
2025-01-04 09:52:46
Wręcz przeciwnie, to wielki honor dla nas Pomorzan, że reprezentuje nas tak skuteczny polityk, który między innymi wreszcie załatwił zachodnią obwodnicę Szczecina czy bardziej komfortowe połączenie kolejowe z Wawą. Coś czego poprzednicy nieudacznicy nie potrafili zdziałać.
hihi
2025-01-04 09:42:58
@Przekop jak chcesz szybkiego zwrotu inwestycji to inwestuj w proszek do prania najlepiej pe*sil.
scenariusz
2025-01-04 09:40:37
a teraz pomyślcie, niemcy sobie coś tam robią no i co z tego, niemcy nie zalatwili problemu reparacji za 2ws więc teraz każde mienie niemieckie jest i tak własnością Polski więc nie denerwował się tylko raczej szwabów podpuszczał a jak przyjdzie właściwy czas po prostu dokonał nacjonalizacji, tylko nie wybierajcie parti jawnie antypolskich, takich które zabiegają bardziej o interes narodowy innych państw niż Polski.
Lucjan
2025-01-04 08:59:27
Szczecin staje się niemieckim miastem proszę sprawdzić jaki jest udział niemieckich firm w mieście. Remondis dostał znów ziemie i bedzie budował składowisko na odpady .Ciekawe czy bedzie też przywoził z zagranicy? A zwalanie na poprzedni rząd to czysta chipokryzja Szczecinem cały czas rządzi układ PO.
hihi
2025-01-04 08:51:08
tvn i polsat to firmy o strategicznym znaczeniu dla Partii zaś portowa spółka ma strategiczne znaczenie dla Państwa Widać jak na dłoni jakie priorytety ma rząd .
@dlugi doker
2025-01-04 08:34:21
Lepszy przystojny minister niż zakazane mordy poprzedników, którzy na niczym się nie znali i nie mieli żadnego konkretnego wykształcenia, nie mówiąc już o stopniu naukowym. Rządzili, mogli kupować dowoli. Na szczęście już nie rządzą.
Rybak
2025-01-04 08:23:11
TVN firma prywatna i strategiczna a port to już nie?, weź się facet je**j w ten łeb
wycinają drzewa
2025-01-04 08:14:30
skoro przeładunki drewna zwiększyły się o 90 % tzn , że ktoś je wycina dwa razy szybciej niż poprzednicy,A ponoć pis wycinał na potęgę . Może dziennikarze , ekolodzy zainteresuja się tematem . Skąd o 90 % drzewa więcej w porcie Szczecin.
traskowski i marchew
2025-01-04 08:09:09
skąd my to znamy .W programie „Młodzież kontra” z 20 września 2015 roku Rafał Trzaskowski przekonywał zaniepokojonych planowaną budową Nord Stream 2 młodych ludzi, że Nord Stream to porozumienie prywatnych firm i nie stoją za tym rządy oraz… że będzie bardzo ostre stanowisko UE w tej sprawie. Co ciekawe, o tym, że budowa gazociągu, to „projekt biznesowy” przekonywała wielokrotnie kanclerz Niemiec Angela Merkel.
Po co nam lotnisko w warszawie jak mamy w berlinie .
nord stream prywatny
2025-01-04 08:06:46
Trzaskowski tez mówił że nord stream to prywatne podmioty uczestniczą . to po co do tych prywatnych podmiotów angażowano merker , schredera, i putina .
Jurek
2025-01-04 07:57:33
Do wyborców PO- czy teraz widzicie kogo wybraliście? Co oni wyprawiają, wyprzedają Polskę po kawałku. Włos jeży się na glowie jak się słucha tych fajnopolaków- to nie wykupili Niemcy, to prywatne firmy, oczywiście niemieckie. Czy ten poseł ma nas za durni?
@i marchewka ma
2025-01-04 07:55:07
racje. Powiedz to Tuskowi, ze nie nalezy ingerowac w prywatny rynek. Tvn.
