Środa, 24 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Falstarty komunikacyjnej rewolucji

Data publikacji: 26 stycznia 2019 r. 21:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:31
Falstarty komunikacyjnej rewolucji
 

Miała być w Szczecinie torowa rewolucja. A dokładniej drugi jej etap. Odtrąbiona już w minionym roku nijak się ma do rzeczywistości. Póki co falstart goni falstart. Wszystkie z rozpisanych – jak na razie – przetargów na inwestycje tramwajowe jeszcze nie dobrnęły choćby do otwarcia ofert od potencjalnych wykonawców robót. W tym miesiącu spółka Tramwaje Szczecińskie zdążyła ogłosić kolejne postępowanie na przebudowę węzłów pl. Szarych Szeregów i Wyszyńskiego – Nabrzeże Wieleckie. Do rozpisania przetargu na budowę nowego torowiska w ul. Szafera z nową pętlą przy hali widowiskowo-sportowej jeszcze w styczniu szykują się służby magistratu. Jaki będzie finał, to też czas pokaże.

Minął właśnie półmetek obecnej perspektywy finansowej z pulą środków z funduszy Unii Europejskiej, które są do wykorzystania na inwestycje torowe najpóźniej do końca 2023. Tempo, z jakim mamy dotąd do czynienia w przechodzeniu od projektów do realizacji i to już w fazie wyboru wykonawców torowych inwestycji, każe wątpić w powodzenie ambitnego skądinąd w założeniach planu przeprowadzenia ich wszystkich z zakładanym na nie unijnym wsparciem. A szybujące w górę ceny usług budowlanych i drogowych oznaczają weryfikację mocno w górę wszelkich – jak dotąd – kalkulacji co do zakładanych na nie wcześniej wydatków.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 25 stycznia 2019 r.

Mirosław Winconek

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Klaudia
2019-01-28 00:40:54
Byle nie wybierali do remontów torowisk firm Trakcja i Balzola bo to 2 firmy które partaczą wszystko za co się wezmą.Opóźnienia wielomiesięczne i braki w robotnikach.Trakcja prawie już rok remontuje torowisko w Gorzowie które miała robić parę miesięcy a Balzolę w ogóle wywalili z robót w Gorzowie i Wrocławiu.Jak wybiera się firmy po taniemu to później są efekty tego...
zak
2019-01-27 15:26:33
Nie ma co narzekać! Tak samo było wcześniej i wszyscy wiedzieli że władze Szczecina nie są w stanie kompetentnie zarządzać miastem.Cały czas słyszałem ,że Szczecin to wioska z tramwajami. A mimo tego KO nadal rządzi bo tak chcą Szczecinianie.
wizjoner
2019-01-27 13:31:51
Zastosowanie poduszkowców w komunikacji miejskiej zlikwidowałoby problemy związane z nierówną nawierzchnią ulic i zdezelowanymi, pękającymi torowiskami. Już dzisiaj należałoby pomyśleć o skoku generacyjnym i w perspektywie wprowadzeniu pojazdów korzystających z antygrawitacji.
Michał
2019-01-27 11:54:13
budżet miasta jest kiepski, za mały na inwestycje, za to z pompą i uśmiechem otwieramy nowe parki i place zabaw. miasto takie jak Szczecin potrzebuje planowania na kolejne 50 lat, po to żeby po jakimś czasie nie okazało się że cos jest za małe bądź w złym miejscu
@pasażer
2019-01-27 11:44:13
" dlaczego nie zaplanowano wyrównania torowiska z ulicą i zrobienia na całej długości bus-pasów? " bo to przerasta wyobraźnię i myślenie oraz nowoczesne planowanie infrastruktury przez ludzi z TS.
szczecinianin
2019-01-27 10:15:41
A jak jedziesz po wyremontowanej ulicy to też narzekasz? Samo się nie zrobi. A brak robót budowlanych oznacza jedno - degradację tego co jest. To nie jest tak, że jak raz zrobisz to starczy na 500 lat. Nie jesteśmy na tym etapie technologicznym, nikt nie jest.
Ano
2019-01-27 10:11:52
Stracimy dofinansowanie i tyle z tego będzie. Skoro koszty rosną to trzeba zrobić mniej ale zacząć robić bo czas leci. Zamiast budować nowe linie będziemy likwidować stare.
pasazer
2019-01-27 07:08:11
Jeżeli mają zrobić taką fuszerkę jak na Gdańskiej to lepiej żeby nie zaczynali. Już nie mówię o pękających szynach, ale w ogóle o koncepcji tej przebudowy, bo dlaczego nie zaplanowano wyrównania torowiska z ulicą i zrobienia na całej długości bus-pasów?
kierowiec
2019-01-26 22:01:26
Mnie jako kierowcę ten fakt cieszy.Nie cierpię partaczy z łapanki na takich inwestycjach.Póki co wystarczająco inni ryją tu i tam w mieście a jazda po nim to istne utrapienie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA