czwartek, 05 grudnia 2019.
Strona główna > Gospodarka > Prace na torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Utrzymać głębokość

Prace na torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Utrzymać głębokość

Prace na torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Utrzymać głębokość
Data publikacji: 2019-07-16 16:31
Wywietleń: 1563 402901

Dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie podpisał umowę na prace czerpalno-refulacyjne na torze wodnym Świnoujście – Szczecin oraz na torze podejściowym do portu zewnętrznego w Świnoujściu w 2019 roku. Chodzi o utrzymanie właściwej głębokości na tych szlakach. Po raz pierwszy UMS może wykorzystać w tym celu środki zagwarantowane w programie wieloletnim.

Wykonawcą prac zostało, wyłonione w ramach przeprowadzonej procedury przetargowej, konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy: Van den Herik Kust – en Oeverwerken B.V. z Holandii oraz Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska.

– Przewiduje się wydobycie łącznie ponad 450 tysięcy metrów sześciennych urobku, a termin realizacji prac to połowa września bieżącego roku – poinformowała Ewa Wieczorek, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Szczecinie. – Koszt przedsięwzięcia wynosi około 16,8 mln złotych.

Przypomnijmy, że problem z pieniędzmi na bieżące utrzymanie toru wodnego Świnoujście – Szczecin oraz innych dróg wodnych w rejonie ujścia Odry istniał przez wiele lat. Urzędowi Morskiemu w Szczecinie trudno było sprostać wymaganiom określonym w przepisach. Na torze powinna być utrzymywana głębokość 10,5 m, zapewniająca możliwość wpływania do szczecińskiego portu statków o zanurzeniu do 9,15 m. Jednak roboty czerpalne z roku na rok drożały, a budżet urzędu nie nadążał za wzrostem cen. Zlecano więc prace, które jedynie w minimalnym stopniu zapewniały żeglowność.

W zasadzie co roku UMS musiał występować do ministerstwa o dodatkowe fundusze na pogłębianie, dlatego postulował uchwalenie wieloletniego programu. Wreszcie się doczekał. Pod koniec 2017 r. premier Mateusz Morawiecki podpisał uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019-2028”. Program jest finansowany z budżetu państwa, a ogólna kwota środków w całym okresie jego realizacji to prawie 238 mln zł.

Celem programu jest trwałe utrzymanie bezpiecznego dostępu od strony morza do portów położonych w rejonie ujścia Odry, a w szczególności Szczecina i Świnoujścia (w tym portu zewnętrznego z terminalem LNG) oraz Polic. ©℗

Elżbieta KUBOWSKA

Prace na torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Utrzymać głębokość Prace na torze wodnym Świnoujście-Szczecin. Utrzymać głębokość

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
1
na godz. 21:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Pomaszerowali w imię ekologii

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy powinno się zakazać sprzedaży małych wódek tzw. małpek?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie