środa, 17 lipca 2019.
Strona główna > Akcje Kuriera > Grupa Azoty > Największe przeładunki od 2011 roku

Największe przeładunki od 2011 roku

Największe przeładunki od 2011 roku
Data publikacji: 2019-02-15 07:00
Wywietleń: 939 375924

Ponad 222 tysiące ton przeładunków – taki wynik osiągnął w styczniu br. należący do Grupy Azoty Zakłady Chemiczne „Police” SA Port Morski Police. To najlepszy wynik od stycznia 2011 roku, kiedy przeładowano ponad 234 tysiące ton. W kolejnych latach miesięczne ładunki nie przekraczały 200 tysięcy ton.

– Ten świetny wynik to efekt m.in. dużego poświęcenia i bardzo dobrej pracy portowej załogi - podkreśla kierownik Wydziału Transportu Wodnego w Grupie Azoty Police Roman Polak.

Z przekazanych przez niego informacji wynika, że największą część ładunków stanowiły fosforyty, których przewieziono statkami do portu około 130 tysięcy ton. W dalszej kolejności był węgiel, dostarczany do spółki zależnej działającej na terenie Grupy Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A. - 12 tysięcy ton. Ważną pozycję stanowiły w styczniu także kruszywa przewożone z Norwegii, przeznaczone na budowę drogi krajowej na trasie z Polic do Nowego Warpna – 4 tysiące 600 ton.

Pozostałe ładunki to nawozy, sól potasowa, siarczan żelaza, konstrukcje stalowe i ilmenit, który jest wykorzystywany do produkcji bieli tytanowej.

– W styczniu, tak jak cała załoga „Polic” pracowaliśmy w niezmienionym, ciągłym trybie trzyzmianowym w pięciu brygadach. W trakcie prac przeładunkowych zdarzały się jednak przerwy, z reguły krótkotrwałe, które wynikały z niekorzystnych warunków meteorologicznych – dodaje kierownik Roman Polak.

Te niekorzystne warunki to przede wszystkim opady deszczu, które kilkakrotnie wstrzymywały pracę portowców. Gdy pada, absolutnie nie można rozładowywać nawozów i siarczanu żelaza, co jest przestrzeganą „żelazną zasadą”. Deszcz nie przeszkadza jednak przy przeładowywaniu innych ładunków, wśród których są fosforyty, ilmenit, sól potasowa, węgiel i kruszywa.

Okazuje się, że w rekordowym od ośmiu lat styczniu, pracę w polickim porcie przerwał także …wiatr. Podmuchy były na tyle mocne, że ze względów bezpieczeństwa na kilka godzin zatrzymano żurawie i suwnice. Pogodowe perturbacje nie przeszkodziły jednak w przeładowaniu ponad 222 tysięcy ton ładunków.

Fot. Elżbieta Kubowska

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
20
na godz. 15:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Masowe bieganie nad morzem

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy uważasz, że w ostatnich latach Szczecin utracił swój akademicki charakter?

 

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie