Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Zapisane w „Kurierze” (11.08-2.09.1955)

Data publikacji: 17 czerwca 2021 r. 09:44
Ostatnia aktualizacja: 27 września 2022 r. 16:14
Zapisane w „Kurierze” (11.08-2.09.1955)
 

Podobizny chuliganów na ekranach i w gablotach

Zdecydowana większość szczeciniaków niejednokrotnie wypowiadała się przeciwko wszelkim wybrykom, które zakłócają porządek i spokój publiczny.

Włączając się do walki z chuligaństwem, MPK już za kilka dni – od poniedziałku wprowadzi mandaty karne, które utemperują łobuzerkę w tramwajach czy autobusach.

Na żądanie mieszkańców dzielnicy Nad Odrą prezydium tamtejszej rady w najbliższych dniach założy dużą gablotę na końcowym przystanku „szóstki”. Będą w niej umieszczane fotografie osób naruszających porządek publiczny. Podejmując tę inicjatywą, Szczecin też będzie miał w centrum miasta na placu Przyjaźni podobną gablotę.

Poza tym już od przyszłego tygodnia będziemy oglądali w dodatkach filmowych na szczecińskich ekranach chuliganów z czterech dzielnic naszego miasta: Śródmieścia, Pogodna, Dąbia i Nad Odrą. Każdy z nich w ciągu miesiąca zdąży przejść na ekranie wszystkie kina, aby większość szczeciniaków zobaczyła jak on wygląda, gdzie zamieszkuje, gdzie pracuje i jak się nazywa. (…)

„Kurier Szczeciński” z dnia 11 sierpnia 1955 r.

Most zwodzony powstaje w Szczecinie

Grupy szczecinian coraz częściej zatrzymują się na arterii nadodrzańskiej, by obserwować prace przy budowie nowego mostu im. Sobieskiego nad Odrą, który połączy lewo- i prawobrzeżny Szczecin. Ponad wodą wystrzeliły już wysoko filary z wieżyczkami.

31 sierpnia br. odbyła się próba obciążenia filarów. Udała się ona całkowicie.

Projekt mostu im. Sobieskiego nastręczał wiele trudności konstruktorom, gdyż należało jego sylwetkę dostosować do charakteru starego miasta. Musiał on także spiąć niskie brzegi Odry w ten sposób, by i ruch po rzece mógł odbywać się normalnie. Trudności te zostały pokonane. Przedłużeniem mostu – w środkowej części zwodzonego – będzie wiadukt prowadzący do ulicy Wielkiej.

Cała konstrukcja nośna znajdzie się pod jezdnią. W ten sposób most nie zasłoni pięknej, odbudowanej szczecińskiej „Starówki”.

„Kurier Szczeciński” z dnia 2 września 1955 r.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

szczecinianin
2021-06-17 13:44:50
świetny pomysł z tymi gablotami. teraz by się przydały - ze zdjęciami 'artystów' mażących sprayami ściany budynków i sikającymi w bramach

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA