Przyjmowanie aplikacji na Ambasadora Marki Grupy Azoty zakończone zostało 16 marca. Zebrano łącznie 69 CV, w tym 15 z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Do końca marca br. wszystkie Spółki mają czas na przeprowadzenie procesu rekrutacji i wybór swojego Ambasadora.
Dynamiczny, kreatywny ambasador będący reprezentantem koncernu na uczelni ma za zadanie podnieść zainteresowanie działaniami Grupy Azoty, a także budować jej pozytywny wizerunek jako pożądanego pracodawcy. Taki jest cel i idea programu „Ambasador Marki Grupa Azoty”.
Nowy program – budujący pomost między pracodawcą i potencjalnym pracownikiem – to pomysł na promowanie Grupy Azoty w środowisku akademickim. Skierowany jest do studentów II i III roku, którzy poważnie myślą o związaniu się zawodowo ze spółką.
– Grupa Azoty aktywnie reaguje na zmiany, jakie zachodzą w rzeczywistości gospodarczej – podkreśla prezes zarządu Grupy Azoty Wojciech Wardacki. – Wdrażamy wiele usprawnień zarządczych, które pozwalają nam skutecznie konkurować nawet na arenie międzynarodowej. Ze szczególnym zainteresowaniem podchodzimy do badań, rozwoju i innowacji, co określiliśmy jako jedno z priorytetowych zadań w zaktualizowanej w ubiegłym roku strategii. Dla tak szybko zmieniającej się i rozwijającej Grupy konieczne jest także poszukiwanie ludzi, którzy już w niedalekiej przyszłości będą stanowili o sile naszej firmy. Chcemy, aby pracowali dla nas najlepsi z najlepszych. Musimy ich do tego przekonać i zachęcić. Wzmacnianie profesjonalnego wizerunku pracodawcy staje się zatem koniecznością. Jednym ze sposobów wzmacniania tegoż wizerunku ma być nasz nowy program „Ambasador Marki Grupa Azoty”.
W założeniach przyjętych dla pierwszej edycji programu wybrano 4 uczelnie wyższe (po jednej dla każdej Spółek Grupy). To z ich studentów zostanie wyłonionych czterech Ambasadorów Marki GA. Grupa Azoty Police wybierze go z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, Grupa Azoty Puławy z Politechniki Warszawskiej, Grupa Azoty Kędzierzyn z Politechniki Śląskiej, a Grupa Azoty S.A. (Tarnów) z Uniwersytetu Jagielońskiego.
Do zadań Ambasadorów Marki należeć będą: bieżące śledzenie działań Grupy w mediach branżowych, przekazywanie informacji oraz wsparcie przy organizacji spotkań, seminariów, warsztatów, wydarzeń o charakterze promocyjnym. Ambasadorzy będą te uczestniczyli w organizacji stoisk podczas uczelnianych targów pracy, zamieszczaniu materiałów informacyjno-promocyjnych na portalach społecznościowych. Mają oni stanowić pomost pomiędzy Grupą a środowiskiem akademickim. Dzięki bezpośredniemu dostępowi do informacji będą mogli być podstawowym źródłem wiedzy o Grupie Azoty dla koleżanek i kolegów studentów. W zamian za współpracę studenci otrzymają m.in. miesięczne stypendia ambasadorskie, bilety komunikacji miejskiej, będą mogli także zwiedzać zakłady.
– Aby zostać Ambasadorem Marki Grupa Azoty, nie trzeba być studentem chemii. Pracownicy Grupy Azoty to nie tylko utalentowani chemicy, ale także absolwenci innych kierunków, dlatego ambasadorami mogą być osoby reprezentujące uczelnie wyższe o różnych profilach kształcenia – podkreśla wiceprezes Grupy Azoty Grzegorz Kądzielawski.
Programy ambasadorskie od wielu lat cieszą się dużą popularnością wśród największych światowych korporacji, dbających o jakość kadr. Dlatego Spółka planuje również uruchomienie programów stażowych, organizację cyklu spotkań na wybranych uczelniach, a także udział przedstawicieli Grupy Azoty w uczelnianych targach pracy.