Statek rybacki „Fanøyvåg” powstał w szczecińskiej stoczni PTS. W pełni wyposażona jednostka przeszła w czwartek tzw. wodowanie techniczne. Obecni przy tym byli norwescy rybacy, którzy ją będą użytkować.
„Fanøyvåg” ma 28 m długości oraz 8,5 m szerokości. Szczecińska firma PTS zbudowała statek dla norweskiej Stadyard, a ta sprzeda go docelowym właścicielom.
– Jednostka odpłynie ze Szczecina w pełni wyposażona – powiedział Krzysztof Wnuk, menadżer projektu z firmy PTS. – W Norwegii dodane zostaną tylko sieci i drobny sprzęt.
Statek będzie mógł zabrać do chłodzonej ładowni 130 ton ryb. Jest też wyposażony w przetwórnię. Ryby będą na miejscu obierane, filetowane i w kostkach umieszczane w ładowni.
– W odbiorze uczestniczą rybacy, którzy będą użytkować jednostkę – poinformował Bartosz Romaniec z gdyńskiej spółki Stadcon, czuwający nad budową w imieniu Stadyard.
W czwartek kuter „Fanøyvåg” przeszedł wodowanie techniczne (m.in. sprawdzano szczelność). Zanim trafił do wody, został podniesiony i przesunięty za pomocą suwnicy w ośrodku pochylniowym „Wulkan” dawnej Stoczni Szczecińskiej, a obecnie Szczecińskiego Parku Przemysłowego. Później wrócił na poprzednie miejsce. Właściwe wodowanie odbędzie się w najbliższych dniach.
Na zdjęciu: Ważący 350 ton „Fanøyvåg” przygotowany do zwodowania.
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
ewa
2015-09-19 05:56:24
W Szczecinie jest praca 10 zł na godzinę dla spawacza na umowę zlecenie,w tym tygodniu pracujesz masz płacone następne dwa tygodnie czekasz na telefon zostajesz bez grosza. W razie choroby nie idziesz do pracy zwolnienia nikt ci nie płaci .A czynsz płacić chory też musi.
pol
2015-09-19 05:25:19
teraz juz nawet mały warsztat przy nabrzezu nazywa sie stocznia
stoczniowiec
2015-09-18 12:25:46
kpiny jakies to sa , Wulkan jest przeznaczony do budowy poteznych statkow, pochylnia prawie nowozbudowana i gigantyczna suwnica jest w stanie uniesc blok statku wazacy pewnie tyle co te 2 łupinki, a generalnie mozna zgrubsza przyjac ze placi sie w remontach jak i budowach od kilograma konstrukcji, wiec gadka ta jest bezprzedmiotowa, takie uzywanie tych terenów to sabotaż
Plakat
2015-09-18 11:28:31
W Szczecinie powstaje wiele nowych statków, budowane są na Skolwinie, na nabrzeżach wzdłuż Odry powstają elementy kadłubów, to są małe firmy, ale nie stocznie, dzięki temu się utrzymują, tam brak jest związkowców i przerostu administracji. Brak jest dobrych fachowców, większość wyjechała, a szkoły zawodowe pozamykane.
Na terenie dawnej stoczni działa również wiele firm świadczących usługi dla statków, w dzisiejszych czasach niejednokrotnie niewielki statek jest więcej wart niż trzydziesto tysiącznik, zmienia się technologia i zapotrzebowanie, tylko u niektórych polityków czas się zatrzymał, na to nie ma rady : )
musti
2015-09-18 08:50:49
Mały Szczecin buduje "DUŻE" statki ???
Wawrzek
2015-09-18 08:28:46
A czyja myśl techniczna i kim została zrealizowana? czy to polska Stocznia? ale każda produkcja stoczniowa na terenach po stoczniowych jest cenna
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.