No pewnie,
2025-01-04 07:52:49
sprzedajcie wszystko. Tvn jest prywatna firma, ktora znalazla sie na liscie podmiotow strategicznych? Port juz nie? Was Polska po prostu nie interesuje.
Wojtek
2025-01-04 07:39:11
Niektórym się marzy powrót do komuny. Państwo nie powinno jak w socjalizmie ingerować w transakcje prywatnych firm, tym bardziej że udział sektora publicznego w ogóle gospodarki i tak mamy jeden z najwyższych w Europie. A wiadomo, że co państwowe to nieefektywne. Nie tędy droga drodzy socjaliści.
toi
2025-01-04 07:36:57
żenujacy chłopiec
@dlugi doker
2025-01-04 07:11:29
Robi bardzo dużo dla regionu, a że dba o swój wygląd to bardzo dobrze. Na poprzedników trudno było patrzeć bo wyglądali jak menele z Krzywego Ryja.
Szczecinianin
2025-01-04 06:05:21
Tak szczerze liczy się tylko kasa na koncie/w kieszeni ,Stocznia Szczecińska padła na rzecz interesów niemieckich stoczni począwszy od towarzysza Millera a na her Thuska skończywszy, później już tylko dzielenie się tortem stoczniowym było i jest obecnie kto da więcej waluty ten Pan.
@Były bulcargowiec
2025-01-04 06:03:35
Autor się nie podpisał, bo to jest depesza Polskiej Agencji Prasowej (na końcu jest logo PAP).
Tyle i aż tyle
2025-01-04 05:24:27
Czego Niemcy nie wzięli czołgami to kupią pieniędzmi bo nasze wasale wszystko sprzedadzą
Lol
2025-01-04 05:15:36
PKP cargo dla kolegi wyżej upadł dzięki pisiorom a Gryfia upadnie dzięki po ...dziękuję
Y
2025-01-04 01:59:10
"Powiedzcie no towarzyszu Marchewka z jakiej partii towarzysz jest, a powiem towarzyszowi kim towarzysz jesteś". Z PO? Ach tak. Tak, to bylo widać już kilka lat temu, jak towarzysz zaczął pchać się do polityki !
FIGO
2025-01-04 00:21:08
Jedyna nadzieja w tym,że Niemcy posypały się totalnie!Brakuje im fachowców do pracy,ale bardziej brakuje już płatników chcących płacić olbrzymie stawki dla pośredników pracy.My gastarbaiterzy już nie mamy takich rarytasów!Duże koszty!Urząd Imigracyjny nie ma za dużo kasy,aby przepłacać nam za diety.Koło się zamyka.My w tym Urzędzie jesteśmy w jednej szufladzie z ciabatymi.My coś robimy,a Oni nie za wiele!Ot co!Polacy już porezygnowali wcześniej i pojechali gdzie indziej "doić" szmal od frajerów!
Były bulcargowiec
2025-01-03 23:28:51
Dlaczego autor tego artykułu się nie podpisał???
To jeden stek bzdur !!!
Nasz ś.p. Prezes zawsze z dumą podkreślał i szczycił się tym że mamy jedyną spółkę portową z polskim kapitałem. Poprzedni rząd nie zgodził się na sprzedaż reszty udziałów obcemu kapitałowi. Popieram to co pisze Piotr. Teraz może być jeszcze gorzej !!! To będzie upadek byłego BCPS !!!
I na koniec ciekawostka...Marchewce zdjęcie zrobił(a) ... Pietruszka 😂
Brak informacji
2025-01-03 23:28:26
Panie Marchewka, dlaczego nie chodzi pan po ulicach Szczecina z dużymi tablicami informującymi ile zarabiają politycy PO i ich rodziny ? Gdy u władzy był PiS informował pan mieszkańców Szczecina o ich zarobkach na bieżąco. A politycy PO mają się czym chwalić, na przykład jeden z pana kolegów zarabia 130 tysięcy miesięcznie. Weż się pan w garść i zacznij robić to co najlepiej pan potrafi.
Zatapiania Polski
2025-01-03 23:23:59
ciąg dalszy. 200 pracowników chciało Niemca i ich usłuchano. Ciekawe ilu będzie musiało się opowiedzieć za powrotem władzy niemieckiej na te tereny. 1000?
Przekop
2025-01-03 23:15:00
Gróbarczyk, oddaj Polakom miliard złotych zmarnowany na przekop dla żaglówek i kajaków.
Prawnik
2025-01-03 23:14:57
Pan 🥕 już mówi inaczej niż przed wyborami. Nie powiedział jednak dlaczego nie starał się o wykup tych udziałów przez skarb państwa choć PiS uchwalił pod koniec 2023 r taką możliwość ale niestety nie przewidział że straci władzę, a nowa władza będzie w tak szybkim tempie wszystko sprzedawać Niemcom, gdzie niektórzy nadal uważają że wszystko w Szczecinie powinno do nich należeć Ludzie obudźcie się wreszcie i zobaczcie co ten rząd wyczynia
Barkarz
2025-01-03 23:00:27
Tak samo było z Żegluga na Odrze pływało prawie 500 barek a dziś ani barek ani ( Barkarzy ) wtym kraju za KOALICJI nic sie nie oplaca
Polak
2025-01-03 23:00:00
Wstyd, że taki Marchewka reprezentuje szczeciniakow w Sejmie. Karierowicz , który za wszelką cenę żądny był władzy. W nosie ma nasz rejon, puszy się tylko do zdjęć i gra celebrytę
Piotr
2025-01-03 22:48:43
mamy przykłady, jeżeli chodzi o funkcjonujący już Deutsche Bahn Cargo w tym porcie, gdzie on po prostu nie zwiększa w żaden sposób swoich przeładunków, tylko zachowuje tak, żeby spełniać obowiązki umowy, ale w żaden sposób nie prowadzi działań, aby zwiększać przeładunki w tym porcie!! Celowe ZNISZCZENIE NASZEGO PORTU!
Piotr
2025-01-03 22:47:39
port trafi w ręce niemieckiego operatora, a doświadczenia związane właśnie z niemieckimi operatorami w porcie w Szczecinie, jednoznacznie wskazują, że zupełnie nie zależy im na tym, aby zwiększać przeładunki w tym porcie . Marchewka jako wiceminister nie skorzystał z PRAWA PIERWOKUPU AKCJI PORTU POLSKIEGO!!
Piotr
2025-01-03 22:45:04
Czyli szczecinski POLSKI PORT JUZ JEST W REKACH NIEMCÓW JAK PKP CARGO! Z którego zwolniono TYSIĄCE PRACOWNIKOW! Ale o tym marchewka ani słowa nie powiedzial!!
Prywatna firma
2025-01-03 22:35:02
produkowała gaz Cyklon b.
tak jak nord stream
2025-01-03 22:32:00
nord stream to też prywatny projekt biznesowy... ech marchewka daj już spokój i się nie ośmieszaj
Jan
2025-01-03 22:15:24
Port to prywatne interesy a TVN to strategiczna firma którą trzeba objąć ochroną rządu przed sprzedażą.
I Marchewka ma rację
2025-01-03 22:06:35
To dwa prywatne podmioty. Nie należy ingerować w wolny rynek. To nie komuna.
Stoczniowiec
2025-01-03 21:57:48
Niczym się Pan Marchewka nie różni od poprzedników ubrał się w kamasze Gróbarczyka i pisowców i dalej powiela te megalomańskie inwestycje
Długi Doker
2025-01-03 21:46:48
Cyt.:"...Marchewka podkreślił też, że poprzedni rząd „miał narzędzie w postaci ustawy umożliwiającej pierwokup udziałów przez Państwo”, lecz ani razu z tego prawa nie skorzystano..." To jest dopiero łgarstwo w czystej postaci. Nikt inny niż Pan Minister Żelek( jedyna rzecz jaką w swym zawodowym życiu robi to dbanie o swój wygląd), nie wie tak dokładnie że poprawka Ustawy o prawie pierwokupu dla Skarbu Państwa weszła w życie w styczniu 2023 r. a udziały Rhenus nabył pod koniec grudniu 2022 r.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.