niedziela, 20 września 2020.
Strona główna > Akcje Kuriera > Kurier Morski > Transport wielkich konstrukcji

Transport wielkich konstrukcji

Transport wielkich konstrukcji
Data publikacji: 2019-07-18 11:35
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-18 11:35
Wywietleń: 721 403210

W ostatnich tygodniach firmy korzystające z infrastruktury Stoczni Szczecińskiej przenosiły wyprodukowane przez siebie wielkie konstrukcje stalowe: albo do dalszej obróbki, albo – już gotowe – z nabrzeży na jednostki pływające. Najbardziej spektakularny był załadunek na ponton ogromnej wywrotnicy wagonowej, którą zbudował Stalkon.

W przeładunku konstrukcji spółki Dynpap z placu przy pochylni Wulkan na statek „Peak Breskens”, cumujący przy nabrzeżu Drzetowskim, pomagał dźwig pływający „Lodbrok”. Z usług tej jednostki, należącej do szczecińskiej firmy Marine Crane Polska, dosyć często korzystają przedsiębiorstwa z branży okrętowej i stalowej.

Dynpap na początku swojej działalności zajmował się obróbką metali, głównie małych i średniogabarytowych elementów maszyn i urządzeń. Z czasem spółka ta poszerzyła ofertę świadczonych usług o obróbkę wielkogabarytową elementów stalowych oraz prefabrykację maszynowych i półmaszynowych konstrukcji stalowych. Obecnie prowadzi m.in. obróbkę mechaniczną, remonty, modernizacje i przeglądy jednostek pływających, remonty ciągów technologicznych, regeneracje, obróbkę cieplną. Ponadto projektuje i tworzy dokumentację technologiczną, ale też wykonuje konstrukcje stalowe (maszynowe i półmaszynowe).

Z kolei policka firma Stalkon 26 czerwca transportowała elementy konstrukcji z sekcjami wieży wiertniczej do komory śrutowniczej Ośrodka Czyszczenia i Malowania Stoczni Szczecińskiej.

Jednak szczególnie widowiskowy był załadunek na specjalny ponton olbrzymiej konstrukcji wyprodukowanej przez Stalkon, czyli wywrotnicy wagonowej (wraz z halą i przedłużeniem oraz osprzętem) dla kanadyjskiego portu. Całość ważyła ponad tysiąc ton.

Elementy wywrotnicy wykonano na zlecenie klienta niemieckiego. Przeładunek z placu obok pochylni Odra Nowa na ponton odbył się na początku lipca i trwał około tygodnia.

(ek)

Fot. Dynpap

Na zdjęciu: Załadunek konstrukcji Dynpapu na statek za pomocą dźwigu pływającego przeprowadzony 18 czerwca.

Transport wielkich konstrukcji Transport wielkich konstrukcji

Komentarze

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
19
na godz. 18:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Solidarność na fasadzie szczecińskiej filharmonii

Nekrologi

Sonda

Czy zaproponowane przez miasto podwyżki opłat i rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania wraz z obniżkami cen w komunikacji miejskiej uzdrowią sytuację parkingową w śródmieściu Szczecina?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie