Inwestycja „Port lotniczy Szczecin – Goleniów – rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej” rozpoczęła się 3 marca zeszłego roku, a zakończyła 30 czerwca 2015. Finansowana była z kredytu zaciągniętego w Oddziale Korporacyjnym PKO BP w Szczecinie na kwotę 51 600 000 złotych, umowy na jej dofinansowanie w wysokości 47 498 737,67 zł z PO IŚ oraz środków własnych spółki, pochodzących z dokapitalizowania jej przez lokalnych udziałowców (samorządy województwa i Szczecina).
- Prace budowlane zostały podzielone na IV etapy, a te natomiast na zadania - przypomina Krzysztof Domagalski, rzecznik Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów im. NSZZ „Solidarność". - Każdy z etapów miał ramy czasowe, w jakich nasz wykonawca - Budimex SA - był zobowiązany dokończyć przebudowę, prowadzoną na działającym lotnisku.
W I etapie etap powstała równoległa droga kołowania oraz drogi kołowania „ G”, „H” i „B”, a także rozbudowana została płyta postojowa nr 1. W następnym (latem zeszłego roku) kontynuowano budowę równoległej drogi kołowania, remont i rozbudowę płyty postojowej nr 2. Podczas następnej fazy inwestycji nadal prowadzone były prace przy równoległej drodze kołowania, remontowano drogę kołowania „C” oraz obecną płytę postojową nr 1. Ostatni etap obejmował kapitalny remont drogi startowej o długości 2 500 metrów i szerokość 60 m.
- W tym czasie na lotnisku wyznaczono zastępczą drogę startową- dodaje rzecznik. - Była nią równoległa droga kołowania o parametrach 2100 x 45 metrów. Takie rozwiązanie pozwoliło, mimo trwających na drodze startowej prac, na bezpieczną eksploatacje lotniska.
Teraz niektórym pasażerom marzy się rozbudowa terminala. Dopytują się o to na Facebooku. Plany rozbudowy strefy pasażerskiej lotniska są i to od dawna, ale szybko nie ma co liczyć na ich realizację.
(mag)
Na zdjęciu: Po inwestycji za 100 milionów złotych na lotnisku Goleniów jest bezpieczniej