Polska Żegluga Morska zamierza pokazać w piątek (18 maja) wieczorem uczestnikom spotkania branży morskiej Herring Szczecin 2018, jakie mają być nowe promy samochodowo-pasażerskie, które chce zamówić w polskich stoczniach. Dzień wcześniej plany armatora poznali jego kontrahenci.
- Znajdujemy się w ekskluzywnej pozycji pierwszego przewoźnika promowego - mówi w filmie prezentującym zamierzenia PŻM Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny przedsiębiorstwa. - Statek chcemy zbudować tak, żeby w tej chwili był takim Ystad-max. Te statki będą pływały na trasach naszej historycznej linii ze Świnoujścia do Szwecji.
Jak już wcześniej zapowiadał, cztery promy - innowacyjne, jeśli chodzi o napęd - mają zostać zbudowane w najbliższych 8-10 latach.
Z prezentacji wynika, że długość nowego promu wyniesie 204 m (ale z możliwością modyfikacji i wydłużenia do 225 m). Zabierze na pokład 593 osoby (do 521 pasażerów i 72-osobową załogę).
Ciekawostką jest przyjazny dla środowiska napęd. Oprócz LNG, zastosowana ma być energia z wiatru - przewidziano cztery pionowe generatory wiatrowe.
(ek)
Film: PŻM
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Marynista
2019-02-16 12:44:06
Ciekawe kiedy wejdą do eksploatacji, bo TT-Line zaczyna kosić rynek.
Olaboga
2018-05-19 14:53:57
Trzeba być "specjalistą" by dokonać takich zniszczeń gospodarki jakich dokonały rządy PO-PSL to zdecydowanie więcej niż zniszczenia wojenne
Na 100 latek...
2018-05-19 00:23:43
Po obejrzeniu filmu... Cala Nadzieja w PiS-ie i s-PiS-ie !!
Do...gregora na 102
2018-05-19 00:09:34
A czego innego i PO wschodniej "zbieraninie" moze sie s-PO-dziewac...???
Promo-zaglowce i przy PO-mocy... marszalka
2018-05-19 00:05:33
A jak Wiatry beda w przeciwnym... kierunku lub Nie bedzie ich wcale - to jak wowczas PO-ply-na ??
Adam
2018-05-18 18:49:00
tak tak pięknie wygląda to na wizkach i na tym się to skończy
Marino
2018-05-18 18:42:25
Po gębie komisarza widać jak się powodzi przy dostępie do takiego koryta. Jesteś w stanie spojrzeć marynarzom prosto w oczy?
gregor102
2018-05-18 16:43:52
Do siejących zamęt: Ażeby mogły powstawać duże jednostki w stoczni, trzeba poprawić całą infrastrukturę drogową i kolejową, co już dzieje się, a która została zniszczona/rozkradziona, aby co większe elementy mogły być dowiezione z innych kooperujących ze stocznią fabryk. Łatwo jest pisać bzdury, aby "dowalić" odbudowującym ten potrzebny zakład pracy..
no jak to
2018-05-18 14:22:51
przecież podobno "już dawno się budują" - pisowskie oszusty
Miś
2018-05-18 14:01:06
Warto najpierw zadać pytanie "CZY będą jakieś nowe promy w tym stuleciu?" Potem "KIEDY z dokładnością do pięćdziesięciu lat, będą jakieś promy" a w ostateczności, przy pewności, że będą, ewentualnie spytać "jakie".
Wilk morski
2018-05-18 11:56:07
A stępkę też przywiozą, czy do niej zawiozą, ale przedtem pomalują?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.