We wtorek (7 maja) otwarto oferty w przetargu na wykonanie modernizacji obiektów Bazy Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Szczecinie. Zgłosiły się trzy firmy: Calbud, Erbud i Doraco. Zaproponowane przez nie ceny przekraczają 50 mln zł, tymczasem inwestor, czyli Urząd Morski, zamierzał przeznaczyć na to zadanie nieco ponad 31 mln zł.
To ostatnie z 10 postępowań przetargowych w ramach inwestycji pod nazwą „Modernizacja toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.
Modernizacja bazy, znajdującej się przy ul. Światowida w Szczecinie, polegać ma m.in. na rozbiórkach, przebudowach obiektów istniejących (głównie budynków) i budowie nowych, budowie i przebudowie instalacji zewnętrznych oraz zagospodarowaniu terenu. Jej celem jest polepszenie warunków użytkowania obiektów i realizacja zadań wynikających ze statutowych działalności urzędu – administracji morskiej, zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi, ochrony portów i żeglugi morskiej oraz oznakowania nawigacyjnego i radionawigacyjnego polskich obszarów morskich.Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest na trzeci kwartał tego roku.
– Kwota przeznaczona na realizację zadania to 31 mln 335 tys. 480 zł – poinformowano podczas otwarcia ofert.
Jak się okazało, wszyscy oferenci zaproponowali kwoty znacznie wyższe. Szczeciński Calbud podał cenę ok. 52,5 mln zł. Oferta warszawskiego Erbudu to blisko 57,8 mln zł, a gdańskiej Korporacji Budowlanej Doraco – ponad 59,8 mln zł.
Wszystkie firmy zadeklarowały wykonanie zadania w terminie 30 miesięcy od dnia zawarcia kontraktu.
(ek)
Fot. Elżbieta KUBOWSKA