Wszystkie szkoły, które chciałyby prowadzić niecodzienne zajęcia z przedmiotów przyrodniczych i ścisłych, mogą wystartować w naborze do programu edukacyjnego Fundacji RWE i Centrum Nauki Kopernik. Rozpoczęła się rekrutacja do czwartej edycji RWE Power Box - projektu poświęconego wytwarzaniu i wykorzystaniu energii elektrycznej.
Szkoły, które zostaną przyjęte do realizacji projektu, otrzymają specjalne, bezpłatne zestawy edukacyjne. Służą one wzbogaceniu programu nauczania przedmiotów przyrodniczych oraz ścisłych. Podczas ubiegłorocznej edycji, zestawy takie otrzymało 20 zachodniopomorskich szkół.
Programu adresowany jest do nauczycieli i uczniów szkól podstawowych z klas 4-6 oraz gimnazjów w całej Polsce. Podczas zajęć uczniowie prowadząc eksperymenty dowiedzą się, jak wytwarzana jest energia elektryczna. Zestawy edukacyjne RWE Power Box, umożliwią im lepsze zrozumienie zjawisk związanych z wytwarzaniem i wykorzystywaniem energii elektrycznej.
Aby wziąć udział w programie, należy uzupełnić formularz na stronie internetowej Centrum Nauki Kopernik (http://www.kopernik.org.pl/warsztaty/warsztaty-z-zestawem-edukacyjnym/rwe). Zgłaszać mogą się nauczyciele przedmiotów ścisłych i przyrodniczych ze szkół podstawowych i gimnazjów z całej Polski, którzy dotychczas nie uczestniczyli w warsztatach z zestawem edukacyjnym RWE Power Box. Z jednej szkoły może aplikować do programu maksymalnie dwóch nauczycieli.
Wyłonieni pedagodzy odbędą w lutym i marcu pięć bezpłatnych warsztatów prowadzonych przez specjalistów Centrum Nauki Kopernik. Poznają też możliwości oferowane przez badawcze zestawy doświadczeń RWE Power Box. Pozwoli im to następnie na poprowadzenie doświadczeń z uczniami.
W trzech wcześniejszych edycjach programu udział wzięło kilkadziesiąt tysięcy uczniów z 450 szkół. Program opiera się na specjalnie zaprojektowanym zestawie doświadczalnym pozwalającym skonstruować m.in. elektrownie słoneczną i wiatrową oraz samochód zasilany energią elektryczną. Ma na celu zachęcenie uczniów do samodzielnego i swobodnego eksperymentowania oraz zainspirowanie nauczycieli do stosowania w swojej pracy aktywnych metod nauczania. Służy też zachęcaniu uczniów do wymyślenia zupełnie nowych wariantów pozyskiwania energii, a także jak zainspirowaniu do dyskusji na temat nowoczesnych technologii.
(el)
Fot. R.STACHNIK (arch.)