Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

„Gryfia” odzyskała nabrzeże

Data publikacji: 16 listopada 2017 r. 07:33
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
„Gryfia” odzyskała nabrzeże
 

Fundusz MARS jest większościowym udziałowcem Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”, Szczecińskiego Parku Przemysłowego, a od niedawna również spółki ST3 Offshore, której zakład produkuje fundamenty morskich elektrowni wiatrowych. Przejęcie pełnej kontroli operacyjnej nad tą fabryką pozwoliło ustabilizować sytuację firmy oraz zadbać o interesy sąsiadujących spółek – „Gryfii” i SPP, a przez to także wielu lokalnych dostawców i podwykonawców.

Dzięki staraniom funduszu MARS możliwe się stało przywrócenie działalności stoczniowej na nabrzeżu Kaszubskim, z którego znów będzie korzystała „Gryfia”. Nabrzeże Kaszubskie znajduje się po północnej stronie Przekopu Brdowskiego – ma 230 m długości i wyposażone jest w dwa dźwigi mogące podnieść 20 t i jeden dźwig ośmiotonowy. 

Jeszcze do niedawna znajdował się tam parking.

– Teraz, dzięki jednemu większościowemu właścicielowi, spółki będą mogły w optymalny sposób korzystać z nabrzeża, które zdecydowanie usprawni prowadzenie prac na statkach remontowanych w „Gryfii” – mówi Konrad Konefał z zarządu MS Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych (zarządzającego funduszem MARS).

Z punktu widzenia „Gryfii”, największe znaczenie ma poprawa efektywności działania. W tym roku stocznia przede wszystkim zanotowała lepsze wyniki finansowe. W pierwszych trzech kwartałach br. osiągnęła przychody zbliżone do tych, które miała w całym roku 2016. Poprawa nastąpiła też na poziomie wyników ze sprzedaży. Podczas gdy jeszcze w zeszłym roku spółka zanotowała znaczną stratę, trzy kwartały 2017 r. zakończyła z zyskiem ze sprzedaży.

Istotną zmianą w działalności operacyjnej „Gryfii” jest także reorganizacja związana z przywróceniem do struktur stoczni służb dokowych. Powrót pracowników Balticserwisu pozwolił na poprawę efektywności, terminowości i jakości prac. Spowodowało to bezpośrednie oszczędności w wysokości około 1,2 mln złotych.

Równolegle stocznia prowadzi budowę promu ro-pax dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Jak już pisaliśmy, projekt kontraktowy został odebrany przez armatora, więc „Gryfia” mogła przystąpić do prac nad kolejnym etapem, czyli przygotowaniem projektu technicznego jednostki. Z naszych informacji wynika, że wykona go konsorcjum złożone z kilku biur projektowych. Jak podkreśla MS TFI, dzięki dobrej współpracy stoczni z armatorem wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

Bardzo dobrze radzi sobie też Szczeciński Park Przemysłowy (Stocznia Szczecińska). W ostatnim czasie spółka zdecydowanie poprawiła wyniki finansowe i uporządkowała warunki współpracy z najemcami. 

Lepsze wyniki i poprawa kondycji firmy pozwoliły na przeprowadzenie ze środków własnych inwestycji i remontów o wartości ponad 8 mln zł. Spółka opracowała plan kolejnych przedsięwzięć, które mają na celu przywrócenie pełnej sprawności infrastruktury SPP.

W ST3 Offshore trwa już restrukturyzacja, nad którą czuwa nadzorca wyznaczony przez Sąd Rejonowy Szczecin-Centrum. Firma spłaciła połowę wymagalnych wierzytelności,
a postępowanie restrukturyzacyjne ma na celu osiągniecie pełnej stabilizacji spółki i zawarcie układu z wierzycielami.

MS TFI zaznacza, że przejęcie większościowego pakietu udziałów i kontroli nad ST3 Offshore oraz integracja operacyjna SPP i MSR „Gryfia” wpisuje się w realizowaną przez Polską Grupę Zbrojeniową (do której należy MS TFI) strategię rozwoju i konsolidacji aktywów przemysłu morskiego.

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wyspa niezłomnych.
2017-11-16 10:51:10
Rozwiązanie jest proste : upadek i zwolnienie wszystkich pracowników. Powstanie nowej Gryfii i nowe przyjęcia do pracy tylko dla fachowców za wyższe pensje. To da radykalne obniżenie kosztów. Kur... , co ja piszę ? Przecież to Szczecin i polityczno- związkowa Gryfia. Nic się tu nie zmieni. Zagalopowałem się.
Lalalalalala
2017-11-16 10:05:35
Gryfia wiadomo od lat przynosi ZYSKI i będzie przynosić. Związkowcy dadzą radę, bo dają radę od wielu lat. To jest bardzo rozwojowa firma. Wyremontuje statki PŻM, Zbuduje prom i będzie super.
Do: śmieszny bankrut
2017-11-16 08:55:31
Jakieś konkretne nazwiska?
Śmieszny bankrut.
2017-11-16 08:33:23
Gryfia co roku ma milionowe straty . To firma - widmo. Na wyspie mają ciepłe posadki cwaniacy z SLD i PO , a od 2 lat doszli ludzie Brudzińskiego z PIS. Jedna wielka kochająca się rodzina politycznych wybrańców o dwóch lewych rękach. 70 procent załogi to biuro , a tylko 30 procent to produkcja. A ja byłem tak naiwny i myślałem , że PIS zrobi porządek.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA