czwartek, 22 października 2020.
Strona główna > Wiadomości > Czerwcowe otwarcie i co dalej z przebudową ul. Szafera?

Czerwcowe otwarcie i co dalej z przebudową ul. Szafera?

Czerwcowe otwarcie i co dalej z przebudową ul. Szafera?
Data publikacji: 2019-06-07 17:39
Ostatnia aktualizacja: 2019-07-09 12:42
Wywietleń: 3064 395614

Wiemy wreszcie kto i za jakie kwoty gotów jest przebudować ul. Władysława Szafera w Szczecinie. Do rywalizacji o kontrakt na inwestycję drogowo-tramwajową z nową pętlą w pobliżu hali widowiskowo-sportowej do skrzyżowania z ulicami Eugeniusza Romera, Szeroką i Modrą stanęło dziewięć firm. Jest zatem z czego wybrać, ale żadna z ofert nie mieści się w kwocie, jaką na to całe przedsięwzięcie zamierzał przeznaczyć magistrat.

W przetargu, ogłoszonym w połowie lutego, kilkukrotnie przekładane były terminy składania ofert, a aż kilkanaście razy modyfikowane też zapisy specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Tyle pytań i wątpliwości do jej treści mieli potencjalni wykonawcy. W terminie wyznaczonym jako ostateczny na piątek (7 czerwca) wpłynęło dziewięć ofert. Różnica między tą najtańszą a tą najdroższą przekracza ponad 96,2 mln zł.

Na realizację tego zadania założony został budżet na poziomie 115 210 000 zł brutto.

Co oznacza, że najniższa cenowo ze złożonych ofert odbiega - jak na dotychczasowe realia finansowych kalkulacji wydatków na inne tego rodzaju planowane projekty komunikacyjne w mieście - nieznacznie. Bo ledwie o niespełna 9,9 mln zł w górę w stosunku do oczekiwań urzędników. A złożyła ją Eurovia Polska S.A. Oddział w Szczecinie, która zaproponowała wynagrodzenie za swe usługi w wysokości 125 190 424,45 zł brutto. Podczas gdy Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor z Zawiercia, którego oferta okazała się najdroższa, za ten sam zakres robót skalkulowało wynagrodzenie na 221 406 654,58 zł brutto.

Ponadto do przetargu stanęły: Firma Budowlano-Drogowa MTM z Gdyni (140 639 894,82 zł), konsorcjum Balzoli Polska S.A. (139 943 578,35 zł), konsorcjum z liderem spółką Roverpol (132 471 000 zł), warszawski Budimex S.A. (132 818 524,93 zł), konsorcjum Aldesy i COALVI (138 626 245,08 zł), pruszkowski STRABAG S.A. (131 211 041,05 ZŁ) oraz ZUE S.A. z Krakowa (156 088 107 zł).

Teraz trwa analiza ofert. Oprócz ceny wśród kryteriów brane są też pod uwagę okres udzielanej gwarancji i rękojmi na wykonane roboty oraz deklarowana wysokość kary umownej za każdy dzień przekroczenia zapisanego w umowie terminu realizacji inwestycji.

Przypomnijmy, że to ma być w założeniu ledwie pierwszy etap zadania, które podzielone zostało na trzy odrębne. A ma on objąć przebudowę całej ul. Władysława Szafera do rejonu, gdzie zbiegają się z nią ulice: Eugeniusza Romera, Modra i Szeroka. Od miejsca przed obecnym rondem Szczecińskich Olimpijczyków, gdzie zakończyć się powinna do najbliższej jesieni trwająca aktualnie budowa fragmentów nowych jezdni z wydzielonym pasem torowiska od nowego ronda u jej zbiegu z al. Wojska Polskiego. To ma być kontynuacja przebudowy całego układu komunikacyjnego od pętli Las Arkoński, przez osiedle Zawadzkiego-Klonowica i dalej przez Krzekowo.

Mają powstać kolejne cztery nowe ronda (na skrzyżowaniach z ulicami: Tadeusza Zawadzkiego, Franciszka Jarzyńskiego, Eugeniusza Romera i Modrą oraz Modra i Szeroka), dwie jezdnie (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a między nimi pas torowiska przystosowany do jazdy także dla autobusów) i pętla tramwajowo-autobusowa na ugorach za halą widowiskowo-sportową. W sumie 1,2 km nowej drogi.

Poza tym projekt zakłada: urządzenie na nowo po obu stronach chodników i dróg rowerowych, przebudowę uzbrojenia podziemnego i oświetlenia. Planowane w miejscu obecnego przy skrzyżowaniu z ul. Tadeusza Zawadzkiego rondo ma być trójwlotowe dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 50 m, w rejonie dotychczasowego skrzyżowania z ul. Franciszka Jarzyńskiego takie samo rondo, ale o średnicy zewnętrznej 44 m, a rejon skrzyżowania z ul. Eugeniusza Romera i Modrą ma być przerobiony na czterowlotowe rondo dwupasmowe o średnicy zewnętrznej 77 m.

Czas wyznaczony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia na realizację tego przedsięwzięcia określony został na maksymalnie 18 miesięcy od daty zawarcia z wykonawcą umowy. ©℗

Mirosław WINCONEK

Fot.: Mirosław WINCONEK

Ul. Władysława Szafera w stanie obecnym. W oczekiwaniu na przebudowę wraz z torowiskiem i nową pętlą tramwajowo-autobusową w rejonie hali widowiskowo-sportowej.

 

 

Czerwcowe otwarcie i co dalej z przebudową ul. Szafera? Czerwcowe otwarcie i co dalej z przebudową ul. Szafera? Czerwcowe otwarcie i co dalej z przebudową ul. Szafera? Czerwcowe otwarcie i co dalej z przebudową ul. Szafera?

Komentarze

o k..
niech eurovia skończy to co już ma rozbabrane. Oni są mistrzami opóźnień.
2019-06-23 14:36:49
@rondo, rondo, rondo, rondo
Zastanów się co piszesz. Przeczytaj artykuł. Nie mogli tego zrobić, bo nasze Rondo Olimpijczyków będzie przebudowane/przesunięte. Pozdrawiam Ania
2019-06-08 19:22:07
rondo, rondo, rondo, rondo
i jeszcze pieniądze wywalone w błoto na przebudowie kawałka Szafera bo nie dociągnęli do obecnego ronda tylko zwężka - znowu będzie rozbiórka tego co przed chwilą zrobiono!
2019-06-08 15:48:11
szczecinianin
Budownictwo to nie jest lekki kawałek chleba. Najlepiej żeby Ci ludzie za darmo harowali w słońcu, w deszczu, śniegu, wietrze i mrozie. Obecnie jest taka sytuacja, że niewielu chce pracować na budowie, bo ludzie wolą iść pracować do lidla na magazynie czy amazonie. Ludzie obudźcie się, nikt nie będzie tyrał fizycznie po 220h/mies. w ciężkich warunkach (hałas, pyły, brud) za marne grosze. Ceny nie pójdą w dół nigdy, bo to już nie są te czasy że się ludziom nie płaciło albo robili za pół darmo. Skończyło się.
2019-06-08 13:53:11
skorpionjk
A ja si ę pytam Panie Krzystek co z Modrą i Koralową. Od kilku lat modernizacja przekładana na następne lata czyli na nigdy. Ale prezydencio nie jest zainteresowany tą trasą bo przecież tamtędy jeżdżą nie jego podatnicy
2019-06-08 13:38:33
Szrek
Urząd miasta powinien poważnie zastanowić się nad wprowadzeniem opłat za przejazd pomiędzy poszczególnymi dzielnicami w Szczecinie.Może wtedy część przesiadła by się do autobusów.
2019-06-08 13:35:07
Arek
A kiedy w końcu oddadzą rondo W.P./Arkońska/Szafera kierowcom i pieszym ??? RONDO
2019-06-08 10:16:01
Mirek
No właśnie. I co dalej? Po rozstrzygnięciu przetargu kiedy rozpoczęcie?
2019-06-08 08:13:34
Sitek
A Hotel Kolarski zostaje czy jak?
2019-06-08 07:25:38
Panie Poborca
Bądź pan dobrej myśli
2019-06-08 06:48:23
Piotr
Czyli wychodzi, że jest szansa na to że Eurovia może wykonywać dalszą cześć. Jeżeli mnie pamięć nie myli to ta firma obecnie przebudowuje ul. Arkońską więc dobrze się by złożyło gdyby ta sama firma pociągnęła by dale to torowisko, szczególnie, że nieźle im idzie na Arkońskiej. Budżet przekroczony o ok 9 mln to też nie dużo w porównaniu z przetargiem na torowisko do CH Ster na Gumieńcach.
2019-06-07 22:01:07
Gildek
53 niech wraca na swoją trase
2019-06-07 21:10:04
Poborca
Melodia odległej przyszłości.Na pewno nie liczę na to że w najbliższych 30 latach cała inwestycja zostanie spięta z ulicą Taczaka.W Polsce nie ma firm,a zagraniczne to same mafie,kombinatorzy i uciekinierzy z placów po 2 latach realizacji kontraktu.
2019-06-07 19:46:44

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Pierwszy dzień neutralizacji tallboya

Sonda

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie