Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Odrzańska debata

Data publikacji: 06 czerwca 2016 r. 07:05
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Odrzańska debata
 

W programie 4. Międzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie (8-10 bm.) nie zabraknie tematyki dotyczącej transportu rzecznego. Oprócz prezentacji panelowych odbędzie się też Debata Odrzańska, w której mogą wziąć udział wszyscy zainteresowani, nie tylko uczestnicy kongresu.


– Zapraszam na Debatę Odrzańską zaplanowaną na 9 czerwca w godz. 12.30-14.30 w sali kameralnej Zamku Książąt Pomorskich – zachęca Zbigniew Antonowicz, prezes stowarzyszenia Odrą w Świat. – Uczestnictwo jest bezpłatne i nie wymaga rejestracji w biurze organizacyjnym kongresu.

Debata, której myślą przewodnią jest „Ewolucyjna droga dojścia do IV klasy żeglowności”, odbędzie się zaraz po wykładzie inauguracyjnym i obradach plenarnych na temat: „Żegluga śródlądowa w Europie – powrót na rzeki”. Razem z zaproszonymi ekspertami ma być podjęta próba odpowiedzi na istotne pytania dotyczące Odrzańskiej Drogi Wodnej, w tym: ile jest miejsc limitujących żeglowność, jaki jest stan ich infrastruktury, jak idą przygotowania do zadań modernizacyjnych i inwestycji, jakie są realne terminy likwidacji tych wąskich gardeł oraz przewidziane montaże finansowe.


– Jestem przekonany, iż zapewnienie Odrzańskiej Drodze Wodnej parametrów minimum III klasy żeglugowej, a docelowo IV klasy, pozytywnie wpłynie nie tylko na porty ujścia Odry, ale również uatrakcyjni dla inwestorów (obecnych i tych potencjalnych) tereny całego pasa zachodniej Polski – twierdzi Z. Antonowicz. – Czy coś ambitnemu Programowi Rozwoju Żeglugi Śródlądowej, ogłoszonemu przez kierownictwo Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, może zaszkodzić? Zagrożeń jest wiele. Postaramy się podczas Debaty Odrzańskiej wraz z jej uczestnikami szczegółowo je zdefiniować, a potem konsekwentnie działać w kierunku ich eliminacji.

Stowarzyszenie Odrą w Świat powstało niedawno z inicjatywy Rady Interesantów Portu Szczecin i szeroko rozumianego środowiska portowego. Odrzańska Droga Wodna jest istotnym elementem międzygałęziowego korytarza transportowego Północ – Południe i zrównoważonego pod względem społecznym i środowiskowym szlaku wodnego łączącego zespół portowy Szczecin – Świnoujście – Police z portami śródlądowymi w Polsce, Niemczech i Czechach.

Tekst i fot. (ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

bolo
2016-06-08 22:11:43
- od lat te same bajeczki, nasiadówki itp. Od lat piszę iż UNIA (zgadnij kto) nigdy nie da "dotacji", aby Odra (Wisła także) była konkurencyjna dla przewozu towarów ze Skandynawii na południe Europy. UNIA (zgadnij kto?) "da" dotacje na następną "autobanę", ale tylko z numerem parzystym (6,8,10), którą można wozić nadwyżki produkcji na Wschód. Jak długo buduje się "autobana 1 i kiedy się skończy? Przyszłość Odry to tylko; "mariny" i "puszczanie wianków", jako przykład bezsilności most kolejowy.Teraz już jako zabytek - nie do "przeskoczenia".
Olaf
2016-06-06 14:39:48
pogadają, zjedzą może nawet przyjmą jakieś stanowisko, że Odra jest ważna i potrzebna, dla gospodarki polskiej i europejskiej, skasują szmal za referaty i pojadą do domów. A Odra będzie jaka jest bo pieniędzy na jej użeglownienie nie ma> Od lat różnego typu działacze różnych stowarzyszeń powtarzają te same farnazony, powstają materiały konferencyjne, opracowania i co z tego? nic. Tylko drzew, które idą na papier do tych opracowań szkoda......Ludzie idźcie na spacer zamiast snuć nierealne wizje, na które i tak nikt nie ma pioeniędzy.
Życie
2016-06-06 10:34:51
Fajne są te stowarzyszenia, żyć nie umierać ;)

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA