Nowy dok pływający na Parnicy. Inwestycja Net Marine Group
Nowy dok pływający na Parnicy. Inwestycja Net Marine Group
Data publikacji: 01 czerwca 2023 r. 13:59
Ostatnia aktualizacja: 04 czerwca 2023 r. 12:49
Nowy dok NMG 1 ma nośność 5000 ton. Fot. Marek CZASNOJĆ, Net Marine Group
Ma nośność 5000 ton, 128 m długości oraz 30,5 m szerokości. To nowy dok pływający Net Marine Group, do której od pięciu lat należy Stocznia Pomerania w Szczecinie. W środę (31 maja) konstrukcja została zwodowana na Parnicy.
Zarząd Net Marine Group poinformował, że 31 maja należąca do grupy spółka Astillero zakończyła, zgodnie z założonym harmonogramem, realizację IV etapu projektu „Prace B+R nad opracowaniem procesu kompleksowego remontowania jednostek pływających z wykorzystaniem innowacyjnego mobilnego doku pływającego o obniżonej masie własnej”. Przedsięwzięcie uzyskało unijne dofinansowanie z programu operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020.
Według danych z 2020 roku, wartość projektu miała wynosić ponad 45 mln zł, a dofinansowanie z UE – przeszło 23 mln zł.
– Zakończenie etapu IV polegało na technicznym wodowaniu konstrukcji – podał zarząd Net Marine Group. – Do zakończenia realizacji projektu pozostał już tylko V etap. Konsekwentnie prowadzona od 2013 roku polityka rozwoju Net Marine Group – firmy o wyłącznie polskim kapitale – w zakresie komplementarności oferowanych usług, pozwoli nam wkrótce świadczyć kompleksowe usługi remontowe statków w oparciu o posiadaną innowacyjną infrastrukturę stoczniową.
Dok NMG 1 ma zanurzenie konstrukcyjne 10 m. Wodowanie odbyło się z pontonu Carrier 16.
Net Marine Group ma wieloletnie doświadczenie w branży morskiej, posiada oddziały w Szczecinie i Gdyni. Jej spółka Net Marine – Marine Power Service, powstała w 2005 roku, od początku działa w branży remontów statków pełnomorskich i okrętów Marynarki Wojennej RP. Dostarcza też i serwisuje sprzęt związany z zapewnieniem bezpieczeństwa życia na morzu. W 2018 r. Net Marine Group kupiła spółkę Stocznia Pomerania w Szczecinie, zwiększając potencjał oferowanych usług.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Klara
2023-06-04 12:08:13
I bardzo dobrze, że łączysz. Niestety, wyznawcy Tuska wszystko widzą oddzielnie, jak ci "straszni mieszczanie" ze znanego wiersza ("że koń, że Stasiek, że dom, że drzewo").
FIGO
2023-06-03 18:41:23
PoltramYard upadła , ponieważ Kazimierz posłuchał jednego debila i uwierzył ! Zaczął się wówczas zjazd po równi pochyłej . Tyle w tym temacie ! Żarło dobrze , powstawała MOC !
Do @Klara
2023-06-03 17:27:01
Bez przesady z tym wychowalaniem prywatnych stoczni. Poltramp Yard padła, a o remont Wodnika przez Net Marine popytaj fachowców, to cię sprowadzą na ziemię.
@Yaxa
2023-06-03 17:21:46
W Gryfii powstaje głębia dokowa na znacznie większy dok niż ten na Parnicy, a sam dok buduje Stocznia Szczecińska. Zresztą nawet stary dok nr 5 w Gryfii ma 3 razy większe możliwości niż ten NMG 1.
1,2,3
2023-06-03 16:13:10
ciągnij się !
@1,2,3
2023-06-03 14:55:00
Off topic, młotku.😋😋😋
Klara
2023-06-03 08:02:47
po co to łączę? Bo się z tego jako mieszkanka Pomorza Zachodniego cieszę i dla mnie się to łączy. I nikt nie ma prawa mi tego zabraniać bo jest wolność i demokracja, nikogo nie obrażam, opisuję prawdę. A ty obrażasz i nie jest tolerancyjny oraz inkluzywny. Rozwój Pomorza Zachodniego to nasza przyszłość i każda inicjatywa jest cenna. Dok jest tego przykładem
1,2,3
2023-06-03 07:57:18
ten komuch od " off topic " , wielokrotnie tym prymitywnym jęknięciem molestował " FIGO " na forum . Kapusta musi być ograniczona od urodzenia , ponieważ innych argumentów mu brak . Możliwe również , że to płatny PO-wski troll. Oni wiedzą , że ktoś płaci za wpisy , bo pewnie im płacą ! . Nie wierzę w to , że można brać kasę za wpisy! Niby jak ? . No może zajawka off topic i już wiadomo komu wysłać na konto kapuchę ! Czy to tak działa ?
@Klara
2023-06-02 09:42:49
Ty nie odwracaj kota ogonem, bo dyskusja z tobą, to jak rzucanie grochem o ścianę. Off topic. Rozumiesz to? Temat o Parnicy, a ty wyjeżdżasz z gazoportem, tunelem, baltic pipe. Po co? Dlatego, że jesteś po prostu zwykłym trollem.
shipyard
2023-06-02 07:39:53
Gratulacje dla inwestora! Wielkie przedsięwzięcie. Jest to dowód na to, że prywatne firmy są zdeterminowane i chcą się rozwijać. Widzimy przy okazji nieudolność spółek zarządzanych i wspieranych przez państwo...
Wlodan
2023-06-02 06:53:19
Dla tych co mają krótką pamięć kto zlikwidował Stoczni ę Szczecińską jak 4tyś. ludzi poszło na bruk wraz z ze stocznią zlikwidowano całą gałąź przemysłu Silniki z Cegielskiego, fabryki produkujące kable, rury, meble ,wyposażenie okrętowe ,Tylko dlatego żeby przypodobać się Brukselskim okupantom
1,2,3
2023-06-02 05:44:43
tak kupić sobie "Parnicę " to nie w kij pierdnąć. Trzeba było mieć kapitał . W bankach potrzebna też wiarygodność finansowa . Zapewne stoją za tym mądrzy ludzie !. Chwała im za to, że akurat chcieli zainwestować w przemysł stoczniowy , którego nie " upilnował " Donek ! A tak się chłopina starał z tym inwestorem katarskim . Zresztą co Donkowi dobrze wyszło ?! No chyba , że Brytyjczycy z UE jak był ON " królem Europy ".
Klara
2023-06-01 23:01:36
No i co z tego ze zrobił to prywatny biznes, dlaczego ma być niby gorszy? Może nawet lepiej ze prywatny biznes i pokazał możliwości i przestrzeń dla tego rodzaju biznesu stoczniowego. Ważne jest to że to jest u NAS, w Szczecinie i jak pisze redaktor przez lata nie było takiego doku. Patrzmy co z tego ma Szczecin
@Klara
2023-06-01 18:40:13
Off topic, trollu. Artykuł jest o prywatnej stoczni, która dobrze sobie radzi, bo jest zarządzana przez fachowców, a nie ignorantów z nadania partyjnego. Może by cię nikt tak nie nazwał, gdybyś pisała na temat, a tak, samaś sobie winna.
FIGO
2023-06-01 18:37:41
Pogratulować wiary ! Przy drogim prądzie , braku rąk do pracy , a jeszcze bardziej doświadczonej kadry okrętowej , będzie ciężko ! Następną inwestycją niech będzie przyzakładowa szkoła zawodowa . To się opłaci. W Niemczech na budowach siłę roboczą stanowią kraje dawnego demoludu i Jugosławi . Młoda kadra inżynierska , to niestety już potomkowie Turków lub oldboje Polacy. Niemcom , zwłaszcza młodym robić się nie chce .Technologię mają bez zarzutu .Nowe, praktyczne i tanie rozwiązania .Lubię ich
Klara
2023-06-01 17:33:18
Każdy kto opisuje fakty staje się dla oszolomów płatnym trollem, idotką i innymi wyzwiskami. Dlaczego? Bo prawda uwiera, kto wymyslił gazopprt i ulokował go Świnoujściu? Wiadomo że ekipa Kaczyńskiego, kto opożniał budowę? Wiadomo ekipa Tuska. Minister Tuska z powodu opożnień gazoportu chciał w Gdańsku rozladowywać gazowce tasmociągiem. Silna ekipa, to ten sam co go z Ukrainy przywieżli w kajdankach. Pewnie tez idzie na marsz,
@@?
2023-06-01 16:57:15
W sumie masz rację. Tutaj też można zastosować zasadę - "Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pokona doświadczeniem".
@?
2023-06-01 16:22:15
Nie wdawaj się w dyskusje z trolem podpisującym się Klara, bo to jak kopanie się z koniem. Przecież ten osobnik doskonale wie że pis palcem sie nie przyłożył do wymienionych inwestycji i tylko grzeje się w blasku fleszy na ich tle. Ale przecież nie za pisanie prawdy takim trolom płacom, więc nie spodziewaj się niczego innego. Na tym forum nie brakuje pisowskich płatnych troli, przywyknij do tego i zwyczajnie ich ignoruj
Klara
2023-06-01 16:20:43
Zapomniałam jeszcze żebyście pokazali Tuskowi Baltic Pipe,podobnie jak tunel i gazoport też z dotacjami UE.
?
2023-06-01 15:22:13
@Klara-tunel w Swinoujsciu to 85% finansowanie UE, a 15% miasto Swinoujscie ,Terminal LNG w Swinoujsciu 23 marca 2011 premier Donald Tusk dokonał oficjalnego położenia kamienia węgielnego pod budowę[18].- wikipedia
;//
2023-06-01 15:19:48
Jak zwykle prywatne firmy z pomocą dotacji z ue wszystko ogarniaja, tylko nie da sie w panstwowych nierentownych molochach gdzie stępka jest na zlomie ? dramat.
@Klara
2023-06-01 15:19:23
Ta stocznia się rozwija, bo nie rządzi nią PiS. Czegoś nie rozumiesz, trollu.
Klara
2023-06-01 14:45:48
Pokażcie Tuskowi tunel, gazopprt i nowy dok. Oczywiscie jak już skończy te swoje marsze. Praca dla społeczenstwa a nie marsze budują dobrobyt
Yaxa
2023-06-01 14:42:00
Ciekaw jestem czemu u Zaremby w Gryfii tak nie jest . Wręcz mówi się o sprzedaży jednego z doków .
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.