Czwartek, 21 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Ze Szczecinem na burcie

Data publikacji: 19 stycznia 2023 r. 06:26
Ostatnia aktualizacja: 19 stycznia 2023 r. 07:26
Ze Szczecinem na burcie
Nowe holowniki przeszły już próby morskie. Fot. DAMEN Shipyards  

Fairplay Towage Group zamówił w Damen Shipyards Group dwa nowoczesne holowniki typu RSD Tug 2513. Mają obsługiwać statki przewożące LNG. Jednostki niedługo opuszczą stocznię w Wietnamie – Damen Song Cam Shipyard – i zostaną przetransportowane do Europy. Na razie nie wiadomo, w jakim rejonie będą pracowały, ale pewne jest, że ich portem macierzystym będzie Szczecin.

Firma Damen informowała o tym zamówieniu w sierpniu ub. roku.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dostarczamy Fairplay te najnowocześniejsze holowniki – mówił wówczas Joschka Böddeling, kierownik sprzedaży w Damen. – Fairplay eksploatuje statki zbudowane przez Damen od wielu lat i byliśmy zachwyceni, gdy w zeszłym roku zakupili Shoalbuster 2711 do ogólnych operacji na Morzu Północnym i Bałtyckim. Ta najnowsza umowa dodatkowo wzmacnia współpracę między naszymi dwiema firmami.

Zadowolenia nie krył także Arkadiusz Ryż, operations manager z Fairplay Towage Polska.

– Dzięki dobrym kontaktom z naszymi klientami aktywnie odpowiadamy na rosnące potrzeby rynku z najwyższą dostępną jakością i wydajnością – podkreślał. – Te dwa wysoce manewrowe i wydajne nowoczesne holowniki wzmocnią naszą flotę i współpracę z Damenem.

Jak nas poinformował Arkadiusz Ryż, holowniki „Fairplay-90” i „Fairplay-91” przeszły już próby morskie, a pod koniec lutego br. mają zostać załadowane na specjalny statek, którym – prawdopodobnie w kwietniu – dotrą do Rotterdamu. Następnie przejdą proces rejestracji. Wtedy też się okaże, w jakich portach będą operowały. Można się spodziewać, że w maju wejdą do eksploatacji. Mają pływać (przynajmniej na początku) pod polską banderą, a ich portem macierzystym będzie Szczecin.

Nowe jednostki należą do najbardziej innowacyjnych i mających największe możliwości holowników portowych grupy Damen. Ich maksymalny uciąg na palu wynosi 80 ton. Mają zwiększony stopień bezpieczeństwa i są przyjazne dla środowiska. Wyposażono je w mocne i wydajne wciągarki holownicze z automatycznymi systemami utrzymywania stałego naciągu, a także w systemy przeciwpożarowe klasy FiFi1. Są bardzo zwrotne i mają dużą moc przy kompaktowych rozmiarach. Stabilność zapewnia podwójna płetwa podkadłubowa.

Fairplay Towage Group należy do wiodących operatorów holowników w Europie. Dysponuje flotą liczącą ponad 100 takich jednostek. Ma swoje stałe bazy w Hamburgu (centrala), Rotterdamie, Antwerpii, Bremerhaven, Wilhelmshaven, Brake, Bremen, Rostoku, Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni.

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA