Z okazji ćwierćwiecza działalności w naszym kraju firma doradcza Deloitte wsparła 25 społecznych inicjatyw swoich pracowników. Jej szczecińskie biuro zorganizowało w zeszłym tygodniu zajęcia dla gimnazjalistów z terenów wiejskich województwa - „Młodzież w biznesie".
Deloitte obchodziło w zeszłym roku 25. rocznicę działalności w Polsce. Z tej okazji firma w całym kraju wsparła 25 inicjatyw na rzecz społeczności lokalnych. Każda dostała 10 tys. zł. Swoje pomysły pracownicy mają zrealizować do końca marca br.
W szczecińskim biurze Deloitte zrodziła się inicjatywa „Młodzież w biznesie" - zajęć, na których uczniowie z terenów wiejskich z okolic Szczecina będą mogli poznać tajniki biznesu.
- Chcieliśmy się zająć tą kwestią, ponieważ korporacje rzadko wspierają młodzież z terenów wiejskich – wyjaśniał Wojciech Ruśkiewicz, koordynator zajęć i starszy konsultant w Deloitte. - Łamiąc stereotypy, staramy się wyrównać szanse zawodowe tych osób. Mamy nadzieję, że ułatwimy pewnej grupie młodych ludzi start zawodowy, a być może ktoś z nich będzie kiedyś się wspinał po szczeblach kariery w firmie takiej jak Deloitte.
Spotkania „Młodzież w biznesie” odbyły się w zeszłym tygodniu, 22 i 23 marca. Udział w nich wzięło 42 uczniów i 6 opiekunów z gimnazjów w: Dziwnowie, Kliniskach Wielkich, Przecławiu, Węgorzynie, Suchaniu i Przelewicach. Organizatorzy zapewnili im transport.
Z Michałem Hamerą (Coaching 4) gimnazjaliści mieli zajęcia z umiejętności tzw. miękkich. Dowiedzieli się na nich m.in., jak ważna w komunikacji jest postawa ciała, intonacja głosu, ubiór i wygląd, a także mimika. O podstawach prowadzenia działalności gospodarczej mówił zaś młodzieży Tomasz Podleśny, radca prawny Deloitte. Wyjaśnił jej, co to jest biznesplan i analiza SWOT, pokazał wniosek o wpis do rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Uczestnicy obu spotkań mieli też okazję do zwiedzenia biura i poznania, na czym polega praca doradców podatkowych i prawników. Po zajęciach i posiłku czekała ich jeszcze wycieczka do Muzeum Techniki i Komunikacji. W „Zajezdni Sztuki" druga z grup miała tam w środę jeszcze lekcję o ginących zawodach.
- Spotkanie w ramach programu „Młodzież w biznesie” należy zaliczyć do zdecydowanie udanych. Każdy uczestnik zdobył tutaj nową wiedzę i umiejętności, które z całą pewnością przydadzą mu się w dorosłym życiu, a w przypadku autoprezentacji, to już na obecnym etapie edukacji. Takich inicjatyw mogłoby być tylko więcej! - napisał jeden z biorących z udział w zajęciach uczniów, Krzysztof Andrulonis, na stronie internetowej Gimnazjum w Przecławiu.
(mag)
Fot. Wojciech Ruśkiewicz
NZ.: W szczecińskim biurze Deloitte młodzieży zafundowano nie tylko zajęcia, ale i poczęstunek.