Czwartek, 15 sierpnia 2024 r. 
REKLAMA

Jak działa miejski system Alert

Data publikacji: 15 sierpnia 2018 r. 09:03
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:18
Jak działa miejski system Alert
 

Jak działa miejski system Alert ? Według danych miasta, od stycznia tego roku do pierwszych dni sierpnia na realizację oczekiwało 60 zadań, w realizacji było 809, zrealizowano 1509, odrzucono 149, jako pilne potraktowano 63, przekazane do realizacji 1214, zakończono 140, a do załatwienia zaplanowano 137.

Alert to bezpłatna aplikacja na urządzenia mobilne oraz serwis internetowy. Za jej pomocą można przekazywać bez dodatkowych formalności swoje uwagi na temat funkcjonowania miasta. w kilku kategoriach - czystość i porządek (np. dzikie wysypiska śmieci), usługi publiczne (np. wywóz śmieci), bezpieczeństwo (np. brak pasów na niebezpiecznych przejściach, spowalniacze prędkości, doświetlanie niebezpiecznych miejsc), komunikacja miejska, infrastruktura (np. dziury w drogach, oświetlenie ulic). Do systemu można się zarejestrować lub dodać zgłoszenie anonimowo. Alert można przesłać uzupełniając opis słowny zdjęciem i dokładną lokalizacją GPS. Poza tym istnieje możliwość ręcznego dodawania lokalizacji za pośrednictwem mapy, monitorowania procesu wysyłania oraz przeglądania nadanych alertów oraz ich statusów.

Jakie są efekty działania systemu, postanowił sprawdzić radny miejski Rafał Niburski (PiS).

- Ze strony dedykowanej systemowi Alert możemy dowiedzieć się, że od początku jego funkcjonowania zgłoszono ponad 19 tys. alertów, z czego 76 procent zostało zrealizowanych. Co oznacza status "zrealizowane", czy są to wyłącznie sprawy załatwione "pozytywnie", czy wliczane są tu również zgłoszenia, które zostały uznane za bezzasadne lub niemożliwe do zrealizowania? Jaki jest średni czas oczekiwania na załatwienie sprawy zgłoszonej za pośrednictwem tego systemu? Z opinii użytkowników aplikacji, które możemy przeczytać na stronie Google play wynika, że nawet kilka miesięcy - pyta radny.

- Status „zrealizowane” to alerty, które podjęte zostają przez wskazaną jednostkę miasta, wydział, biuro czy spółkę miejską. Podmiot realizujący zgłoszenie określił status jako wykonane. Alerty o statusie: oczekuje, w realizacji, odrzucone lub w zaplanowanej realizacji, stanowią pozostały procent - odpowiada Marcin Pawlicki, wiceprezydent Szczecina. - Przekazane przez operatorów zadania alertowe do w/w adresatów stają się zakresem prac do wykonania. Zrealizowanie zadania uwarunkowane są wieloma czynnikami, m.in. złożonością problemu, możliwościami technicznymi, finansowymi czy logistycznymi. Nie można zdefiniować średniego czasu realizacji zadań, gdyż spektrum tematów i ich złożoność jest różnorodne.

Pawlicki dodaje, że na podstawie rozmów z mieszkańcami oraz sugestiami użytkowników korzystających z aplikacji na bieżąco wprowadzane są zmiany usprawniające działanie systemu Alert Miejski.

- Statystyka zadań alertowych według statusu za okres od 2018-01-01 do 2018-08-06: oczekujące – 60, w realizacji – 809, zrealizowane – 1509, odrzucone – 149, pilne – 63, przekazane do realizacji – 1214, zakończone – 140, zaplanowana realizacja - 137 - stwierdził wiceprezydent. ©℗

(dar)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

dobre sobie
2018-08-16 00:48:52
" „zrealizowane” to alerty, które podjęte zostają przez wskazaną jednostkę miasta" tzn. urzędnik zobaczył zdjęcie i odhaczył problem.
Obywatel
2018-08-15 10:36:52
To jest urzędniczy wytrych za publiczne pieniądzena nicnierobienie w ramach służbowych obowiązków.
mieszkaniec
2018-08-15 10:33:40
@ www.alertszczecin.pl , a google nie boli
Alert
2018-08-15 09:53:37
Uwazam ze jest ok! Korzystalam z alertu sprawy zostaly b.szybko zalatwione!
xx
2018-08-15 09:32:49
......a dlaczego przy okazji, nie podajecie "namiaru" na tę aplikację ?
mieszkaniec
2018-08-15 09:14:29
Od kilku tygodni jest problem w kompatybilności alertu z mapami google-nie jest widoczny widok z satelity to znacznie utrudnia dodawanie alertów ,widać radny i wiceprezydent nie korzysta z tej aplikacji skoro tego nie wie i twierdzi że wszystko działa, sama aplikacja jest ok ,tylko że większość mieszkańców woli narzekać zamiast samemu coś zgłosić a wystarczy do tego komputer z internetem i telefon z aparatem jeśli jest konieczne zdjęcie.Do roboty malkontenci zamiast się skarżyć do mediów !.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA