Przyszłość to tzw. urządzenia inteligentne. Pracują same nawet gdy nie ma nas w pobliżu. Już teraz są dostępne aplikacje, które pozwalają sterować urządzeniami z odległości. Jaka będzie np. kosiarka przyszłości? Na pewno nie będzie wyglądała tak jak teraz obecne w sklepach.
– W najbliższej przyszłości urządzenia zmienią się bardzo. Będą bardziej inteligentne i będą odpowiadały na potrzeby użytkownika. Urządzenia będzie można blokować i odblokowywać w danej chwili. Będziemy mogli z odległości sprawdzić jak pracuje nasza kosiarka w ogrodzie – mówi newsrm.tv Maciej Konieczny, manager ds. sprzedaży i marketingu w firmie Husqvarna.
Już teraz dostępne są aplikacje, które pozwalają zlecić pracę kosiarce do trawy. Możemy zdalnie sprawdzić gdzie jest, co robi i na tym nie koniec zapewnia Maciej Konieczny: – Jeżeli tylko zmienią się warunki pogodowe np. zacznie padać możemy kosiarce zlecić powrót do garażu. Przyszłość to m. in. rzeczywistość rozszerzona np. nożyce do żywopłotu wyposażone w osłonę twarzy, na której operator będzie mógł obserwować parametry maszyny.
Rozwiązania technologiczne w inteligentnych miastach to nie tylko poprawa komfortu życia jego mieszkańców. To także zwiększenie wydajności pracy i nowoczesne rozwiązania dla biznesu. Technologia pozwala nam dziś na tworzenie maszyn, które komunikują się z nami i usprawniają nasze życie. Przykład? Prototyp inteligentnej baterii litowej ze zintegrowanym modułem Bluetooth („connected battery”). Inteligenta bateria pozwoli użytkownikowi maszyn zbierać cenne informacje o ich działaniu w czasie rzeczywistym. Dodatkowo baterię można połączyć ze smartfonem lub smartwatchem w celu przesyłania informacji operatorowi danego sprzętu lub pozostałym członkom jego zespołu np. innym operatorom, managerom, technikom, czy dilerom.
Dzięki możliwościom przesyłania danych w czasie rzeczywistym, firmy zajmujące się architekturą krajobrazu mogą zmaksymalizować produktywność swoich narzędzi i pracowników. Koniec z przestojami i nieoczekiwanymi przeglądami parku maszyn. Urządzenie same poinformuje managera lub technika o konieczności przeprowadzenia niezbędnych napraw i konserwacji. Operator zyska możliwość doskonalenia swoich umiejętności dzięki informacjom zwrotnym pobieranym z urządzenia. Inteligentne rozwiązania zwiększają także bezpieczeństwo zarówno przed kradzieżą, jak i przed skorzystaniem z maszyny przez niepowołane osoby. Dodatkowo od teraz członkowie zespołów będą mogli się lepiej ze sobą komunikować, a osoba zarządzająca lepiej zaplanować dzień pracy.
Źródło: newsrm